zgodba
»Odkar sem bil otrok, so ljudje govorili, da je moja družina prekleta. Mama nas je hotela zaščititi z Bogom. Očka nas je skušal zaščititi z rokoborbo. Rekel je, da če bomo najbolj trdoživi, najmočnejši, nas ne bo moglo nič prizadeti. Verjel sem mu. Vsi smo mu verjeli.« Tragična resnična zgodba o bratih Von Erich, ki so se v zgodnjih osemdesetih letih pod vodstvom gospodovalnega očeta zapisali med legende profesionalne rokoborbe.
iz prve roke
»Železni krempelj je film o družini, o očetih in sinovih, o bratih. O iskanju ljubezni in o tem, kako se naučiti imeti rad samega sebe takšnega, kakršen si. O boju proti omejenemu pojmovanju moškosti. O lovu na slavo in iluzijah o uspehu. O medgeneracijskih konfliktih in preizpraševanju našega privzgojenega pogleda na svet, da bi našli novo, upanja polno prihodnost. Železni krempelj slavi samoodkrivanje, tovarištvo, bratstvo ter zlate čase ameriške rokoborbe. /…/ Med pisanjem scenarija sta name najbolj vplivala Pobesneli bik (Raging Bull) in [Houstonov] Fat City. /…/ Navdihnili so me tudi [Linklaterjevi] Zadeti in zmedeni (Dazed and Confused) – tista blažena, vroča teksaška poletja, ko so bili fantje skupaj na vrhuncu moči … /…/ Toda moj največji navdih ni bil športni film, temveč Lovec na jelene (The Deer Hunter), zelo telesen film, a na čisto drugačen način …«
– Sean Durkin
kritike
»Družina Von Erich, ki jo hoče ‘kralj’ pred neoliberalno zaroto zaščititi z biblično utrjenimi neoliberalnimi prijemi, je družina, ki zna živeti le tako, kot živi. Ne more se izmuzniti svoji usodi, svojemu prekletstvu, tako da postane ekstaza one slovite tebanske kraljeve družine – in Sean Durkin, ki je pred leti debitiral s sijajnim psihotrilerjem Martha Marcy May Marlene (iz sekte se nikoli zares ne vrneš!), je njen Sofoklej-Evripid-Ajshil. ZA«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina
»Zac Efron v svoji že tako hvaljeni osrednji vlogi najde ravnovesje med nedolžnostjo in izkušenostjo, mogočno telesnostjo in globokim notranjim nemirom. /…/ Le malo filmov pusti za sabo tako otipljivo bolečino in moško melodramo opisuje s takšno nežnostjo. Žalovanje je ljubezen, ki preživi – in to je film, ki bo preživel.«
– Christina Newland, Sight & Sound