Kdaj označba strogo zaupnega dokumenta lahko škoduje tako demokraciji, državi v vojni kot posamezniku? Zakaj velike države, od nekdanje Sovjetske zveze in še posebej ZDA, tako obsedeno označujejo dokumente kot tajne, še posebej ker je bilo večkrat dokazano, da pretirana tajnost lahko škoduje? Bi Američani lahko preprečili japonski napad na Pearl Harbor leta 1941? Ali teroristični napad na svetovni trgovinski center 11. septembra 2001? Če CIA in FBI ne bi tako skrivala svojih podatkov, bi z logičnim povezovanjem različnih državnih agencij in virov morda preprečili tragedijo. Ima predsednik ZDA pravico, da mimo kongresa in senata ter sprejetih zakonov in predpisov odreja mučenje in nelegalno prisluškovanje? In kakšno vlogo imajo v tej zgodbi mediji, vedno v lovu za novicami? Dokumentarec nasproti postavi nekdanje Ciine operativce in vodje centrov inteligence ter novinarje, borce za človekove pravice, odvetnike navadnih ljudi, ki tožijo ZDA, ker da so brez pravnih sredstev odrejale pripore, mučile, zavajale.
»Na prvi pogled se zdi, da ni manj vizualne teme, kot je tajnost. Po definiciji gre za temo, ki je prepovedana, ni na vpogled, z viri, ki zaradi zavezanosti ali nagnjenja k molčečnosti ne bodo ničesar izdali. Vendar pa nas tajnost opredeljuje, določa naš odnos do politike, naša namišljena življenja, naše razumevanje zasebnosti. Prepričana sva, da je to osrednja tema današnjega časa, dotika se vseh nas, zato sva jo sicer vzela za izhodišče filma, a sva bila obenem v popolni negotovosti, kako jo bova oživila.« (Peter Galison, Robb Moss)
Peter Galison – filmografija
Ultimate Weapon: The H-bomb Dilemma (2007); Strogo zaupno/Secrecy (2008)
Robb Moss – filmografija
The Same River Twice (2003); Strogo zaupno/Secrecy (2008)