RETROSPEKTIVA BRATOV QUAY III / THE BROTHERS QUAY RETROSPECTIVE III
Zgodbe iz dunajskega gozda / Tales from the Vienna Woods (Stille Nacht III)
Stephen & Timothy Quay (Koninck Studios)
Velika Britanija, 1992, 35 mm, 3’
Tretji film serije Stille Nacht je izlet v temačne, pravljične gozdove iz domišljije bratov Quay, ki vsebuje podobe, pozneje uporabljene tudi v celovečernem filmu Institute Benjamenta.
Kabinet Jana Švankmajerja / The Cabinet of Jan Švankmajer
Stephen & Timothy Quay (Large Door Ltd./Channel Four)
Velika Britanija, 1984, 16 mm, 14’
Film sestavlja devetih malih lekcij iz zaznavanja, ki jih lutkovna podoba Jana Švankmajerja, čigar glava je odprta knjiga, predaja lutki, kateri gospodar glavo očisti nesnage ter jo napolni s podobno odprto knjigo. “Presenetljivo očarljivi in prijetni izleti v osupljivo (ter pogosto hudo mučno) delo tega ustvarjalca." Julian Petley
Brez tebe ne more spodleteti / Can’t Go Wrong Without You (Stille Nacht IV)
Stephen & Timothy Quay (Koninck Studios)
Velika Britanija, 1993, 35 mm, 3’
Tako kot Ali sva še vedno poročena? tudi četrti film serije Stille Nacht prikazuje belega zajca in otroško lutko ob glasbeni spremljavi nežnih melodij skupine His Name Is Alive.
Glavnik / The Comb
Stephen & Timothy Quay (Koninck Studios)
Velika Britanija, 1990, 35 mm, 17’
Pravljična mini drama je posvetilo pisatelju Robertu Walserju. Nemirni spanec speče lepotice vznemirja prisotnost nečesa zlega in hkratni viteški pohod kneziča, ki prispe na rob jesenskega gozda.
Maska / The Mask
Stephen & Timothy Quay (Se-Ma-For Film/Polish Institute London/Render 305)
Poljska/Velika Britanija, 2010, 35 mm, 23’
V zgodbi korak za korakom, malo po malo, nastaja “nekaj”, v nenadnem trenutku “privzetja spola” pa stroj pridobi obliko prelepe ženske Duenne. Neusmiljena Duenna se poda na misijo v veliko kraljestvo, kjer hoče najti in uničiti princa (…). Kot kaže, je stroj v procesu tako imenovanega “privzetja spola” privzel tudi element zavesti. Toda za to zavest niti gledalec niti stroj sam še ne vesta. Vsa zgodba temelji na tej večplastni in zaskrbljujoči dvoumnosti. Biti programiran za ubijanje, hkrati pa sposoben dvomiti v ta program. Konflikt med strojem in dušo v filmu ustvari opustitev zaupanja in dvoma." Brata Quay