Danes je blagajna odprta od 16:10 do 20:00 (odpre se čez 08:31).

Zbeži! Get Out

Jordan Peele / ZDA / 2017 / 104 min / angleščina

Temnopolti mladenič obišče družinsko posestvo svojega belega dekleta, a pod toplo dobrodošlico njenih staršev se skriva resnica, ki je bolj srhljiva od česarkoli, kar si je lahko predstavljal.

igrajo Daniel Kaluuya, Allison Williams, Catherine Keener, Bradley Whitford, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lakeith Stanfield, Milton »Lil Rel« Howery, distribucija Karantanija cinemas

IMDb

Fotografije

zgodba
Temnopolti mladenič obišče družinsko posestvo svojega belega dekleta, a pod toplo dobrodošlico njenih staršev se skriva resnica, ki je bolj srhljiva od česarkoli, kar si je lahko predstavljal. Film, v katerem se mešajo groza, humor in provokativna družbena kritika, je doživel velikanski uspeh tako pri kritikih kot pri občinstvu.

kritike
»Ne bom razkrival detajlov, ki bi vam pokvarili užitek v gledanju tegale šokerja, lucidnega in radikalnega kot Krik, rekel bom le tole: ne morete si misliti, koliko neizpolnjenih prerokb je v belskih predsodkih in belskih privilegijih, tudi v tistem najbolj ‘nedolžnem’ color-blind občudovanju črnskega telesa in črnske vzdržljivosti. Film Zbeži! pokaže, kaj se zgodi, ko predsodki delujejo tako hipnotično, da ljudem izperejo možgane. ZELO ZA«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina

»/…/ Jordan Peele ustvari briljantno satirično zmes grozljivke in komedije, ki s kirurško natančnostjo zareže v občutljive točke ameriških rasnih odnosov in z radikalno srditostjo poruši lagodne iluzije. /…/ Peelova izvrstno uglašena igralska zasedba in spretna kamera potegneta na plan tako avtorjev sijajni humor kot njegov politični bes. S svojim prvim filmom je Peele že postal ameriški Buñuel.«
– Richard Brody, The New Yorker

»Pol-parodična grozljivka komedijanta Jordana Peela, zasnovana v zadnjih dneh predsedništva Baracka Obame in premierno prikazana na festivalu Sundance štiri dni po tistem, ko je oblast prevzel Donald Trump, premore kompleksnost, vredno svojega zgodovinskega trenutka. /…/ Čeprav režiser najbrž ni mogel predvideti trenutne situacije, se zdi, da se je njegov film pojavil ravno v trenutku, ko se je zavesa dvignila in je Amerika razkrila svoj pravi obraz.«
– J. Hoberman, The New York Review of Books

»Zbeži! je izjemno sodobna, sveža in na trenutke resnično odpuljena mešanica filmov Ugani, kdo pride na večerjo, Rosemaryjin otrok in Stepfordske ženske s kančkom Oni živijo Johna Carpenterja /…/. Scenarist in režiser Jordan Peele /…/ je ustvaril delo, ki se loteva neštetih ravni rasizma, se pokloni nekaterim velikim grozljivkam, si utre lastno ustvarjalno pot, ima značilen vizualni slog – in je poleg tega neznansko smešen.«
– Richard Roeper, Chicago Sun-Times

»Pripravite se na film, ki se belske negotovosti v zvezi s črnsko spolnostjo in trdovratnega toksičnega učinka suženjstva na narodno zavest loti s takšno odkritostjo, da bi se morali, če bi hoteli najti kaj bolj udarnega, najbrž vrniti za več desetletij do Mandinga (1975) Richarda Fleischerja in atletskih Afroameričanov Roberta Mapplethorpa. /…/ Je prezgodaj, da film razglasimo za sodobno žanrsko klasiko?«
– Trevor Johnston, Sight & Sound

»Ta čudovito sprevržena in sila zabavna satirična grozljivka /…/ deluje, kot bi Ira Levin na novo napisal Ugani, kdo pride na večerjo. Lahko si predstavljam, da bi jo hotela režirati Drew Goddard ali Sam Fuller. /…/ Film Zbeži! je zelo srhljiv, zelo smešen ter neusmiljen kot kirurški skalpel.«
– Peter Bradshaw, The Guardian

»Film Zbeži!, pod katerega se podpisuje Jordan Peele iz komične dvojice Key in Peele, je grozljivka, ki smo jo vsi čakali. Prihaja ravno ob pravem času; v trenutku, ko ima žanrski film priložnost, da z uporabo znanih tropov postavi ogledalo povolilnemu svetu, ki se zdi vse bolj nadrealističen, nazadnjaški in tuj.«
– Ina Diane Archer, Film Comment

»[Režiserjeva scenaristična spretnost] se v vsej svoji kompleksnosti razkrije šele ob drugem ogledu, ki ga promovira tudi Jordan sam. Gre za zanimiv eksperiment, ki se poigra z našo percepcijo. /…/ Za skoraj vsak izrečen stavek se namreč izkaže, da ima dvojni pomen. Številne prijazne, vljudnostne in prej popolnoma nedolžne izjave ob drugem ogledu izzvenijo kot gotove smrtne obsodbe. Film se iz socialnega trilerja prelevi v psihopatsko nočno moro. Igra lovca in plena postane neznosno očitna, absurdna in perverzno zabavna, saj ob kar nekaj izrečenih stavkih preprosto ne moreš verjeti, da si izrečeno ravnokar slišal, pa tudi kako je mogoče, da tega nisi opazil že prvič.«
– Ana Šturm, Ekran

sreda, 24. 01. 2018

Nominiranci za oskarje februarja v Kinodvoru

V februarju na spored prihajajo nominiranci za najboljši film leta Trije plakati pred mestom, Lady Bird in Fantomska nit. Pri nas bo igral nominiranec za tujejezičnega oskarja Brez ljubezni, ta vikend pa bodo na sporedu ponovno tudi Zbeži!, Kvadrat in Z ljubeznijo, Vincent: Van Goghova skrivnost.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Megalopolis Megalopolis

Francis Ford Coppola

ponedeljek, 23. 12. 2024 / 17:10 / Dvorana

Film, o katerem je Francis Ford Coppola sanjal štiri desetletja, je vizualno razkošen in intelektualno ambiciozen rimski ep, postavljen v domišljijsko verzijo sodobne Amerike. Zgodba o ljubezni, času, ustvarjalnosti in krhkosti imperijev.

Cent’anni Cent’anni

Maja Doroteja Prelog

ponedeljek, 23. 12. 2024 / 19:00 / Mala dvorana

Snemanje dokumentarnega filma o partnerjevi zmagi nad smrtonosno boleznijo se prevesi v režiserkino odkrivanje nezaceljenih ran njunega dolgoletnega odnosa. Film, ki je med drugim prejel nagrado občinstva za najboljši dokumentarec na festivalu v Trstu, je odprl portoroški Festival slovenskega filma.

Sosednja soba The Room Next Door

Pedro Almodóvar

ponedeljek, 23. 12. 2024 / 20:00 / Dvorana

Najnovejši film Pedra Almodóvarja je zgodba o lepoti življenja in neizbežnosti smrti, polna barv, svetlobe in humorja. Tankočutna drama s Tildo Swinton in Julianne Moore v glavnih vlogah je osvojila zlatega leva na zadnjem festivalu v Benetkah.