Danes je blagajna odprta od 12:00 do 20:20 (odpre se čez 04:04).

Življenje kurtizane Oharu Saikaku ichidai onna

Kenji Mizoguchi / Japonska / 1952 / 137 min / japonščina

Film, posnet po romanu iz 17. stoletja, pripoveduje o dvorni dami, ki jo kratka, prepovedana afera z mladim samurajem pahne v propad. Med vsemi deli, ki jih je posnel, je bilo Življenje kurtizane Oharu Mizoguchiju najljubše. Nagrada na beneškem festivalu leta 1952 je režiserju prinesla mednarodni sloves.

igrajo Kinuyo Tanaka, Tsukie Matsuura, Ichiro Sugai, Toshiro Mifune, Masao Shimizu, Eitaro Shindo

IMDb

»Mizoguchi se je oprl na protagonistko romana, a upodobil povsem drugačno osebo – idealno, sveto žensko; takšno, ki je nase prevzela vse grehe moških; njihovo podlost, šibkost in grdoto; žensko, ki je s svojo bedo v moških vzbujala sram; svetnico. Če po ogledu filma preberemo izvirni roman, imamo zato občutek, kot bi šlo za parodijo, napisano 266 let pred nastankom Mizoguchijevega filma. /…/ Življenje kurtizane Oharu je eden največjih filmov, ki so jih posneli Kenji Mizoguchi, Yoshikata Yoda in Kinuyo Tanaka. /…/ To je tudi eden najboljših filmov v zgodovini japonske kinematografije.«
– Tadao Sato, Kenji Mizoguchi and the Art of Japanese Cinema

»Eno desetih najboljših del v zgodovini filma.«
– Derek Malcolm

»Mizoguchi se upre svoji melodramski žilici in zgodbo o padcu Oharu pripoveduje v veličastnih in estetsko dovršenih podobah. Poleg tega prvič v svoji karieri tragedijo prežame z budistično perspektivo, saj protagonistkino spolno življenje in družbene krivice, ki jih mora pretrpeti, obravnava kot vidike minljivega materialnega sveta.«
– Tony Rayns

»Scenarij Yoshikate Yode, nastop Kinuyo Tanaka v vlogi Oharu, scenografija Hiroshija Mizutanija in glasba Ichira Saita, ki uporablja japonske inštrumente, pripomorejo k temu, da lahko Življenje kurtizane Oharu označimo za enega Mizoguchijevih najlepših in najbolj elegantnih filmov.«
– Donald Richie

»Noben moški režiser ni razumel in spoštoval žensk tako kot Mizoguchi, ki je v filmu Življenje kurtizane Oharu ženskost opisal kot večno stanje duhovnega nemira. Ob koncu filma jočemo za Oharu, saj upamo, da bo v smrti našla tisto, kar je iskala v življenju.«
– Ed Gonzalez, Slant

»Mizoguchija je v poznejših letih (umrl je za levkemijo leta 1956, star 58 let) pritegnil budizem. Vendar budistično spoznanje, da je trpljenje neizogibno, ne pomeni sprijaznjenja s krivico. Oharu v vseh okoliščinah, v katerih se znajde, predstavlja alternativo prevladujočemu redu. S svetom, ki ga bo kmalu zapustila, se zagotovo ni spravila.«
– Gilberto Perez, Criterion

»Od prvega posnetka Oharu pa do njenega zadnjega se zavedamo sublimnosti režiserjevega pristopa. Da bi resnično doumeli pomen Mizoguchijevega filma, moramo umetnost režije razumeti kot način gledanja na svet in ne kot sredstvo za njegovo spreminjanje. /…/ Ko Mizoguchi prvič sledi Oharu, ki si skozi razuzdani svet utira pot proti verskemu templju, smo priča osupljivi priliki o ženski.«
– Andrew Sarris, The Village Voice

torek, 11. 06. 2024

Pričetek cikla Trikrat Mizoguchi

V ponedeljek, 10. junija, smo s filmom Življenje kurtizane Oharu pričeli cikel treh filmov japonskega režiserja Kenjija Mizoguchija. Občinstvo sta nagovorili veleposlanica Japonske Akiko Yoshida in direktorica Kinodvora Metka Dariš. Druženje se je v naši Kavarni nadaljevalo po filmu, tudi ob kozarčku sakeja.

ponedeljek, 03. 06. 2024

Trikrat Mizoguchi

Junija in julija 2024 bomo prikazali tri filme velikega japonskega avtorja Kenjija Mizoguchija: Življenje kurtizane Oharu, Križana ljubimca in Zgodbo o pozni krizantemi. Vstopnice so že v prodaji!

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Vsi odtenki svetlobe All We Imagine as Light

Payal Kapadia

sreda, 05. 02. 2025 / 13:00 / Dvorana

Igrani prvenec Payal Kapadia, dobitnik velike nagrade žirije v Cannesu, je prvi indijski film v tridesetih letih, ki se je uvrstil v tekmovalni program festivala.

Dodatna projekcija

Vajenec The Apprentice

Ali Abbasi

sreda, 05. 02. 2025 / 15:30 / Dvorana

Film iransko-danskega režiserja Alija Abbasija (Meja, Sveti pajek) dramatizira Trumpov vzpon na oblast prek faustovske kupčije z vplivnim desničarskim odvetnikom Royem Cohnom. Kot pravi režiser: »Zgodba o uspehu, ki se lahko zgodi le v Ameriki.«

Razprodano

Gram srca Gram srca

Jan Cvitkovič

sreda, 05. 02. 2025 / 16:00 / Mala dvorana

»Globoko ganljiv dokumentarec, ki surovo in iskreno prikaže težo odvisnosti. Še posebej te zadene, če si sam kdaj občutil to resničnost v družini – pomaga razumeti, sočutiti in videti človeka za odvisnostjo.« – Danijel Toplak, gledalec