Danes je blagajna odprta od 16:10 do 20:00 (odpre se čez 13:59).
od 30. januarja 2019

Zelena knjiga Green Book

Peter Farrelly / ZDA / 2018 / 130 min / angleščina

V filmu, posnetem po resnični zgodbi, postane neotesani "vunbacitelj" italijanskega porekla voznik afroameriškega klasičnega pianista na turneji po ameriškem jugu šestdesetih let. Humorja polna Zelena knjiga, v kateri blestita Viggo Mortensen in Mahershala Ali, je očarala festivalska občinstva in osvojila oskarja za najboljši film!

režija Peter Farrelly, scenarij Nick Vallelonga, Brian Hayes Currie, Peter Farrelly, fotografija Sean Porter, montaža Patrick J. Don Vito, glasba Kris Bowers, produkcija Jim Burke, Brian Hayes Currie, Peter Farrelly, Nick Vallelonga, Charles B. Wessler, igrajo Viggo Mortensen, Mahershala Ali, Linda Cardellini, distribucija Cinemania group

festivali, nagrade Toronto (nagrada občinstva). Zlati globus za najboljši film v kategoriji muzikal ali komedija, za scenarij in stransko moško vlogo. Dve nagradi National Board of Review. Nagrada Ameriškega filmskega inštituta za enega desetih najboljših filmov leta. Mill Valley (nagrada občinstva). Trije  oskarji: za film, stransko moško vlogo in izvirni scenarij.

IMDb

DVD filma je na voljo v naši Knjigarnici.

Fotografije

zgodba
New York leta 1962. Dr. Don Shirley, svetovno znan temnopolti pianist, se odpravlja na turnejo po globokem jugu. Za šoferja in varnostnika najame Tonyja Vallelongo, redarja italijanskega rodu iz Bronxa. Medtem ko potujeta skozi razklano deželo in se soočata z rasističnimi izpadi lokalnih prebivalcev, se med omikanim pianistom s tremi doktorati in neizobraženim šoferjem vprašljivih manir nepričakovano razvije prisrčna prijateljska vez.

iz prve roke
»Res si želim, da bi ljudje videli ta film /…/, ker verjamem, da zares lahko nekaj malega spremeni, da lahko združi ljudi. /…/ Zavedali smo se nevarnosti, da bi ga gledalci označili kot še eno zgodbo, v kateri belec rešuje črnca, saj Tonyja najamejo, da bi Dona varoval. In Tony zares reši Dona iz nekih posvetnih zagat, toda Don reši Tonyjevo dušo. Izboljša ga. Tony je na začetku rasist, potem pa odpre svoje srce. Oba se spremenita. Prav tako nismo želeli, da bi bil črnec tisti, ki spremeni belca. Gre le za to, da dva moška najdeta skupno točko. /…/ Šele ko sem v vlogah zasedel dva izmed najboljših igralcev našega časa, sem dojel, da se tu skriva veliko humorja. /…/ Film ne želi pridigati. To ni film o rasi, ampak o ljubezni, o tem, kako lahko ljudje z različnih bregov pridejo skupaj in ugotovijo, da smo v resnici vsi enaki.«
– Peter Farrelly

»Ko gledalcu izvabi smeh in solze ter ga povabi k razmisleku o preteklosti in sedanjosti naše družbe, nam Peter Farrelly podari zgodbo, ki se lahko kosa z najboljšimi deli Franka Capre in Prestona Sturgesa.«
– Viggo Mortensen

zanimivosti
Film je zasnovan na resničnih dogodkih. Pod scenarij in produkcijo se je podpisal tudi Nick Vallelonga, sin danes že pokojnega Tonyja Vallelonge, ki je zgodbo oblikoval po pripovedovanjih svojega očeta.

Zelena knjiga se je imenoval priročnik za afroameriške popotnike, ki ga je med letoma 1936 in 1966, v času, ko je bila rasna diskriminacija v ZDA vsesplošno razširjena in marsikje tudi zakonsko predpisana, izdajal poštni uslužbenec Victor Hugo Green. V zeleni knjižici so bili zbrani napotki, ki so temnopoltim olajšali potovanje po državah ZDA, pa tudi podatki o prijaznih prenočiščih, obedovalnicah, trgovinah, črpalkah in drugih nujnih popotnih postojankah. Priročnik je bil nepogrešljiv sopotnik Afroameričanov vse do zakonske prepovedi rasne segregacije.

portret avtorja
Peter Farrelly (rojen leta 1956 v Phoenixvillu v ameriški zvezni državi Pensilvanija) je ameriški režiser, scenarist, producent in pisatelj. Sprva se je ukvarjal s pisateljevanjem, po diplomi iz lepih umetnosti na univerzi Columbia pa se je preselil v Los Angeles in začel pisati scenarije. Z bratom Bobbyjem sta spisala, zrežirala in producirala vrsto uspešnih komedij, Zelena knjiga pa je prvi film, ki ga je Peter Farrelly posnel samostojno, brez bratove sorežije. Premierno je bil prikazan na festivalu v Torontu, kjer je prejel nagrado občinstva, za njo pa še vrsto priznanj na drugih festivalih in kar pet nominacij za zlate globuse.

kritike
»Zelena knjiga je duhovit in kot kašmir topel film za dva igralca, kjer oba zvezdnika blestita s svojim humorjem in srčnostjo. Mahershala Ali po vlogi podlega prekupčevalca drog v Mesečini s tem dostojanstvenim obratom več kot upraviči svojo priljubljenost. Viggo Mortensen? Z besedami ni mogoče opisati čudovite, resnične in tridimenzionalne osebe v vlogi šoferja, ki ga doleti lekcija iz strpnosti in mu spremeni življenje. /…/ Njegov šarm in karizma sta bogato poplačana z enim najboljših in najbolj nepozabnih filmov zadnjega desetletja.«
– Rex Reed, The Observer

»Zelena knjiga je kot narobe obrnjen Šofer gospodične Daisy; film je zgrajen okrog neizogibnega trenja, ki nastane, ko eleganten Afroameričan najame neotesanega tipa iz Bronxa, da bi ga vozil po ameriškem jugu. Deluje na podlagi kemije med dvema glavnima igralcema, ki občinstvu tokrat pokažeta svojo drugo plat. /…/ Zelena knjiga ne more izbrisati rasizma, nas pa opomni, da je lahko preživljanje časa z ljudmi, ki so drugačni od nas, čeprav le v temi kinodvorane, ključ do premagovanja predsodkov.«
– Peter Debruge, Variety

»Ali in Mortensen sta v svojih vlogah izvrstna. Mortensen, ki je odigral tako različne vloge, kot sta Tolkienov junak in ruski gangster, se znova izkaže z briljantno transformacijo, Ali pa utelesi tako dostojanstvo, ki ga Shirley kaže navzven, kot bolečino, ki jo z njim prikriva. Režiser in soscenarist Zelene knjige je Peter Farrelly, ki je v tandemu z bratom znan po odbitih komedijah, kakršna je Nori na Mary. To vas bo presenetilo samo, če ste bili doslej imuni na iskrena čustva v srcu njunih filmov. Tokrat se je Peter Farrelly lotil drame in posnel sila ganljiv film.«
– Mednarodni filmski festival v Torontu

»Scenarij premore težo, ki se gledalca dotakne in preseže golo komedijantstvo. Lahkotno se boste smejali, ko bo Tony poučeval Dona o čudesih ocvrtega piščanca, medtem ko bo glasbenik šoferju pomagal pisati pisma ženi Dolores. Pretresel vas bo tudi pogled v čas, ko je imelo deljenje ljudi glede na njihovo rasno pripadnost zakon na svoji strani. Zelena knjiga je film o rasni, pa tudi razredni razslojenosti in prav je, da Farrelly ničesar ne olepšuje.«
– Peter Travers, Rolling Stone

»Predvidljivost je v filmu kot Zelena knjiga namerna poanta, ki občinstvu prinaša zagotovilo, da se ljudje lahko spremenijo in da je sovraštvo mogoče premagati.«
– Tim Grierson, Screen Daily

»Lahko je zamahniti nad preprostostjo Zelene knjige /…/, vzdihovati ob širokih potezah, s katerimi pripoveduje to pomembno resnično zgodbo. Toda v uporabi filma takšnega formata, ki oživlja ne tako oddaljeno preteklost stalnega človeškega razvrednotenja, upravičenega z zakonom, tiči neka nuja. Da, to je zabaven film, namenjen širokemu občinstvu in zasnovan na kar najlažje prebavljiv način, a vendarle služi pomembnemu namenu: opozoriti belsko občinstvo na težave, s katerimi se soočajo temnopolti.«
– Benjamin Lee, The Guardian

»Zelena knjiga /…/ je mnogo imenitnejši film kot Farrellyjeve prejšnje komedije. Ko bo zavil na temno stran /…/, boste hoteli oba glavna junaka oviti z zaščitniškim objemom. Igralo se bo na koncertih in zoperstavljalo fanatizmu, a najbolj sofisticiran vidik filma je par transformacij, tako subtilnih, da ju utegnete spregledati.«
– Joshua Rothkopf, Time Out

»Srčna zgodba Petra Farrellyja /…/ najde pravi recept za ganljiv in pomenljiv pogled na rasno in razredno delitev v Ameriki. Takšne filme studii danes redko producirajo. To je sicer predvidljiva, a zabavna zgodovinska drama po vzoru nekega drugega hollywoodskega obdobja, znova obujenega v 21. stoletju z dvema izmed najboljših sodobnih igralcev, ki didaktično formo povzdigneta na višjo raven.«
– Eric Kohn, IndieWire

»Jedro notranjih nasprotij, ki jih uteleša Shirley, morda nima toliko opraviti z njegovo barvo kože kot s kulturo. Zelena knjiga namiguje, da v ZDA biti predan visoki kulturi pomeni obsoditi se na samoto /…/. Zdi se, da film govori, da je visoka umetnost sicer že v redu, da pa morajo tudi veličastni talenti na koncu odvreči svoje fine manire in se pridružiti ljudem, pa naj bo to na božični večerji italijanske družine ali pa ob spontanem R&B muziciranju. Na koncu koncev ta film morda sploh ne govori toliko o rasnih kot o razrednih delitvah.«
– Jonathan Romney, Film Comment

Oskarji 2019: Zelena knjiga in Šepet nežne ulice

Zelena knjiga, dobitnik oskarjev za najboljši film, stransko moško vlogo in izvirni scenarij, bo od četrtka dalje na sporedu vsakodnevno. Šepet nežne ulice v režiji Barryja Jenkinsa (Mesečina), ki je Regini King prinesel oskarja za najboljšo žensko stransko vlogo, pa si lahko v zadnjem tednu predvajanja v Ljubljani ogledate samo v Kinodvoru!

petek, 01. 02. 2019

Foto utrinki s premiere filma Zelena knjiga

Druženje v Kavarni Kinodvora po premieri filma Zelena knjiga je v fotografski objektiv ulovila fotografinja Katja Goljat.

Starec in pištola ter Zelena knjiga na rednem sporedu

Po razprodanih Silvestrskih predpremierah si lahko filma ogledate tudi na našem rednem sporedu: Starca & pištolo od 1. januarja, Zeleno knjigo pa od 30. januarja.

Nominiranci za zlate globuse v Kinodvoru

Do konca tega in v začetku naslednjega leta vabljeni k ogledu nominirancev za prestižno nagrado zlati globus.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Megalopolis Megalopolis

Francis Ford Coppola

ponedeljek, 23. 12. 2024 / 17:10 / Dvorana

Film, o katerem je Francis Ford Coppola sanjal štiri desetletja, je vizualno razkošen in intelektualno ambiciozen rimski ep, postavljen v domišljijsko verzijo sodobne Amerike. Zgodba o ljubezni, času, ustvarjalnosti in krhkosti imperijev.

Cent’anni Cent’anni

Maja Doroteja Prelog

ponedeljek, 23. 12. 2024 / 19:00 / Mala dvorana

Snemanje dokumentarnega filma o partnerjevi zmagi nad smrtonosno boleznijo se prevesi v režiserkino odkrivanje nezaceljenih ran njunega dolgoletnega odnosa. Film, ki je med drugim prejel nagrado občinstva za najboljši dokumentarec na festivalu v Trstu, je odprl portoroški Festival slovenskega filma.

Sosednja soba The Room Next Door

Pedro Almodóvar

ponedeljek, 23. 12. 2024 / 20:00 / Dvorana

Najnovejši film Pedra Almodóvarja je zgodba o lepoti življenja in neizbežnosti smrti, polna barv, svetlobe in humorja. Tankočutna drama s Tildo Swinton in Julianne Moore v glavnih vlogah je osvojila zlatega leva na zadnjem festivalu v Benetkah.