Grimonprez je dokumentarec zasnoval po istoimenski knjigi Andrewa Feinsteina, ki obdeluje sodobno trgovino z orožjem. Film se začne skorajda idilično, anekdota z bojišč prve svetovne vojne govori o tem, da so angleški in nemški vojaki na božični večer skočili iz bojnih jarkov in si sredi “nikogaršnje zemlje” planili v objem. Film potem prevzame negativno spiralo in naniza vse točke sodobne mednarodne trgovine z orožjem, ki je v 21. stoletju prešla v domeno javne uprave oziroma uradnih administracij, ki – s podporo obveščevalnih služb, proizvajalcev orožja in neizogibnih posrednikov – prek takšnih ali drugačnih prevar manipulirajo z volivci ter posledično upravičujejo nujnost višanja vojaških izdatkov, največkrat pod visokoletečimi parolami “prinašanja demokracije”.
“Trgovci z orožjem imajo določene skupne značilnosti. Prva, ki mi je pri njih vzbudila pozornost, so njihova popolna očarljivost, velikopoteznost, karizmatičnost. Poleg tega ti posredniki do psihopatskih razsežnosti niso zmožni dojeti posledic svojih dejanj. Upravičujejo jih nadvse prepričljivo, da pravzaprav delujejo v dobro sveta, uporabljajo fraze, kot sta ‘v obrambo človeštva’ in ‘oboroževanje ljudi za ohranitev miru’. Niso sposobni videti drugega vidika svojega početja, resničnih človeških posledic tega velikanskega zaslužkarstva.” (Andrew Feinstein)
Johan Grimonprez – filmografija
Dial H-I-S-T-O-R-Y (1997); Hitchcock in hladna vojna (Double Take, 2009)