Danes je blagajna odprta od 10:00 do 21:15 (odprto še 02:27, tel: 01 239 22 17).
Z boljšo sliko in zvokom proti stoletnici kina in minipleksu

Z boljšo sliko in zvokom proti stoletnici kina in minipleksu

V letu 2021 smo na 1190 projekcijah in spletnih ogledih našteli 57.921 obiskovalcev, ki so si ogledali kar 222 različnih filmov in programov! Rezultati preteklega leta kažejo, da obiskovanje filmskih projekcij in dogodkov mestnega kina kljub omejitvam in ukrepom ostaja med najbolj priljubljenimi in varnimi oblikami kulturnega udejstvovanja. Z zvestim občinstvom, boljšo sliko in zvokom ter polni načrtov se tako v Kinodvoru, po še enem epidemičnem letu, že oziramo proti stoletnici kina na Kolodvorski in razširitvi naših dejavnosti, ki jih prinaša minipleks.

Od januarja do aprila 2021 je bil Kinodvor zaradi epidemije za obiskovalce zaprt. Vrata smo ponovno odprli 26. aprila ob upoštevanju takrat veljavne omejitve največ 10 gledalcev na projekcijo. Do konca leta smo na 1020 projekcijah v kinu zabeležili 43.248 obiskovalcev, od tega 10.322 na Filmu pod zvezdami, letnem kinu na Grajskem dvorišču, ki ga pripravljamo v sodelovanju z Ljubljanskim gradom. 241 projekcij in spletnih predvajanj Programa za mlada občinstva s filmsko vzgojo si je v 2021 ogledalo 11.143 gledalcev. Programa Kinotrip – mladi za mlade se je udeležilo 675 obiskovalcev tako v okviru festivala Kinotrip kot tudi Kinotripovih projekcij na rednem programu. Gre za spodbudne rezultate, saj smo jih dosegli kljub temu, da smo bili v najboljšem obdobju za obisk kina štiri mesece zaprti, potem pa smo delovali z omejitvami dovoljenega števila obiskovalcev in ob zmanjšanem številu projekcij (med projekcijami smo imeli uro namenjeno dodatnemu zračenju in razkuževanju).

Med najbolj obiskanimi filmi leta je prvo mesto z 2022 gledalci zasedel Krt (El Agente Topo). Nenavadna mešanica dokumentarca in detektivke, polna humorja, topline in slikovitih likov, nam je pokazala, da nikoli ni prepozno za nove izzive in nova prijateljstva. Na drugem mestu mu z 2004 gledalci sledi pretresljiva drama Oče (The Father), v kateri je navduševal igralski veteran Anthony Hopkins. Tretje mesto s 1581 gledalci je zasedel slovenski film Mateja Vraniča Divja Slovenija, dokumentarni prelet skozi bogastvo naravnega okolja v Sloveniji, ki smo ga prikazovali tako v programu za otroke Kinobalon kot v rednem programu. Med prvo deseterico najdemo še filme Kako postati dobra žena (La bonne épouse), Nažgani (Druk), Dežela nomadov (Nomadland), Okus lakote (Smagen af sult), Annette in Iskalci tartufov (Truffle Hunters). Tako Krt kot Divja Slovenija sta še vedno na našem rednem sporedu!

Januarja smo izvedli spletni regionalni seminar filmske vzgoje v jugovzhodni Evropi pod naslovom Koraki k razvoju filmske vzgoje, ki se ga je udeležilo več kot sto predstavnikov ključnih institucij za razvoj filmske vzgoje iz vse regije in širše. Seminar je bil del projekta Evropske unije Film Education: from Framework to Impact, ki ga vodi Britanski filmski inštitut s partnerji: Danski filmski inštitut, Vision Kino in Francoska kinoteka. Nosilca izvedbe seminarja sta bila Slovenski filmski center in Kinodvor. Program za mlada občinstva s filmsko vzgojo je tudi v letu 2021 razvijal različne inovativne pristope, ki prinašajo celovite rešitve za zagotavljanje kontinuiranega in sistematičnega izvajanja filmske vzgoje za različne starostne skupine v različnih kontekstih (otroci, mladi, družine, prostočasni programi, formalno izobraževanje).

Julija smo v Dvorani po desetih sezonah delovanja zamenjali digitalni projektor, ki je bil prvi te vrste v slovenski Art kino mreži. Obenem smo posodobili še zvočni sistem, urejena je bila tudi dodatna akustična obdelava z akustičnimi paneli za izboljšanje zvočne slike, tako da sta doživetje in izkušnja obiska kina zdaj še boljša. Novo opremo, njeno namestitev in prenovo projekcijske kabine je financirala Mestna občina Ljubljana.

Festivalski program predstavlja enega od treh osrednjih programskih stebrov mestnega kina, zato Kinodvor ostaja zavezan podpori in izvedbi festivalov tudi v spremenjenih okoliščinah. Že v marcu smo na Spletnem Kinodvoru izvedli dogodek, ki je nastal v sodelovanju festivalov Kurja Polt, Frankofonski teden in našega Kinotripa, v juniju pa sta pri nas gostovala Kurja Polt in Festival migrantskega filma. Z avgustovskima edicijama Kino Otoka in Festivala kratkega filma FeKK se je začelo intenzivno festivalsko obdobje, ki je vrhunec doseglo v novembru z dobro obiskanima Ljubljanskim mednarodnim filmskim festivalom LIFFe in Mednarodnim festivalom animiranega filma Animateka. Že 6. mednarodni filmski festival Kinotrip, največji dogodek Kinodvorovega programa Kinotrip – mladi za mlade, je potekal med 14. in 16. oktobrom. Letošnjo edicijo s pestrim filmskim programom, ki so ga skrbno izbrali mladi člani Kinotripovega filmskega kluba, je spremljajo prav posebno vzdušje. Prvič so sami pripravili tudi Kinotripov podkast.

Promocijska akcija Sem/sva/smo v kinu, s katero smo ljudi povabili k obisku kina v drugi polovici leta, se je sklenila v znamenju številnih dogodkov in filmskih gostov. V oktobru smo v okviru festivala Mesto žensk v živo gostili režiserki Tatio Skhirtladze (Slava kraljici!) in Loredano Bianconi (O vratih in puščavah). V prisotnosti režiserja Marca Reche smo s filmom Prostost pričeli retrospektivo njegovih filmov, ki se je nadaljevala v Slovenski kinoteki, režiser Christos Nikou, ki so ga kritiki na beneškem festivalu razglasili za novi up grškega novega vala, pa nas je obiskal ob ljubljanski premieri Sadežev pozabe.

Uspešno se je v naši stalni ponudbi uveljavil tudi Kino na zahtevo, s katerim v Mali dvorani omogočamo ogled izbranega filma v želenem terminu za zaključeno skupino do 10 oseb. Na 26 zakupljenih projekcijah v letu 2021 si je filme ogledalo 260 obiskovalcev.

V Kinodvoru vemo, da je kinematografija je ena najbolj žilavih dejavnosti. Dve epidemični leti sta prinesli tudi pozitivna opažanja: med producenti, distributerji in filmskimi ustvarjalci se je povečalo zavedanje pomembnosti kinematografskega prikazovanja za uspeh filma. Lahko trdimo, da se je kino vedno uspešno prilagodil željam in pričakovanjem obiskovalcev, saj je na različne načine ohranjal svoje bistvo: ljudje v resnici želijo gledati film v družbi drugih, skupaj. To je ključna značilnost kina vse od njegovih začetkov in se ni spremenila ne glede na vse druge okoliščine, kljub tehnološkim spremembam in dosegljivosti filmov preko drugih kanalov. Zato – in ker nam to dokazujejo tudi naši obiskovalci – ostajamo prepričani, da si bo kino ne samo opomogel, pač pa bo postal še boljši, prav zaradi svoje edinstvenosti.

Podrobnejši pregled delovanja in podatki o poslovanju javnega zavoda Kinodvor bodo zajeti v Letnem poročilu za leto 2021, ki bo od 25. februarja dostopno na naši spletni strani: http://www.kinodvor.org/o-kinu/informacije-javnega-znacaja/.

Informacije za novinarje
Aliki Kalagasidu, odnosi z javnostmi
press@kinodvor.org
T: 01 239 22 14
M: 030 315 702

Fotografije z dogodkov so zbrane na našem FTPju v mapi Kinodvor_2021:
ftp://212.30.64.142/
ime: ftppress
geslo: pressftp557

Fotografije

Krt El Agente Topo

Maite Alberdi

Nenavadna mešanica dokumentarca in detektivke, polna humorja, topline in slikovitih likov, nam pokaže, da nikoli ni prepozno za nove izzive in nova prijateljstva. Film je navdušil festivalska občinstva ter prejel nominacijo za oskarja za najboljši dokumentarec.

Divja Slovenija Divja Slovenija

Matej Vranič

Novi film Mateja Vraniča (Ptice jezer) je čudovit dokumentarni prelet skozi bogastvo naravnega okolja v Sloveniji. Filmu dajejo poseben pečat izjemno redko videni prizori v naravi.

Oče The Father

Florian Zeller

Gledalec se znajde v glavi protagonista, ki obupano išče izgubljene koščke sestavljanke, da bi znova sestavil sliko svojega življenja. Pretresljiva drama, ki se poigrava z elementi trilerja in srhljivke, je Anthonyju Hopkinsu prinesla letošnjega oskarja za najboljšega igralca.

Kako postati dobra žena La bonne épouse

Martin Provost

Živahna in barvita komedija, postavljena v šolo za gospodinje na predvečer seksualne revolucije, se z ironijo in razposajenim humorjem loteva tem ženske emancipacije in spolne enakopravnosti. Z Juliette Binoche v glavni vlogi.

Nažgani Druk

Thomas Vinterberg

Mads Mikkelsen in Thomas Vinterberg po Lovu ponovno združita moči, tokrat v zgodbi o štirih prijateljih, ki se lotijo nenavadnega eksperimenta, da bi ugotovili, ali lahko z malce alkohola postanejo srečnejši ljudje in boljši učitelji.

Okus lakote Smagen af sult

g. Boe

Sladko. Kislo. Mastno. Slano. Pekoče. Zgodba v petih poglavjih o ljubezni in strasti, družini in vrhunski kulinariki. Scenarij za film, v katerem nastopa Nikolaj Coster-Waldau, je skupaj z režiserjem napisal Tobias Lindholm, soscenarist Nažganih.

Iskalci tartufov The Truffle Hunters

Michael Dweck, Gregory Kershaw

Topla, poetična in pogosto humorna oda izginjajočemu načinu življenja; zgodba o strasti, nežni vezi med človekom in živaljo ter življenju, polnem preprostih užitkov.

Dežela nomadov Nomadland

Chloé Zhao

Frances McDormand igra Fern, svobodno in neodvisno žensko, ki se po gospodarskem propadu svojega mesteca v iskanju priložnostnih del klati po širnih prostranstvih ameriškega zahoda …

Annette Annette

Leos Carax

Enfant terrible francoskega filma Leos Carax se devet let po Holy Motors vrača s svojim prvim celovečercem v angleškem jeziku, težko pričakovanim muzikalom z Adamom Driverjem in Marion Cotillard v glavnih vlogah. Film je odprl letošnji festival v Cannesu in prejel tamkajšnjo nagrado za najboljšo režijo.

Kinodvor. E-novice.

Bodite obveščeni! Prijavite se na naše e-novice in prejmite informacije o prihajajočih filmih, dogodkih in festivalih.