zgodba
Dvanajstletni Oskar je introvertiran, osamljen fant, stalna tarča nadlegovanja močnejših sošolcev. Ko se v njegovo sosesko priseli vrstnica Eli, se zdi, da je naposled le našel sorodno dušo. Eli, bledolična, resnobna in na mraz neobčutljiva deklica s čudnim telesnim vonjem, se prikaže le ponoči, ob njenem prihodu v mesto pa pride do vrste skrivnostnih izginotij in umorov. Medtem ko Oskar počasi odkriva njeno pravo naravo, med njima vzklije prva mladostniška ljubezen. A Eli ve, da lahko preživi le, če se nikjer ne ustali. Oskarja nauči, kako se upreti zalezovalcem, a ko se fant vseeno znajde v škripcih in zre svoji največji grozi v oči, se Eli vrne in ga brani na edini način, ki ga pozna.
Strašljiva, temačna ter hkrati nenavadno nežna in poetična zgodba o odraščanju splete teme prijateljstva, zvestobe in zavrnitve v romantično fantazijsko grozljivko.
zanimivosti
Vampirska ljubezen je bila posneta po eni največjih švedskih literarnih uspešnic vseh časov, ki je s svojo nenavadno mešanico romance, groze in natančne upodobitve predmestnega življenja nemudoma osvojila srca bralcev in bila prevedena v dvanajst držav. Avtor romana John Ajvide Lindqvist (rojen leta 1968), ki je napisal tudi scenarij za film, se je poprej preživljal kot komedijant in čarovnik.
iz prve roke
»Ko sem prebral roman Vampirska ljubezen, sem takoj vedel, da moram to zgodbo spraviti na veliko platno. Gre za občutek, kakršen te navda pri enem samem scenariju ali eni sami knjigi izmed stotih. Povečini me s takšnim občutkom navdajo samo koščki surovega materiala, posamezne podrobnosti, in nuja, da bi po njem segel s svojimi grabežljivimi rokami in ga znova napisal. Tokrat je bilo drugače. To je zgodba, ki je obenem vrhunsko literarno delo in fantastična drama. Navzlic depresivnemu ozadju svinčeno sive Švedske, trdih socialnih okoliščin in krvavega nasilja sem v njej videl predvsem romantično ljubezensko zgodbo z upanja polnim in srečnim koncem. Sorodno dinamiko med temačnim ozadjem in svetlejšim ospredjem vidim v zgodbah Charlesa Dickensa ali pri nekaterih klasičnih piscih grozljivega žanra.«
Tomas Alfredson, režiser
»Moj scenarij govori o tem, kako nas iz teme lahko odreši ljubezen. Govori o tem, kako pademo na dno, od koder nas nato nekdo izvleče. Nekdo, ki je povsem nepričakovan. Govori o dečku, Oskarju. O ustrahovanju, ki ga trpi, in o disfunkcionalni družini, ki je iz njegovega življenja napravila pekel. Oskar je star dvanajst let in rad bi se maščeval. Predvsem pa je moj scenarij ljubezenska zgodba. Zgodba o tem, kako Eli odreši Oskarja; kako mu pomaga, da nase pogleda v drugačni luči, ne več kot na preplašeno žrtev. Navda ga s pogumom, da se postavi zase. Vendar je Eli vampirka. Prava vampirka; takšna, ki se hrani s krvjo. Moje zgodbe niso krvavi ekscesi. Kri je seveda prisotna, vendar se predvsem trudim opisati, kako se ljudje odzivajo na Neznano. Naša resničnost je krhka. Življenja prebijamo v iskanju sreče, obenem pa se ne moremo znebiti občutka, da lahko v vsakem trenutku izgubimo vse. Zelo tenka meja nas loči od padca, od groze, od oglušujoče teme. Ali pa od ljubezni. Od Neznanega. Kaj se zgodi, ko to vstopi v naša življenja? Kaj naj storimo?«
John Ajvide Lindqvist, avtor romana in scenarija
portret režiserja
Tomas Alfredson svojo filmsko kariero začne kot asistent pri nacionalnem filmskem studiu. Nekaj časa režira glasbene videe in nato še nekaj let dela za švedsko televizijo, za katero zrežira vrsto komičnih nadaljevank. Za celovečerni film Fyra nyansen av brint (Štirje odtenki rjave, 2004) prejme švedsko nacionalno nagrado za najboljšo režijo. Vampirska ljubezen je njegova prva mednarodna uspešnica.
kritike
»Originalna romantično-fantazijska grozljivka, ki svoje adute pokaže na več različnih ravneh, bo navdušila resne filmske ljubitelje, pa tudi žanrske privržence.«
Boštjan Tušek, 24ur.com
»Čeprav se morda sliši nenavadno, je Vampirska ljubezen človeško topla poetična pripoved o odraščanju in osamljenosti.«
Delo
»Pravi skriti zakladi se letos skrivajo v sekciji Ekstravaganca. /…/ morda pravo presenečenje festivala predstavlja švedska grozljivka Vampirska ljubezen. Najstniška pripoved, postavljena v zamolklo, zasneženo nordijsko pokrajino, slabo stoletje po nastanku Murnauovih, Dreyerjevih in Browningovih vampirskih klasikov znova dokazuje, da lahko tovrsten film tudi v začetku 21. stoletja še vedno doseže vsaj primerljivo zmes izvorne misterioznosti, erotičnosti in srhljive nenaravnosti, v tem pa zaporedje računalniških efektov uporabi sebi v prid tako, da z njimi gibanja polživečih teles tudi dejansko postanejo motilno tuja. Pohvalen dosežek v času, ko je večina fantazijskih filmov videti kot vzporedni proizvod industrije računalniških iger.«
Matic Majcen, Dnevnik
»Šel bi celo tako daleč, da bi Vampirsko ljubezen proglasil za enkraten film za zmenke. Dekleta se bodo zanesljivo topila ob ogledu. Ne samo to: film bi toplo priporočil tudi mlajšim gledalcem, celo desetletnim. Otroci, zlasti deklice, bodo ta film oboževali.«
Jeremy Knox, Film Threat
»Ta luciden švedski neodvisni dragulj, ki ga je z obilico domišljije in preudarnosti zrežiral Tomas Alfredson, osvobodi vampirske filme iz spon prežvečenih konvencij, kot so posnetki drhtečih dekoltejev in okrvavljenih podočnjakov. Namesto tega nam ponudi uravnoteženo in neubranljivo privlačno analizo odtujenosti in ljubezni. /…/ Vampirska ljubezen arhetipu nesmrtnosti povrne njegovo poetično kohezivnost in mogočnost mita.«
Elena Oumano, The Village Voice