Danes je blagajna odprta od 09:00 do 21:20 (odprto še 10:45, tel: 01 239 22 17).
Z Liffa v Kinodvor. Na sporedu od 7. maja 2014.

Ugrabitev Kapringen

Tobias Lindholm / Danska / 2012 / 103 min

Tako kot Vinterbergov Lov, pri katerem je Tobias Lindholm sodeloval kot soscenarist, je tudi Ugrabitev vrhunski psihološki triler, zgrajen na napeti in avtentični zgodbi ter prepričljivih igralskih nastopih.

režija Tobias Lindholm, scenarij Tobias Lindholm, fotografija Magnus Nordenhof Jønck, montaža Adam Nielsen , glasba Hildur Gudnadottir, zvok Morten Green , produkcija Tomas Radoor, René Ezra , igrajo Pilou Asbæk, Søren Malling, Dar Salim, Roland Møller, Gary Skjoldmose Porter, Abdihakin Asgar, Amalie Alstrup, Amalie Vulff Andersen, Linda Laursen, Keith Pearson, distribucija v Sloveniji Cinemania group, uradna stran filma

festivali, nagrade Benetke 2012. Toronto 2012. Nagrada občinstva v sekciji New Auteurs – AFI Fest 2012. Najboljši film in nagrada FIPRESCI – Solun 2012. Nagrada robert Danske filmske akademije 2013 za najboljši film, scenarij, glavnega igralca, montažo in zvok. Nagrada občinstva – Göteborg 2013. Directors to watch – Palm Springs 2012. Nagrada bodil Danske nacionalne zveze filmskih kritikov 2013 za najboljši film. Nagrada National Board of Review 2013 za enega petih najboljših tujejezičnih filmov. Nagrada žirije in najboljši igralec – Marakeš 2012. Karlovi Vari 2013. LIFFe 2013.

IMDb Uradna stran

DVD filma je na voljo v naši Knjigarnici.

zgodba
Indijski ocean, sodobnost. Dansko tovorno ladjo MV Rozen nekaj dni po izplutju iz pristanišča ugrabijo somalski pirati in v zameno za izpustitev talcev zahtevajo veliko vsoto denarja. Direktor prevozniškega podjetja Peter Ludvigsen nemudoma poišče pomoč strokovnjaka, vendar kljub njegovim svarilom vztraja, da se bo s pirati pogajal sam. Medtem ko se dnevi počasi spreminjajo v tedne, tedni pa v mesece, napetost med člani posadke, njihovimi družinami, pa tudi med pirati samimi, vse bolj narašča …

Tako kot Vinterbergov Lov, pri katerem je Tobias Lindholm sodeloval kot soscenarist, je tudi Ugrabitev vrhunski psihološki triler, zgrajen na napeti in avtentični zgodbi ter prepričljivih igralskih nastopih.

zanimivosti
Podobno kot Lindholmov režijski prvenec R, ki je bil posnet v resničnem zaporu, z resničnimi pazniki in bivšimi kaznjenci, je tudi Ugrabitev nastajala v realističnih pogojih. Ekipa je snemala v Indijskem oceanu, na ladji, ki je bila leto prej ugrabljena, ter v prostorih prevozniškega podjetja, kjer so se dejansko odvijala pogajanja. V eni izmed vlog nastopi profesionalni pogajalec, ki se je snemanju najprej pridružil kot svetovalec.

iz prve roke
»Preden sem se rodil, je bil moj oče mornar, a mi o tem nikoli ni govoril. Morda je to razlog, da je bilo morje vedno v mojih mislih. Ob ugrabitvi danskih tovornih ladij Danica White in CEC Future v letih 2007 in 2008 sem odkril svet, za katerega nisem vedel, da obstaja. Svet, v katerem so se prevozniška podjetja prisiljena pogajati neposredno s pirati, svet, v katerem pirati zaslužijo milijone dolarjev, mornarji pa mesece preživijo kot talci, brez kakršnegakoli vpliva na svojo usodo. /…/ S somalskimi pirati je povezanih veliko mitov in predstav. Tu je na primer mit, da so kot Robin Hood, ubogi ribiči, ki so jim vse ribe pobrale velike evropske ribiške ladje. Pa mit, da prevozniška podjetja vodi kopica pohlepnih barab, ki jim ni mar za mornarje. Potem je tu še mit, da se mornarjem v ujetništvu čisto dobro godi, pa tudi tisti, da morajo jesti lastne iztrebke. Bilo je zanimivo pomesti z vsemi temi govoricami in predstavami. /…/ Filma, ki bi predstavil resnico o ugrabitvah v Indijskem oceanu, nisem mogel narediti, saj menim, da ta resnica ne obstaja. Lahko pa sem posnel film o mornarjih, piratih, vodstvu podjetja in sorodnikih. Oni obstajajo. In če se zdi, da film govori o njih, potem sem prišel zelo blizu svojemu cilju. /…/ Pri delu se držim načela, ki pravi: ‘Na prvem mestu je resničnost.’ Vedno si vzamem več časa za raziskovanje kot za pisanje scenarija. Vedno poskušam najti zgodbo, ki je boljša od česarkoli, kar bi si lahko izmislil sam. /…/ Zdi se mi, da imam raje resničnost kot fikcijo. Resnična ljubezen je zapletena, neprijetna, polna ljubosumja, pa tudi čudovita. Resnično nasilje je surovo, gnusno in nerodno. Resnični pot nikoli ne teče po čelu na lep in eleganten način. /…/ Fikcija pogosto skuša pripovedovati tako natančno, da uniči intenzivnost in iskrenost. Realizem je zame igra, ki zahteva veliko discipline. Če hočeš povedati zgodbo o resničnih ljudeh, moraš prisluhniti njihovi resničnosti. Resničnost je polna logike, ki je ne moreš prezreti preprosto zato, ker ti je všeč nekaj bolj dramatičnega. /…/ Če ljudem daješ tisto, kar pričakujejo, se bodo začeli dolgočasiti. Na neki način seveda vedno vodiš gledalca. Nočem pa prevzeti odgovornosti za njegova čustva. Prevzamem le odgovornost za zgodbo. Namesto manipuliranja skušam v gledalcu vzbuditi resnična čustva. To je moj cilj.«
– Tobias Lindholm, režiser in scenarist

portret avtorja
Tobias Lindholm (1977, Danska) je leta 2007 diplomiral iz scenaristike na Danski nacionalni filmski šoli. Od leta 2010 se je kot scenarist podpisal pod več epizod priljubljene in večkrat nagrajene danske televizijske serije Oblast (Borgen). S Thomasom Vinterbergom je sodeloval pri pisanju scenarijev za njegova filma Submarino (2010, nagrada nordijskega sveta) in Lov (Jagten, 2012, nagrada za najboljšega igralca v Cannesu, Evropska filmska nagrada za najboljši scenarij). Leta 2010 je skupaj z Michaelom Noerom napisal in zrežiral zaporniško dramo R, ki ji je Danska nacionalna zveza filmskih kritikov prisodila nagrado bodil za najboljši film leta, Lindholm pa je poleg tega prejel še posebno pohvalo za scenaristični prispevek k filmoma R in Submarino. Ugrabitev je avtorjev prvi samostojni celovečerec.

kritike
»/…/ mojstrska vaja v grajenju napetosti, ki se nikoli ne zateka k cenenim dramskim trikom /…/.«
– Mark Adams, Screen Daily

»/…/ najbolj vroč novi danski scenarist/režiser. /…/ Ugrabitev, eden najmanj napovedovanih in najbolj izstopajočih filmov letošnjega Beneškega filmskega festivala, je napeta in ekonomična študija voditeljstva, timskega dela in pogajanj v težkih kriznih okoliščinah.«
– Neil Young, The Hollywood Reporter

»Film je natančna psihološka študija primera in hkrati s časopisnih naslovnic sneta raziskava sodobnega piratstva.«
– A.O. Scott, New York Times

»Elementi pristnosti in Lindholmov dokumentaristični slog ne le prepojijo dogajanje z občutkom realizma in neposrednosti, ampak stopnjujejo napetost in ustvarijo še kako prepričljivo vzdušje klavstrofobije in strahu. Lindholm se odreče manipulaciji in cenenemu čustvovanju ter se raje osredotoči na grobo resničnost scenarija. Ko položaj le pripelje do nasilja, so posledice uničujoče.«
– Steve Gravestock, TIFF

»/…/ izvrsten proceduralni triler.«
– Anna Fomicheva, Sight & Sound

»Silovit, počasi tleč psihološki triler.«
– Aaron Hillis, Village Voice

»Filmska stvaritev najvišjega reda, v katerem sta vsak posnetek in prizor premišljena. Neusmiljena napetost, pomešana z globoko človeško dramo.«
– Colin Covert, The Star Tribune

»Ugrabitev je briljantno zgrajen, na likih temelječ triler, ki moralno presojo prepusti gledalcu.«
– Andrew O’Hehir, Salon

»Lindholmov ozko osredotočeni pogled se izogne nepomembnim podrobnostim in definiranju likov ter namesto tega postavi v središče pogajalski postopek. Čeprav se to morda sliši kot recept za z dejstvi natrpano dokudramo, gre v resnici za psihološko niansirano študijo o možeh, ki se počasi izgubljajo v moralno zapletenih okoliščinah.«
– Ignatiy Vishnevetsky, A.V. Club

»/…/ izjemno napet anti-triler, do zadnje podrobnosti premišljena melvilska študija zaporedja dogodkov in detajlov, ki se odkrito izogne spektakularnosti hollywoodskega filma katastrofe.«
– David Jenkins, Sight & Sound

»Toda bolj ko se film zapleta in razpleta, bolj postaja jasno, da imajo ugrabljeni Danci več skupnega s somalskimi ugrabitelji kot pa z direktorjem ladijske družbe, ki vodi pogajanja. Proletarci iz prvega sveta imajo več skupnih interesov s proletarci iz tretjega sveta kot pa s svojo elito, ki jih izigrava drugega proti drugemu.« ZA+
– Marcel Štefančič, jr., Mladina

»Danska Ugrabitev pa je triler, ki mu ni treba brskati po takšnih rečeh, kot so »zgodovinski viri« somalijskega piratstva. V trilerju se znajdemo, ko nas ugrabijo in postanemo žetoni v pogajanju za odkupnino, se pravi, ne vemo, ali bomo naslednji trenutek še živi. In če film doseže tolikšno empatijo pri gledalcih, mu je že treba priznati, daje dober triler.«
– Zdenko Vrdlovec, Dnevnik

»Lindholmov triler je eden tistih filmov, ki prikazujejo običajne ljudi v izjemnih okoliščinah. Poudarek je na ljudeh, ne na okoliščinah. /../ Ugrabitev je dramatičen triler, ki učinkuje tako na čustveni kot razumski ravni. Prav zaradi tega je tako učinkovit.«
– Klemen Černe, PlanetSiol

»Na koncu je ladijski kuhar duševna razvalina, direktor pa se odpelje novim poslom naproti. Pomen Lindholmovega filma je tudi v tem, da takšna razlaga ni nujna, pogojena je z informiranostjo in razredno ozaveščenostjo gledalca. Film je prav toliko prikrito sporočilen, kot je odkrito dramatičen.«
– Peter Kolšek, Delo

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Bojevita kraljica noči Bojevita kraljica noči

Matej Vranič

sobota, 23. 11. 2024 / 11:30 / Dvorana

Dinamična naravoslovno-raziskovalna zgodba o skrivnostnem življenju ene največjih evropskih sov – sove kozače.

LIFFe / Kralji in kraljice

Ustavljeni čas Hors du temps

Olivier Assayas

sobota, 23. 11. 2024 / 14:45 / Dvorana

Olivier Assayas se v najbolj osebnem filmu doslej, posnetem v hiši, kjer je preživljal otroštvo, skozi zgodbo dveh bratov, ki se med pandemijo zatečeta na francosko podeželje, spominja lastne preteklosti.

LIFFe / Kinobalon na LIFFu

Zmagovalke Sieger sein

Soleen Yusef

sobota, 23. 11. 2024 / 17:00 / Dvorana

Dinamična pustolovščina, ki skozi humor kaže na pomembnost solidarnosti ter sprejemanja sebe in drugih – vse skupaj pa povezuje eden in edini nogomet ter moto: Vsi za enega, eden za vse!