Danes je blagajna odprta od 09:00 do 21:20 (odpre se čez 43 minut).

Zadnji dan Jicaka Rabina Rabin, the Last Day

Amos Gitai / Francija / 2015 / 153 min

Mojstrovina Amosa Gitaija ob dvajsetletnici umora izraelskega premierja Jicaka Rabina prinaša skrbno rekonstrukcijo tragičnega dogodka in pronicljivo iskanje krivcev. 

režija Amos Gitai, scenarij Amos Gitai, Marie-Jose Sanselme, fotografija Eric Gautier, glasba Amit Poznansky, montaža Yuval Or, igrajo Yitzhak Hiskiya (vodja komisije), Pini Mittelman (član komisije), Michael Warshaviak (član komisije), Einat Weizman (odvetnica komisije), Yogev Yefet (Rabinov atentator), Tomer Sisley (Rabinov voznik), Ronen Keinan (odvetnik komisije), produkcija Jean-Baptiste Dupont, Amos Gitai, David Kessler, Sylvie Pialat, Laurent Truchot

festivali, nagrade Benetke 2015, Toronto 2015

IMDb

4. novembra 1995 v središču Tel Aviva po koncu političnega zborovanja v podporo izraelsko-palestinskemu mirovnemu procesu ustrelijo izraelskega premierja Jicaka Rabina. Njegov morilec, prijet na kraju dogodka, je petindvajsetletni Jigal Amir, goreč privrženec judovske vere, a ozadje tega tragičnega dogodka z vsakim korakom razkriva temačen in grozljiv svet, v katerem je bilo takšno dejanje mogoče. V dogodek so vpleteni tudi varnostniki, ki jim ni uspelo preprečiti atentata, predvsem pa obkrožajoča subkultura sovraštva, podprta s histerično retoriko, paranojo in političnimi spletkami, ekstremističnimi rabini ter izraelskimi naseljenci, ki jim vsaka težnja po miru predstavlja izdajstvo. 

Mojstrovina Amosa Gitaija ob dvajsetletnici umora izraelskega premierja Jicaka Rabina prinaša skrbno rekonstrukcijo tragičnega dogodka in pronicljivo iskanje krivcev. 

»Minilo je dvajset let. /…/ Vendar so možje, ki so omogočili umor našega predsednika vlade, še vedno na prostosti. Pravzaprav nekateri od njih sedaj izkazujejo apetite po moči. Razburila me je vedno večja navzočnost nasilne judovske verske subkulture v osrčju izraelske posvetne družbe. /…/ Po mojem mnenju je bil Izrael izvorno politični in ne verski podvig, politični sklep dolge zgodovine trpljenja judovskega ljudstva.« (Amos Gitai)

Amos Gitai
Rojen leta 1950 v Hajfi, kjer je študiral arhitekturo in tehniko ter začel snemati prve filme. Študij arhitekture je nadaljeval na Berkeleyju v Kaliforniji. Za izraelsko televizijo je ustvaril številne dokumentarce; dva med njimi sta bila cenzurirana. Zaradi nesoglasij s cenzuro se je leta 1982 preselil v Pariz, kjer je nadaljeval z raziskovanjem vprašanja emigrantov, pregnancev in zgodovine. Leta 1994 se je vrnil v domovino.

filmografija (izbor)
1980 Bayit (The House)
1982 Yoman Sadeh (Field Diary)
1989 Berlin-Yerushalaim (Berlin-Jeruzalem)
1991 Golem, l’esprit de l’exil (Golem, duh izgnanstva)
1995 Zihron Devarim (Stvari)
1996 Zirat Ha’Rezach (The Arena of Murder)
1996 Milim (Words)
1997 Tapuz (Orange)
1998 Yom Yom (Dan za dnem)
1999 Kadosh (Sveto)
2002 11’09”01 – September 11 (11. september)
2004 Promised Land (Obljubljena dežela)
2015 Rabin, the Last Day (Zadnji dan Jicaka Rabina)

 

 

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

LIFFe / Kinobalon na LIFFu

Kdo je kdo? Vem är vem?

Linda Hambäck, Stina Wirsén

sobota, 23. 11. 2024 / 10:00 / Dvorana

Spoznajte prikupne živalske like švedske serije Kdo. Mali Medvedek, Mačka, Ptiček in Zajček so zdaj odrasli. So veliki, z dlakami pod pazduho in mobilnimi telefoni. Nekateri od njih imajo celo svoje otroke, ki odkrivajo svet po svoje. Raziskujte prisrčne zgodbe o velikih občutkih v vsakodnevnem dogajanju najmlajših.

Bojevita kraljica noči Bojevita kraljica noči

Matej Vranič

sobota, 23. 11. 2024 / 11:30 / Dvorana

Dinamična naravoslovno-raziskovalna zgodba o skrivnostnem življenju ene največjih evropskih sov – sove kozače.

LIFFe / Kralji in kraljice

Ustavljeni čas Hors du temps

Olivier Assayas

sobota, 23. 11. 2024 / 14:45 / Dvorana

Olivier Assayas se v najbolj osebnem filmu doslej, posnetem v hiši, kjer je preživljal otroštvo, skozi zgodbo dveh bratov, ki se med pandemijo zatečeta na francosko podeželje, spominja lastne preteklosti.