Danes je blagajna odprta od 09:00 do 21:20 (odprto še 11:57, tel: 01 239 22 17).
Na rednem sporedu od 15. septembra 2011

V letu hip hopa V letu hip hopa

Boris Petković / Slovenija / 2011 / 73 min / slovenščina / 12+

Dokumentarno-glasbeni film predstavlja rapovsko glasbo v Sloveniji od nastankov do danes. Sprehod po regijah pokaže, kako se je rapovska glasba razvijala v soodvisnosti od okolja, v glasbenem delu pa se predstavijo vsi pomembnejši ustvarjalci rapa v Sloveniji.

režija Boris Petkovič, scenarij Boris Petkovič, Jizah, fotografija Boris Petkovič, montaža Jurij Moškon, Boris Petkovič, zvok Mirella Habr, Peter Žerovnik, producent Tom Gomizelj, produkcija Katapult / Luksuz produkcija, finančna podpora Ministrstvo za kulturo RS, nastopajo Ico, Dalaj Eegol (Ali En), Simon Stojko Falk, Ezy-G, Ziebane, 6 Pack Čukur, Valterap, Murat & Jose, Doša, Klemen Klemen, Stekli psi, Tekochee Kru, Thug Connect, N'Toko, Pižama, Kosta, Trkaj, Zlatko in mnogi drugi ...

festivali, nagrade 13. Festival dokumentarnega filma, Cankarjev dom – sekcija Aktualni, družbeno kritični.

zgodba
V letu hip hopa
je dokumentarno glasbeni film, ki predstavlja rap glasbo v Sloveniji, od njenih nastankov do danes. Skozi zgodovino se razkrijejo predhodniki in prvi poskusi rapa na slovenskih tleh, sprehod po regijah pokaže, kako se je rap glasba razvijala v soodvisnosti z okoljem, v glasbenem delu pa se predstavijo vsi pomembnejši rap ustvarjalci v Sloveniji: Ico, Dalaj Eegol (Ali En), Simon Stojko Falk, Ezy-G, Ziebane, 6 Pack Čukur, Valterap, Murat & Jose, Doša, Klemen Klemen, Stekli psi, Tekochee Kru, Thug Connect, N’Toko, Pižama, Kosta, Trkaj, Zlatko in mnogi drugi …

iz prve roke
»Rap je v Sloveniji trenutno edina glasbena oblika, ki brez vsakršnih filtrov in zadržkov govori o stanju in razmerah v družbi.«
– Boris Petkovič, režiser in scenarist

portret avtorja
Boris Petkovič
(rojen leta 1971 v Zenici) konča Fakulteto za pomorstvo in promet v Portorožu, leta 2005 pa diplomira iz filmske režije na pariški filmski šoli EICAR, kjer naslednja tri leta tudi poučuje. Trenutno živi v Ljubljani in dela kot svobodni filmski režiser.

Je avtor igranih filmov Naprej (1998, kratki), Director’s Cut (2001, kratki), Sstress (2003, kratki), Touche (2004, kratki), Desperado tonic (2004, celovečerni omnibus), paris.love (2007, celovečerni), Volilni molk (2009, kratki) in dokumentnih filmov Meje mojega sveta (2003), Hudičeva kolonija (2005), Po noči, Svit (2008), 100% Luksuz (2008) in Romski sosed (2009).

kritike
»Ne moremo se hvaliti s količino knjig in filmov, ki bi zapisovali, reflektirali in dokumentirali našo popularno glasbo ter posledično ohranjali njeno dediščino – in umeščali njene pojave in obdobja v širši zgodovinski in družbeni kontekst. In poglej ga zlomka! V istem letu, v dobrem mesecu dni, smo dobili kar dva glasbena dokumentarca o zgodovini slovenskega hiphopa.

Na Festivalu dokumentarnega filma je bil konec marca (pred)premierno zavrten V letu hip hopa režiserja Borisa Petkoviča v produkciji Luksuz in jeseni bo zakrožil po redko posejanih slovenskih kinih. Po prvomajskih praznikih se je na platnu Kina Šiška odvrtel še Veš, poet, svoj dolg v režiji Urše Menart in produkciji Vest.si. /…/ … ne preseneča, da ju družijo isti obrazi in akterji naše hiphop scene ter številne druge podobnosti (od obdelanih kronoloških poglavij in problematik do povlečenih zaključkov in danih družbenokritičnih namigov). Morda gre za “battle” med produkcijskima hišama in ekipama ustvarjalcev, nikakor pa ne za vsebinski dvoboj. V tistih detajlih, v katerih se razlikujeta, se pravzaprav dopolnjujeta in zaokrožata dosedanjo zgodbo hiphopa na Slovenskem. /…/ Na pred desetimi leti izdani antologijski kompilaciji slovenskega hiphopa, 5’00” Of Fame – Za narodov blagor, Pupi pravi: “Nej se sliš”; ta dva dokumentarca ga z zaobjetim parafrazirata v: “Nej se vid!”«
– Igor Bašin, Dnevnik

»Film je učinkovit pregled te, naši širši javnosti manj znane glasbene zvrsti, marsikdaj je duhovit, najbolj izrazito morda takrat, ko se vrne k predhodnikom rapa oziroma k izvorom pripovedne poezije na področju Balkana, to je h guslarjem. Na kratko, Borisu Petkoviću je uspelo nekaj, kar ne uspe prav mnogim, približati to glasbeno zvrst tudi tistim, ki nam rap ni blizu. Čestitke!«
– Matej Juh, Radio Ars

»Tudi sekcija Hudi mački je poskrbela, da si je bilo vrsto glasbenih dokumentarnih filmov mogoče ogledati v poznovečernem družbenem okolju odprtega barskega prizorišča. Omenimo predvsem odlični dokumentarec V letu hip hopa (2010) Borisa Petkovića, ki je premiero sicer doživel spomladi na Festivalu dokumentarnega filma v Ljubljani. Razloga za njegovo izrazito pozitivno obravnavo sta predvsem dva. Kot prvo, gre za film, ki s svojim beleženjem nedavne družbene realnosti tudi sam igra vlogo v emancipaciji neke subkultuno definirane glasbene zvrsti, in ta trenutek, ko si tovrstna praksa izbori prehod iz alternative v mainstream, je vedno nadvse vznemirljiv. Kot drugo pa, da to počne s tako prefinjenim občutkom za dajanje glasu sogovornikom in inteligentnim odmerjanjem njihovega izjavnega prostora, da lahko film brez težav primerjamo s superiornimi istožanrskimi filmi iz ZDA in Velike Britanije.«
– Matic Majcen, Ekran

»Avtor dokumentarca V letu hip hopa Boris Petković je do žanra zavzel resen, poglobljen in raziskovalen odnos ter besedo prepustil predvsem domačim ustvarjalcem. Na tej podlagi pa je nastal zelo natančno strukturiran ter z informacijami napolnjen film. Glasbeni novinar in poznavalec slovenskega repa Džiza deluje kot vodnik skozi zgodovino te glasbene zvrsti pri nas. Oziroma kot moderator, ki gledalce nevsiljivo usmerja skozi posamezne etape razvoja repa. /…/ V letu hip hopa omogoča skozi uporabo izjemno bogatega nabora zelo redkih arhivskih materialov ter s pogovori z zanimivimi sogovorniki tudi laiku izjemen vpogled v glasbeno zvrst, oz. neko domačo, deloma subkulturno sceno ki pa še zdaleč ni monolitna ter v pogled v način delovanja in razmišljanja njenih protagonistov.«
– Gorazd Trušnovec, RA Slovenija

»Rezultati so očitni. V letu hip hopa je dramaturško bistro razdelan izdelek, ki pove veliko o zgodovini fenomena, o trenutnem stanju in nakaže iztočnice za to, kar prihaja. Posebno vrednost mu daje skoraj osupljiva količina in pestrost arhivskega materiala, ki bolje kot besede prikaže »stanje duha« in pogosto hecni imidž preteklosti naše lokalne scene. Scene, ki je prvotno pomenila nekaj precej drugačnega – ulični izraz ameriških velemest črnske in latino marginale.«
– Borja Močnik, Odzven (celoten intervju tu)

Dodatna gradiva

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

LIFFe / Kinobalon na LIFFu

Kdo je kdo? Vem är vem?

Linda Hambäck, Stina Wirsén

sobota, 23. 11. 2024 / 10:00 / Dvorana

Spoznajte prikupne živalske like švedske serije Kdo. Mali Medvedek, Mačka, Ptiček in Zajček so zdaj odrasli. So veliki, z dlakami pod pazduho in mobilnimi telefoni. Nekateri od njih imajo celo svoje otroke, ki odkrivajo svet po svoje. Raziskujte prisrčne zgodbe o velikih občutkih v vsakodnevnem dogajanju najmlajših.

Bojevita kraljica noči Bojevita kraljica noči

Matej Vranič

sobota, 23. 11. 2024 / 11:30 / Dvorana

Dinamična naravoslovno-raziskovalna zgodba o skrivnostnem življenju ene največjih evropskih sov – sove kozače.

LIFFe / Kralji in kraljice

Ustavljeni čas Hors du temps

Olivier Assayas

sobota, 23. 11. 2024 / 14:45 / Dvorana

Olivier Assayas se v najbolj osebnem filmu doslej, posnetem v hiši, kjer je preživljal otroštvo, skozi zgodbo dveh bratov, ki se med pandemijo zatečeta na francosko podeželje, spominja lastne preteklosti.