Ameriški slikar in eksperimentalni filmar, avtor ikoničnih zgodnjih glasbenih videov skupine R.E.M., je štiri desetletja svojega ustvarjanja posvetil enemu samemu žanru: filmskemu aktu. Z modeli, ki jih je našel med sopotniki, prijatelji, kasneje študenti, je vsakič sklenil pakt: srečali so se na izbranem mestu, ki je filmu zagotovilo motiv in kuliso – na gozdni jasi (Night Horses), ob razbitini avtomobila (Automan), v stari toskanski vili (Kolja & Sana) –, odvrgli oblačila in se prepustili svobodni improvizaciji drug z drugim ter s svojim okoljem. Avtor se je nato umaknil v svojo delavnico, da bi iz posnetega materiala stkal delikatne tapiserije zaustavljenega časa, transcendentalne lepote, čutnosti in telesnosti, filmske skice omamno lepih, golih, mladih teles, ki se ljubijo.
Dragocene 16-milimetrske kopije nam je zagotovil arhiv Mednarodnega festivala kratkega filma v Oberhausnu, predvajali pa jih bomo z našo najnovejšo (tehnično) pridobitvijo, 16-milimetrskim projektorjem Eiki EX-6000. V času vsesplošne digitalizacije in zavračanja starejše, analogne kinematografske opreme, si Kinodvor kot prostor prikazovanja in mišljenja sodobne umetniške filmske produkcije še zmeraj prizadeva gojiti živ odnos tudi do filma v kontekstu njegove bogate zgodovine. Ker se je 16-milimetrski film v skorajšnjem stoletju svojega obstoja uveljavil predvsem kot format nizko-proračunskega, izobraževalnega, dokumentarnega, avantgardnega in kultnega filma ne dvomimo, da bomo z njim v bližnji prihodnosti raziskali še marsikatero filmsko obzorje.»Hipoma me je osupnila absolutna izvirnost njegove vizije in pretanjeno obsesivna čistost njegovega občutka za filmsko formo. /…/ Nobenega dvoma ni, da James Herbert pripada ducatu največjih še živečih filmskih ustvarjalcev.«
– Stan Brakhage
Za valentinovo predigro 10. februarja se prepustite duhu svobodnega seksperimenta!
Vstopnice so že na voljo pri blagajni Kinodvora.