zgodba
Mojstrstvo dveh velikih pripovedovalcev zgodb – Roalda Dahla in Stevena Spielberga – se združi v filmski priredbi Dahlove klasike. Film, ki ga je režiser opisal kot »epsko ljubezensko zgodbo«, je pripoved o nenavadnem prijateljstvu med osamljenima dušama, pogumno majhno deklico in ljubeznivim velikanom. Premiera na zadnjem festivalu v Cannesu.
kritike
»Če bo mlajše gledalce Spielbergov Veliki Dobrodušni Velikan očaral predvsem s svojo izredno čarobnostjo, ki le malo zaostaja za knjižno predlogo, pa bodo starejši uživali tudi v odličnem prevodu, ki ne prezre nobene Dahlove duhovite besedne domislice, ampak jih celo nadgrajuje. Čudežno se lahko skriva tudi v temi kinodvorane, le prepustiti se moramo.«
– Gaja Pöschl, Radio Slovenija
»Zgodba o prepovedanem prijateljstvu je kot Spielbergov E.T. za čisto novo generacijo. /…/ ta odlična predelava /…/ gledalcem vseh starosti omogoča, da dodobra spoznajo eno najbolj neverjetnih prijateljstev v zgodovini filma. Rezultat je takojšnja družinska klasika, kakršne so ‘čloreški’ nekoč pričakovali od Disneyja.«
– Peter Debruge, Variety
»Spielbergova priredba Dahlovega romana je najboljše, kar film danes lahko naredi. Je pomemben tehnični dosežek – že sama izjemno podrobna tehnologija za zajemanje gibanja, ki človeško igro Marka Rylancea raztegne v gigantske razsežnosti, je svetlobna leta daleč od vsega, kar ste videli doslej. (Njegove roke so videti tople in zdelane od vremena, njegove oči pa – tega ni moč povedati drugače – sijejo od življenja.) /…/ zaradi intenzivnih žametnih barv, vrtoglavega romantičnega misticizma in metafizične uglašenosti s pokrajino bi film v nekaterih trenutkih skorajda lahko razglasili za Spielbergovo različico Powella in Pressburgerja. /…/ Na tem svetu je več čarovnije, kot si sploh lahko predstavljamo.«
– Robbie Collin, The Telegraph
»Tipično edinstveni, ekscentrični in zapeljivi zvezdniški nastop Marka Rylancea daje filmu njegov posebni pečat. /…/ Rylance igra VDV-ja kot pravo človeško bitje, kot zlorabljenega otroka, ki je zrasel do osamljenih starih let in se zatekel v lasten svet, vendar je več kot sposoben ljubezni. V načinu, kako pobere Zofkine drobne kozarčke s svojimi ogromnimi zalitimi prsti, je neka čudovita rahločutnost. To je Spielbergov projekt ljubezni in čudovit labodji spev za Melisso Mathison.«
– Peter Bradshaw, The Guardian
»Tako kot Veliki dobrodušni velikan ima tudi ta film rad majhne reči, giblje pa se z eleganco, ki je v nasprotju z njegovo velikostjo. VDV je film o sanjanju in pripovedovanju zgodb, o starševstvu in otroštvu, o nostalgiji in pragmatizmu, pa tudi o nujnosti, da se postavimo zase – tudi takrat, ko vemo, da ne moremo zmagati.«
– Matt Zoller Seitz, RogerEbert.com