Danes je blagajna odprta od 10:00 do 21:15 (za danes zaprto).

Sullivanova potovanja Sullivan's Travels

Preston Sturges / ZDA / 1941 / 90 min / angleščina

Komična mojstrovina Prestona Sturgesa sodi med najboljše hollywoodske satire in morda predstavlja vrhunec v karieri enega največjih genijev screwball komedije.

režija Preston Sturges, scenarij Preston Sturges, fotografija John F. Seitz, montaža Stuart Gilmore, produkcija Paramount Pictures, igrajo Joel McCrea, Veronica Lake, Robert Warwick, William Demarest, Margaret Hayes, Porter Hall, Franklin Pangborn, Eric Blore

IMDb

Fotografije

zgodba
»Film z ljubeznijo posvečam spominu na vse tiste, ki so nas kdaj nasmejali: na prevarante, klovne ter šaljivce vseh časov in narodnosti, ki so nam vsaj malo olajšali breme.«

John L. Sullivan, po domače Sully, je slaven hollywoodski režiser, znan po komedijah, kot sta Hey, Hey in the Hay Loft in Ants in your Plants of 1939. Ker pa je dežela še vedno v primežu velike gospodarske krize, se odloči posneti svoj prvi resni film. O Brother, Where Art Thou? bo prikazoval trpljenje in stisko ljudi, ampak »s ščepcem seksa« … Ko njegovi skeptični producenti pripomnijo, da o življenju revežev ne ve ničesar, se Sullivan preobleče v brezdomca in poda na ulico. Kmalu sreča »Dekle«, ki – kot pravi Sully – ne sme manjkati v nobenem filmu.

iz prve roke
»Sullivanova potovanja sem napisal po ogledu nekaterih komedij svojih kolegov, za katere se je zdelo, da so zanemarili zabavo v korist sporočila. Povedati sem jim hotel, da so šli malce pregloboko in naj pridiganje raje prepustijo pridigarjem.«
– Preston Sturges

kritike
»Scenarist in režiser filma je Preston Sturges, ki poskrbi za kopico presenečenj, medtem ko šviga od slapsticka do resne drame, od visoke komedije do sekvence v slogu zaporniških filmov /…/ ter od romantičnih prizorov do filozofskih vložkov – to pa počne tako rekoč nenehno in brez opozorila. Toda vse skupaj lepo poveže v celoto, občinstvo pa ves čas drži v pozornosti in napetosti. Sturgesov dialog je oster, energičen in živahen ter poskrbi za smeh, kjer je to zaželeno.«
Variety, 1940

 »Sullyju /…/ se na njegovi ponesrečeni pustolovščini za nekaj časa pridruži ambiciozna mlada igralka /…/, ki jo v svoji najboljši filmski vlogi s seksi in pronicljivo prostodušnostjo odigra Veronica Lake. /…/ Satirične bodice, uperjene v hollywoodske zvezdnike, njihovo nerealnost in pretencioznost, so še vedno zelo aktualne, tempo filma je vratolomen, vsi igralski nastopi pa absolutno neprekosljivi. Bi lahko bil film, v katerem protagonista posedata ob avtomatu za pijače in razpravljata o Ernstu Lubitschu, sploh kaj drugega kot popoln?«
– Peter Bogdanovich

»Briljantna fantazija v dveh tonovskih načinih – slapstick farsa in hkrati tragedija človeške bede.«
– James Agee

»V Sullivanovih potovanjih, svojem morda najboljšem in najbolj kompleksnem delu, Sturges briljantno preplete slapstick humor in oster kulturni komentar. /…/ To je najbolj nenavaden film v karieri enega največjih ameriških filmskih ustvarjalcev.«
– Steven Jay Schneider, 1001 Movies You Must See Before You Die

»Film so včasih brali kot obrambo hollywoodskega eskapizma, vendar je Sturges v resnici kritiziral neznosno liberalno resnobnost problemskih filmov in filmov s sporočilom. Kakorkoli že, Sullivanova potovanja so biser, skoraj resna komedija, ki se ne jemlje povsem resno, s čudovitimi dialogi, ekscentričnimi liki in vrhunskimi igralskimi nastopi.«
– Geoff Andrews, Time Out

»Najboljši in najslavnejši film Prestona Sturgesa. /…/ Tematsko izvirno, izjemno domiselno delo /…/, ki čudovito pokaže, da je mogoče ustvariti zabaven film, v katerem lahko uživajo vsi, a ki ne pozabi opozoriti na različne vidike družbene stiske.«
– Jacques Lourcelles

»Na eni od ravni – in ta film je resnično večplastna mojstrovina – gre za Sturgesov spopad s humanizmom, ki ga v tistem času popularizirajo nekateri danes obče znani in uspešni filmi Franka Capre. Na drugi ravni, ki je povezana z nasprotovanjem caprovskemu sentimentalizmu in je dejansko še zdaj konkretna in aktualna, pa je Sullivanovo ‘potovanje’ od bogatega režiserja do brezdomca in zapornika (in nazaj), skupaj z vrsto dragocenih dialogov, v katerih se nahajajo argumenti proti ‘aktualni, družbenokritični/realistični umetnosti’ in salonskemu angažmaju za pereče probleme sveta, nekakšen vzorec zelo osnovnega boja, ki se ne odvija samo v filmu, temveč v tako rekoč vseh umetnostih, filozofiji in kulturi. /…/ presežek hollywoodske umetnosti, ki ga zares toplo priporočamo v ogled in analizo. /…/ ni pretirano reči, da gre morda za eno hollywoodskih najpomembnejših del.«
– Ivana Novak, Do zadnjega smeha: Preston Sturges

zanimivosti
O Brother, Where Art Thou?, naslov izmišljene knjige, ki jo želi Sullivan prirediti v film, sta brata Coen leta 2000 uporabila za naslov svoje komedije z Georgeom Clooneyjem v glavni vlogi (v Sloveniji film poznamo pod naslovom Kdo je tu nor?).

sreda, 17. 08. 2022

Filmske klasike se vračajo na Kongresni trg

Letni Kinodvor na Kongresnem trgu bo po enoletnem premoru znova ponudil nepozabno filmsko doživetje: med 22. in 25. avgustom bomo prikazali štiri vrhunske filmske stvaritve, posvečene pomembnim filmskim obletnicam, na vse projekcije pa bo vstop prost.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

LIFFe / Predpremiere

Z ljubeznijo, Hilde In Liebe, Eure Hilde

Andreas Dresen

petek, 22. 11. 2024 / 11:00 / Dvorana

V ospredju resnične zgodbe o ilegalnem delovanju v nacistični Nemčiji je preprosta, a pogumna mlada ženska, ki je v nacističnih zaporih vse do konca kljubovala režimu s pokončno držo in vero v človeško dobroto.

LIFFe / Panorama

Manas Manas

Marianna Brennand

petek, 22. 11. 2024 / 14:30 / Dvorana

Igrani prvenec režiserke Marianne Brennand je nastal kot rezultat desetletnih raziskav spolnih zlorab otrok v Amazonskem pragozdu.

LIFFe / Perspektive

Julie molči Julie zwijgt

Leonardo van Dijl

petek, 22. 11. 2024 / 16:45 / Dvorana

Juliejino življenje se vrti okoli tenisa. Potem se njen trener znajde v preiskavi in klub spodbuja igralce, da spregovorijo. Julie pa se odloči molčati.