Marcel Štefančič, jr. o klasičnem obdobju filma noir
V času predvajanja filmov noir v Kinodvoru, lahko v Knjigarnici knjigo Če umrem, preden se zbudim o filmu noir iz štiridesetih in petdesetih let prejšnjega stoletja – kupite po akcijski ceni 29,90 EUR, redna cena je 36,90 EUR. Akcija traja od 23. novembra 2021 do 26. januarja 2022.
od 26. oktobra 2021 do 6. februarja 2022
Film noir v Kinodvoru
Razstava ob ciklu petih filmov noir v Kinodvoru.
Nov zvezek, posvečen filmu noir!
Čas je za nov začetek. Za nov trenčkot. Čas je, da opustiš verižno kajenje nefiltriranih cigaret in da spoznaš svojo femme fatale. Čas je za nov zvezek iz kolekcije zvezkov Zapisan filmu, ki je posvečen filmu noir.
Mildred Pierce Mildred Pierce
Michael Curtiz
Klasični film noir, ki ga je leta 1945 po romanu Jamesa M. Caina posnel Michael Curtiz, so oglaševali s sloganom: »Ženska, kakršno si moški želijo, a je ne bi smeli imeti.«
Obvoz Detour
Edgar G. Ulmer
»Detour, alias Obvoz, kultni film noir, absurdni freudovski road movie, moralka o izgubljenih iluzijah, podganji dirki in razredni depresiji, traja le energičnih, temperamentnih, kompaktnih, eliptičnih, vrtoglavih, metafilmskih, skoraj abstraktnih, tragičnih 68 minut, leta 1945 pa ga je – v štirinajstih dneh, za 117.226 dolarjev – posnel Edgar G. Ulmer, »estet iz Alp«, ki je kariero – leta 1964 z Jamo – končal v Postojnski jami.«
Dvojno zavarovanje Double Indemnity
Billy Wilder
Zločin v Dvojnem zavarovanju, ki ga je leta 1944 posnel Billy Wilder (»preveč ciničen, da bi verjel svojemu cinizmu«, a zavedajoč se, da s tem filmom dela zgodovino), bi bil popoln, če bi si partnerja zaupala. Pa si ne.
Križ-kraž Criss Cross
Robert Siodmak
»Križ-kraž se začne s slovito dolgo, inovativno, nočno, monumentalno helikoptersko-avtomobilsko vožnjo kamere, mi pa dobro vemo, da se dolge uvodne vožnje kamere v filmih noir – v Wylerjevem Pismu, Marinovem Nokturnu in Wellesovem Dotiku zla – vedno končajo s katastrofo.«
Morilci The Killers
Robert Siodmak
»Zakaj rad snemam gangsterske filme? Odgovor je preprost. Ker govorijo o velikih čustvih: ljubezni, sovraštvu, ljubosumju, nemalokrat tudi o hladnokrvnem umoru. Mislim, da vsebujejo ključne prvine življenja in – kot velja za vse dobre filme – zrcalijo življenje v vseh njegovih odtenkih.«