zgodba
Ridley Scott (Osmi potnik, Iztrebljevalec, Thelma in Louise) je po scenarističnem prvencu Cormaca McCarthyja (Ni dežela za starce, Cesta, Krvavi poldnevnik) posnel mračen, brutalen in črnega humorja poln triler, v katerem se ugledni odvetnik zaplete v nekaj, čemur bi se bilo bolje izogniti. Film so nekateri razglasili za »Ni prostora za starce na steroidih«.
kritike
»Svetovalec /…/ je nihilistični puščavski tex-mex noir, v katerem Malkina, Reinerjeva ledena fatalka, neusmiljena, multiseksualna, makiavelistična vagina dentata (včasih fuka kar s ferrarijem), kot starogrški zbor komentira – ‘Mislim, da resnica nima temperature’ – morasto tragedijo naivnega pohlepa, dereguliranega trga, mrtvega podjetniškega duha in grozljivih posledic kapitalistične mizantropije, ki pa kljub temu nežno in zapeljivo šepeta: ‘Ali misliš, da lahko živiš v tem svetu, ne da bi bil del njega?’ /…/ ZA.«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina
»Eliptična, impresionistično skicirana zgodba, ki je v grobem kontrastu z baročnimi dialogi izpod peresa Cormaca McCarthyja, je živ dokaz, da je ‘akcijski triler’ lahko še kaj drugega kot orgija eksplozij in strelskih obračunov. Da najbolj bizarnega filmskega prizora seksa (z avtom!) zadnjih let niti ne omenjam.«
– Ana Jurc, ‘Deseterica veličastnih: filmi leta 2013’, MMC RTV SLO
»Pred tridesetimi leti je filmček, imenovan Iztrebljevalec (Blade Runner), povzročal podobno zmedenost tako pri občinstvu kot poznavalcih. Bil je preveč hladen in mračen – govoril je dobesedno o robotih – in podobno kot številni filmi, ki jih je Scott od takrat posnel, močno zavezan brezupnim romancam in nihilistični poeziji filma noir. Zdaj pa je Scott posnel še en film, umeščen v kruti distopični svet, iz katerega ni moč pobegniti – le da je v Svetovalcu prihodnost zdaj. Svetovalec ni Iztrebljevalec, pa vendar gre za delo, ki je drzno in vznemirljivo kot le redki ameriški mainstream filmi. Zavračanje, ki ga je požel, daje slutiti, kako malo je v dandanašnjih multipleksih želje po resnični drznosti. /…/ Svetovalec je čudovita stvaritev – zmagoslavje vzdušja in sloga, oblike kot izraza vsebine ter dialoga, ki v tem mračnem svetu najde nekakšno apokaliptično komičnost. /…/ [McCarthyjeve] besedne igre so bogate, ritmične in brez dvoma delo nekoga, ki ljubi jezik ter vse, kar ta skriva ali razkriva /…/. Svetovalec je eden najboljših filmov v karieri Ridleyja Scotta, za katero pogosto ne dobi priznanja, kakršnega bi si zaslužil.«
– Scott Foundas, Variety
»Glede na to, kako do popolnosti uteleša pisateljev sardonični, pesimistični in neusmiljeno retribucijski pogled na svet (spomnimo se, da je bil vzgojen kot katolik), bi ga zlahka označili za predvsem McCarthyjevo delo. A skupaj z večstranskim Ridleyjem Scottom /…/ sta ustvarila film, ki bi v manj spretnih rokah zlahka zdrsnil v melodramo, vendar pa ohranja mračen humor in trdo neprizanesljivost klasične moralitete.«
– Philip Kemp, Sight & Sound
»Svetovalca je spisal Cormac McCarthy v tistem mračnem, eksistencialno utrujenem vzdušju, ki ga od njega pričakujemo, zrežiral pa Ridley Scott v slogu divjega grindhouse filma. /…/ Brez dvoma ena bolj čudnih, pripovedno prefinjenih dram, kar jih je letos prišlo iz velikih studiev.«
– Eric Kohn, IndieWIRE