zgodba
Nekdanji policijski detektiv Jun-Ho, pred leti odslovljen zaradi korupcije, vodi majhno službo za žensko spremstvo. Znajde se v finančnih škripcih, ker je nekaj njegovih deklet nedavno izginilo, ne da bi poravnale svoje dolgove. Sprva pomisli, da so prostitutke zbežale ali pa jih je ugrabil kak konkurenčni zvodnik. Ko jih skuša izslediti – znova se poda v detektivske vode – ugotovi, da je vsa izginula dekleta naročila ista stranka, serijski morilec Young-Min, kot se izkaže med preiskavo. V trenutku, ko Jun-Ho izsledi krivca, ima ta srečanje z eno od njegovih prostitutk, za katero policija meni, da je že mrtva, nekdanji detektiv pa osamljen verjame, da to ne drži. Sledi žrtve se izmikajo in začenja se bitka s časom; svojo »uslužbenko« mora najti, preden odbije psihopatovih dvanajst ur ječe.
Korejski triler o nekdanjem policistu, ki se kot zvodnik zaplete s serijskim morilcem. Ovinkasto zgodbo z muhastim suspenzom odlikujejo natančno izrisani liki, napolnjuje pa jo fizično nasilje v poletni sopari seulske revne mestne četrti.
iz prve roke
»Želel sem povedati zgodbo o ženski iz mesa in krvi, umorjeni ob belem dnevu. Želel sem posneti film, v katerem bi se gledalci vživeli v čutenje teh žensk.«
Na Hong-jin, režiser in scenarist
zanimivosti
Zasledovalec je posnet po resnični zgodbi o južnokorejskem serijskem morilcu in kanibalu Yoo Young-chulu, ki je med letoma 2003 in 2004 brutalno pokončal in pojedel kar enaindvajset žrtev, predvsem prostitutk in premožnih starejših gospodov. Policija ga je dolgo neuspešno preganjala, njegova aretacija in sojenje pa sta v Južni Koreji sprožila burno razpravo o predvideni ukinitvi smrtne kazni, saj je bila javnost prepričana, da si Yoo Young-chul ne zasluži drugega kot usmrtitev.
portret režiserja
Na Hong-jin se rodi leta 1974 v Južni Koreji. Študira oblikovanje kovine na Univerzi v Šenjangu. Diplomira tudi na Korejski umetnostni akademiji. Zgodnja kratka dela mu prinesejo mednarodno prepoznavnost. Zasledovalec je njegov celovečerni prvenec, za katerega je hollywoodska produkcijska hiša Warner Brothers za milijon dolarjev že odkupila pravice za angleško predelavo, za glavno vlogo pa se ogreva Leonardo DiCaprio, pri čemer še ni jasno, ali si želi igrati morilca prostitutk ali zvodnika.
kritike
»EDEN IZMED NAJBOLJŠIH TRILERJEV DEKADE. /…/ serijski morilec, kakršnega še niste videli. Unikaten. Tako unikaten kot tale triler, ki se igra z živci vseh vpletenih, tudi vas in celo samega serijskega morilca, pa četudi vse počne tako, kot da je ravno na poti v službo. Opazili bi ga šele, ko bi on opazil vas, toda ko vas opazi, dvigne kladivo, kot da ga je obsedlo tisto famozno kladivarstvo iz Starega, drugega velikega južnokorejskega unikata. /…/ Težko boste našli triler, ki v svoji nepredvidljivosti tako uživa – in ki to nepredvidljivost dobesedno koreografira. In še dolgo v noč se boste praskali, ko boste ugotovili, da gre za režijski prvenec, ki pa ugrizne tako visoko kot najboljši korejski trilerji, recimo Chanwook Parkov Stari, Jong-ho Bongovi Spomini na umor in Ji-woon Kimovo Grenkosladko življenje. ZELO ZA«
Marcel Štefančič, jr., Mladina
»Na trenutke krvav lov na morilca, ki spretno izkorišča luknje v pravnem sistemu, se dogaja v poletni sopari seulske revne mestne četrti, izvrstni pa so vsi glavni igralci. Zanimivo je tudi dejstvo, da je film posnet v megapolisu Seula, vendar je videti, kot da bi snemali v kakšnem manjšem kraju, saj utripa velemesta skorajda ni občutiti in panoramo velikih stolpnic vidimo šele tik ob koncu filma.«
24ur.com
»Korejski Zasledovalec [je] kvaliteten več kot samo triler izpod peresa in kamere novinca Na Hong Jina. Zasledovalec bi lahko bil parodija, če ne bi bil tako iskreno brutalen. Brutalen ne v smislu očitnih filmskih brutalnosti, kot je vseprisotno horror nasilje, ampak v prikazu institucij, ki ga pomagajo proizvajati. Tako se lahko instituciji policije, ki brezuspešno zasleduje norega morilca žensk, zaradi prikupne zmedenosti z začetka res malce prostodušno nasmejemo, vsaj dokler nas režiser ne postavi pred brutalne implikacije naše pasivnosti. Pri zasledovalcu je na videz vse postavljeno na glavo – protagonist je zvodnik, policisti so hecni, morilec je simpatičen, kurba je materinska in otrok je zrel. Pa vendar ti obratni arhetipski liki po filmu ne vandrajo kar tako tjavdan in sami zase, temveč imajo za svojo izgubljenost in atipičnost precej tehtne razloge. Zasledovalec je vsekakor triler z velikim T-jem, njegova glavna odlika pa je ravno to, da s svojo krvavo gracilnostjo presega žanrske smernice.«
Matjaž Juren, Radio Študent
»Zasledovalec je predvsem obtožba – resna in porogljiva – na račun nesposobnosti in neučinkovitosti policije. /…/ Režiser Na opravi izredno dobro in stilizirano profesionalno delo, še zlasti glede na dejstvo, da gre za njegov prvenec. Ta se odlikuje z definitivnim občutkom za prostor in vzdušje ter uspešno vzdržuje delikatno ravnotežje med mračnimi platmi zgodbe in prebliski humorja, tako značilnimi za sodobne korejske žanrske filme.«
Neil Young, Jigsaw Lounge
“Na režira z mišicami in navdihom”
Variety