zgodba
Dva mala kriminalca oropata partijo pokra, ki poteka pod zaščito mafije, in s tem povzročita sesutje lokalne zločinske ekonomije. Brad Pitt igra plačanca, ki ga najamejo, da izsledi krivce in ponovno vzpostavi red. »Amerika ni dežela. Amerika je le biznis.«
kritike
»Ubij jih nežno je verjetno najbolj podcenjevani film leta, čeprav je eden najboljših. Vsekakor je kriminalka desetletja, lahko jo imenujemo kar ‘recesijska klasika’, ki bo za prvo desetletje 21. stoletja pomenila isto, kot je za šestdeseta pomenila Čistina (Point Blank, 1967), s katero je John Boorman jasno pokazal, kako se spreminja kriminal in kako kapital postaja neoprijemljiv in neizsledljiv. /…/ Če je imel ameriški film noir kdaj priložnost za drugo renesanso, jo ima zdaj; pesimizem in razočaranje malega človeka nad hipokrizijo državnega vrha in institucionalno gnilobo sta enako silovita, kot je bilo razočaranje malega človeka po vrnitvi domov z bojišč druge svetovne vojne. To je bila v štiridesetih letih podlaga za noir, drugi veliki avtentični ameriški žanr po vesternu. Dominik je posnel žlahten primerek obeh, kar ga dela bolj ameriškega od ameriških režiserjev. Še enkrat: film leta.«
– Simon Popek, Delo
»Med podzemljem in kapitalizmom je ogromno paralel, pravi film, kar pa naj vas ne zavede: podzemlje in kapitalizem sta res ena in ista stvar. Razlika je le v tem, da je podzemlje pravi kapitalizem – povsem dereguliran. Podzemlje je idealno stanje, h kateremu stremi kapitalizem, ki se hoče znebiti vseh ovir, blokad in regulacij. Drži, Boter je to že zdavnaj povedal – in Ubij jih nežno, študija nasilnosti kapitalizma, posneta po črnem romanu Georga V. Higginsa (Cogan’s Trade), nam zdaj to sporočilo pošilja v upočasnjeni, slow-motion, lahko berljivi obliki. /…/ Bolj ko je delovanje kapitalistične mašine brezosebno, bolj je legitimno. In Cogan pride, da bi vrnil zaupanje v delovanje kapitalizma. Ko ‘odpušča’ ljudi, vrača zaupanje v finančni sistem – in vero v kapitalizem. In natanko tako zdaj, v času krize, vračajo zaupanje v finančni sistem in vero v kapitalizem – z odpuščanji in likvidacijami. Potemtakem s pozerskimi metodami, ki so kriminal spremenile v organizirani kriminal. ZA.«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina
»Če so Dobri fantje rock, potem je Ubij jih nežno jazz gangsterskega filma.«
– Matic Majcen, ‘Najboljši filmi leta 2012’, Ekran
»/…/ nasilen in mračno humoren film Andrewa Dominika je neizprosno nihilistično delo, ki neizmerno uživa v svoji surovi in okrutni urbani pokrajini. Scenarist/režiser Andrew Dominik sijajno izkoristi widescreen format ter svoj film napolni z vizualnimi domislicami in duhovitimi dialogi. Ob ponovnem sodelovanju z Bradom Pittom je ustvaril izjemno relevantno kriminalko, ki odseva težke čase, s katerimi se sooča Amerika.«
– Mark Adams Screen Daily
»Ta črna komedija o nesrečnih morilcih, ki so se znašli v hudih časih, je prepričljiv komentar o ekonomskem masakru v resničnem svetu.«
– Peter Bradshaw, The Guardian