iz prve roke
»Čeprav se morda zdi, da bi se priredbe humanistične mojstrovine Akire Kurosawe lotil le norec, sem takoj zagrabil priložnost. Povedati sem želel zgodbo o življenju in o pomenu preprostih sledi, ki jih vsi puščamo za seboj. V svetu, obsedenem s hitro slavo in takojšnjo zadovoljitvijo, /…/ sem začutil potrebo po filmu, kakršen je Živeti – spremljevalcu za trenutke, ko ne potrebuješ drugega, kot da te nekdo spomni, da je življenje kratko, vendar lepo. /…/ Od nekdaj se mi je zdelo, da je to pomembna zgodba za današnji čas, saj živimo v svetu, polnem motenj. Vse življenje gledamo v svoje mobilne telefone, zazrti v prihodnost. Zanimivo je stopiti korak nazaj in se vprašati, kaj pomeni biti zares prisoten v lastnem življenju.«
– Oliver Hermanus
»Film sporoča, da ti ni treba obrniti življenja na glavo, če hočeš spremeniti samega sebe; da ti ni treba narediti nečesa izjemnega, čemur bodo vsi ploskali. Sprejmeš lahko samega sebe z vsemi omejitvami vred, sprejmeš svoj omejeni svet in skromne karte, ki so ti bile dodeljene, toda z majhnim premikom znotraj teh meja lahko narediš ogromno. Gre za ključno razliko med tem, ali boš pustil, da te življenje povozi, ali pa ga boš živel v polnosti.«
– Kazuo Ishiguro
kritike
»Redek primer priredbe mojstrovine, ki se lahko kosa z izvirnikom.«
– Philip Kemp, Sight & Sound
»Melodrama, kakršnih ne delajo več. Ganljiv labodji spev in čudovit poklon življenju.«
– Ella Kemp, Little White Lies
»Pomembna vprašanja življenja in smrti obravnava z zmagovalno preprostostjo, ki se ji je težko upreti.«
– Mark Kermode, The Observer
»Primer dramskega pisanja na najvišji ravni in mojstrski tečaj o tem, kako odličen izvirni scenarij prenesti /…/ iz enega kulturnega okolja v drugo.«
– Robert Koehler, Cinema Scope