Leta 1942 se kanadski vohun v Casablanci poveže s pripadnico francoskega odpora. Da bi izvedla drzen atentat, skleneta lažni zakon, ki pa hitro preraste v resnično naklonjenost. Toda vojna v mlado ljubezen zaseje strupeno seme dvoma … Eleganten, žlahtno patiniran vohunski triler mojstra Zemeckisa.
kritike
»Robert Zemeckis /…/ od časa do časa posname film, ki nas opomni, kako odličen režiser je, kadar dela filme ‘po starem’ in nam servira preprosto človeško dramo, ne da bi se zatekal k najsodobnejšim tehnikam vizualne sleparije. /…/ Zemeckis /…/ ve, kaj je pri starih filmih dobrega: subtilno, skoraj neopazno obrtniško mojstrstvo, ki prizorom dovoljuje, da utripajo v čustvenem suspenzu. Zaveznika /…/ sta brezsramno filmičen zvarek. Toda kot Most vohunov Stevena Spielberga je bil tudi ta film ustvarjen v klasicističnem slogu, ki je tako starodoben, da se zdi že kar sodoben, posnet pa je dovolj mamljivo, da občinstvo zvabi v svoj objem.«
– Owen Gleiberman, Variety
»Kot je pokazal že s filmoma Nazaj v prihodnost (Back to the Future) in Kdo je potunkal zajca Rogerja (Who Framed Roger Rabbit), je Zemeckis tiste vrste igrivi nostalgik, ki na preteklost gleda kot na velikanski bolšji sejem, kjer lahko posamezne artikle med sabo meša in jih združuje, kot se mu zdi najbolj prav. Film /…/ nas nosi od enega užitka do drugega. Tu je Marion Cotillard v celi vrsti čudovitih vintage oblek, ki si na strehi z Bradom Pittom deli cigarete kot Bette Davis s Paulom Henreidom v filmu Na razpotju (Now, Voyager), si ob zajtrku z njim izmenjuje poltene replike /…/, potem pa se ljubita v avtu sredi peščene nevihte. /…/ Zemeckis tu naredi nekaj izjemnega z zvokom, ojača mehak zven sunkov peščenega vetra, vse dokler prizora ne začutite na koži, kot bi vas nekdo nežno božal.«
– Tom Shone, Newsweek
»To je film, v katerem so ljubimci videti čudovito, kadar jih obliva svetloba sonca, in še petkrat bolj čudovito, ko nanje pada senca, govorijo pa s tiste vrste privzdignjeno filmsko govorico, kjer replike frčijo kot žogica za badminton: igrivo, visoko leteče, natančno odmerjeno. /…/ Ko sem lansko leto intervjuval Zemeckisa /…/, mi je pripovedoval o svoji želji, da bi vizualne učinke izpilil do te mere, da bi postalo spraševanje, kaj v filmu je in kaj ni ‘resnično’, ne le nemogoče, ampak povsem brezpredmetno. V Zaveznikih se je doslej najbolj približal uresničitvi te želje skozi celoten film – v nekaterih sekvencah pa jo je udejanjil v popolnosti, z nevsiljivim mojstrstvom in samozavestjo.«
– Robbie Collin, The Telegraph
»Če smem uporabiti metaforo iz kulinarike in jo nadomestiti z drugačno primerjavo: film Zaveznika ni ne vrhunska kuhinja ne visoka moda, ampak mojstrsko ukrojena obleka ali dobro pripravljena klasična jed. Ni toliko umetnina kot zmagoslavje obrti, ki nas spomni, v kako velik užitek so nam lahko stare tehnike in dolgoletne izkušnje.«
– A. O. Scott, The New York Times
»Tu vojna ni pekel zato, ker dobri ljudje umirajo, ampak zato, ker ne moreš zaupati niti tistim, za katere misliš, da jih poznaš, in ta dvom se ne razblini niti potem, ko je naloge že konec.«
– Sam Adams, BBC