zgodba
V tej poetični postkatrinski pravljici, ki jo gledamo skozi oči neustrašne šestletne deklice, se mali človek sooči z uničujočimi silami narave, ki trčijo ob mitične pošasti v apokaliptični bitki epskih razsežnosti. Velika nagrada žirije v Sundanceu, zlata kamera v Cannesu in štiri nominacije za oskarja.
kritike
»Odkriti ta film je tako, kot bi po naključju vstopili v bar in videli bend, za katerega nismo še nikoli slišali, igrati zvrst glasbe, ki je ne znamo zares identificirati. Niti ne moremo ugotoviti, kako so se glasbeniki naučili igrati, kakor igrajo; s takšnim žarom in mojstrstvom. /…/ prevzame nas nepremagljiv ritem in gane melodija, ki nam je globoko – skoraj na prvinski ravni – znana in domača, pa čeprav smo prepričani, da česa takega še nismo slišali.«
– A.O. Scott, The New York Times
»/…/ ravno ko sem se začela bati, da je s filmom konec /…/, so se na videz od nikoder pojavile Zveri južne divjine. /…/ Filma je samo srce; to je prisrčen, nežen, necenzuriran, nesentimentalen, anarhičen duhovni vodnik za odkrivanje lastnega prostora na planetu. Morda zveni osladno, a Zveri to niso – med drugim zahvaljujoč mešanici resnosti in spontanosti njihove zvezde, ki je bila v času snemanja stara le 6 let.«
– Amy Taubin, Film Comment
»Ravno tako kakor živali in izgubljena mati govorijo s Hushpuppy, govori ta očarljivi film s pomočjo besed in podob, katerih jasnost in daljnovidnost sta v sodobnem neodvisnem filmu skorajda brez primerjave. A film ima bolj daljne prednike: zaznati je moč Audubonovo intenzivnost zgodnjih del Terrencea Malicka, večrasno nežnost filma George Washington Davida Gordona Greena, družinska nasprotja iz Eve’s Bayou Kasija Lemmonsa in, če kopljemo še globlje v preteklost, Zgodbo o Louisiani (Louisiana Story) Roberta Flahertyja iz leta 1948, prototip neodvisne pripovedi o cajunskem dečku, ki mu življenje postavi na glavo izgradnja bližnje naftne ploščadi. /…/ Film, ki ga ne poganja zgodba, ampak ga sestavljajo razpoloženjske vinjete, krmari skozi svojo pripoved z intenzivno in begajočo pozornostjo, podobno otroški. /…/ Privoščite si doživetje tega čudovitega filma-viharja ter drobcene sile narave v podobi Quvenzhané Wallis.«
– Richard Corliss, Time
»Zveri južne divjine so čudovito lepe tako v vizualnem smislu kot tudi v svoji naklonjenosti do likov, ki živijo na obrobju in malo tudi v Hushpuppyjini glavi.«
– Manohla Dargis, The New York Times
»Režijski debi Benha Zeitlina bi lahko služil kot prototip vsega, k čemur stremi ameriški neodvisni film, pa se mu to le redkokdaj posreči.«
– Todd McCarthy, The Hollywood Reporter
»Prvenec bi težko bil boljši.«
– Kate Muir, Najboljši filmi leta 2012, Sight & Sound
»Magični realizem Emirja Kusturice, preseljen v pravljično različico Louisiane, ljubko poimenovane Bathtub /…/.«
– Ana Jurc, MMC RTV SLO