Danes je blagajna odprta od 09:00 do 21:30 (odprto še 06:12, tel: 01 239 22 17).
Animateka 2015

Žirija se predstavlja IV (2015) Žirija se predstavlja IV (2015)

Robert Morgan / Velika Britanija

Robert Morgan: Predstavitev filmske retrospektive
Robert Morgan (1974) je odraščal v zakletem angleškem mestecu Yateley. Pri rosnih treh letih je postal strasten ljubitelj filma – po ogledu britanskega črno-belega znanstvenofantastičnega Fiend Without A Face (1958), filma o v skrivnostnih okoliščinah umrlih žrtvah nevidne življenjske oblike, ki krade človeške možgane in hrbtenice. Razvil se je v čudaškega otroka, obsedenega s pošastmi in rečmi, ki se skrivajo pod kamni. Zdaj živi in dela (pod znamko svojega domačega studia Swartz Can Talk) v hiši v Londonu, v kateri straši.

Morgan je diplomiral leta 1997 na kolidžu Surrey Institute of Art and Design, in sicer na področju animacije z diplomskim stop-motion filmom Moški v levem spodnjem kotu fotografije, srhljivo zgodbo o osamljenem starem tipu in ličinki. Leta 2001 je izdelal mojstrsko grozljivko o zelo poredni muci, Mačka z rokami, ki je delno igrana in delno animirana v tehniki stop-motion. Navdih zanjo je našel v ponavljajoči se nočni mori, ki jo je v mladosti doživljala Robova starejša sestra Eleanor. Leta 2003 je ustvaril Ločitev, stop-motion dragulj, ki mu je prinesel 15 mednarodnih nagrad in dokončno mednarodno uveljavitev. Ob zgodbi o ločitvi siamskih dvojčkov in njenih nenavadnih posledicah je neki gledalec na stuttgartskem festivalu od čustvenega pretresa omedlel, kar je Roberta nadvse osrečilo in mu dalo potrditev za nadaljnje filmsko ustvarjanje.

Film Bobby Yeah (2011), ki je strukturiran kot spiralno drsenje v norost, je umeščen v kalejdoskopski svet, ki podpira Morganovo fascinacijo nad telesom kot zavrženim objektom in fizičnimi preobrazbami ter njegovo značilno prevračanje prostorov, saj spet ustvari samoten lik, za katerega se zdi, da živi v notranjem svetu njegove lastne kreacije. Po avtorjevih navedbah je bil film izdelan brez kakršnega koli zgodborisa ali animatika, v domači hiši, med skoraj triletnim zabavanjem in sproščanjem ob sestavljanju ritmične kompozicije. Sceno je uporabil kot peskovnik za sproščanje lastnega toka misli, tako kot so filme občasno ustvarjali njegovi najljubši filmski režiserji David Cronenberg, Ingmar Bergman, Tim Burton, brata Quay in David Lynch.

Novih bizarnih filmskih eksperimentov Roberta Morgana se že veselimo!

Igor Prassel, Animateka

Moški v levem spodnjem kotu fotografije (The Man in the Lower-Left Hand Corner of the Photograph)
Robert Morgan (Swartz Can Talk Production / Surrey Institute of Art and Design)
Velika Britanija, 1997, digital, 13′

Starec pogleda fotografijo sebe v mladih letih in zgodi se nekaj nenavadnega.

Mačka z rokami (The Cat With Hands)
Robert Morgan (Halo Productions)
Velika Britanija, 2001, 35 mm, 3’30”

Legenda o mački, ki, tako pravi legenda, hoče postati človek.

Ločitev (The Separation)
Robert Morgan (animusfilms)
Velika Britanija, 2003, 35 mm, 9′

Ločitev siamskih dvojčkov in njene tragične posledice.

V deliriju – film v 48 urah (OverTaken – A 48 Hour Film)
Robert Morgan (Swartz Can Talk Production)
Velika Britanija, 2009, digital, 6’29”

Čudaški, nesmiseln film, napisan, zrežiran in zmontiran v divjih 48 urah.

Bobby Yeah
Robert Morgan (Swartz Can Talk Production / BlueLight)
Velika Britanija, 2012, digital, 23′

Blodnjave, gnusne prigode človeške kategorije nevrednega malega huligana.

Obuditev (Invocation)
Robert Morgan (Swartz Can Talk Production/Lupus Films)
Velika Britanija, 2013, digital, 3’10”

Kratka grozljivka o nevarnostih tehnike stop-motion.

D is for Deloused
Robert Morgan (Drafthouse Films/Timpson Films)
Velika Britanija, 2014, digital, 4’25”

Del celovečerne filmske antologije Abeceda smrti 2. Film o ceni življenja.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

20.000 vrst čebel 20.000 especies de abejas

Estibaliz Urresola Solaguren

sreda, 03. 07. 2024 / 18:15 / Dvorana

Tankočutna, s soncem obsijana zgodba o otroku, ki išče svoje ime. Prvenec baskovske režiserke je devetletni igralki prinesel nagrado za najboljšo vlogo na lanskem Berlinalu.

Joan Baez: Jaz sem hrušč Joan Baez: I Am a Noise

Miri Navasky, Maeve O’Boyle, Karen O’Connor

sreda, 03. 07. 2024 / 19:00 / Mala dvorana

Intimen dokumentarni portret, v katerem legendarna pevka in aktivistka neobičajno odkrito spregovori o svojem življenju na odru in za njim.

Motoristi The Bikeriders

Jeff Nichols

sreda, 03. 07. 2024 / 21:30 / Kinodvorišče

Film Jeffa Nicholsa (Zaklonišče, Mud, Loving), navdihnjen s fotografsko študijo chicaških motoristov Dannyja Lyona iz leta 1968, je portret testosteronske, mačistične, z bencinom zapacane in v usnje odete subkulture ameriškega Srednjega zahoda, hkrati pa univerzalna zgodba o iskanju identitete in pripadnosti.