Danes je blagajna odprta od 10:00 do 19:00 (odprto še 02:22, tel: 01 239 22 17).
od 23. septembra 2024

Stekleničarji Flašaroši

Nemanja Vojinović / Srbija, Slovenija / 2023 / 84 min

Vizualno osupljiv opazovalni dokumentarec Nemanje Vojinovića je poklon živahni, pomembni, a nevidni skupnosti. Ekološki vestern, posnet na setu nekdanje zibelke evropske neolitske civilizacije, nastavi ogledalo sodobni kulturi množične potrošnje.

režija Nemanja Vojinović, scenarij Nemanja Vojinović, fotografija Igor Marović, montaža Dragan Von Petrovic, glasba Predrag Adamović, zvok Boštjan Kačičnik, produkcija Marija Stojnić, Nemanja Vojinović, koprodukcija Viva Videnović, nastopajo Jani Boc, Slaviša Radu, Bojan Stojkov, Elvis Mojić Stojkov, Darko Živa, distribucija URGH!

festivali, nagrade Sarajevo (nagrada za najboljši dokumentarni film); Zürich; Šanghaj; Crossing Europe; Cottbus; ZagrebDox; CPH:DOX; Martovski festival (nagrada za najboljši dokumentarec nad 50 minut, nagrada za najboljšo kamero); FDF Ljubljana; festival Kamerat; Dokudoc (nagrada Izbrani za najboljši dokumentarni film)

IMDb

Fotografije

zgodba
Nedaleč od Beograda se na nekdanjem arheološkem najdišču starodavne vinčanske civilizacije razprostira eno največjih smetišč v Evropi. V apokaliptični pokrajini, kjer oblaki strupenih plinov in orjaške jate galebov zastirajo nebo, se nenavadna skupnost zbiralcev plastenk, »stekleničarjev«, spopada z izzivi nevarnega dela in grožnjo modernizacije, zaradi katere lahko delo kmalu izgubijo.

iz prve roke
»Sprva sem želel posneti poetičen in abstrakten krajinski film o trku arheoloških najdišč dveh civilizacij – starodavne iz kamene dobe in današnje, preplavljene s smetmi in plastiko, prave zrcalne podobe sodobne družbe. Ob prvem obisku odlagališča me je pokrajina dejansko šokirala: na tisoče galebov, ki letajo naokoli in iščejo hrano, težki stroji, ki tresejo zemljo, na stotine zbiralcev, ki iščejo plastične steklenice ali druge materiale za recikliranje. Uzrl sem nov svet, meni popolnoma neznan, in zazdelo se mi je, da sem vstopil v film Pobesneli Max. Nato sem spoznal to postapokaliptično krajino in skupnost stekleničarjev, delavnih ljudi, ki živijo in preživijo v skrajno krutih razmerah, vendar ostajajo neuničljivi, pristni in polni življenja. /…/ V Janiju in njegovi skupini stekleničarjev sem našel like, ki sem jih potreboval za ekološko zgodbo s človeškim obrazom: za obravnavo aktualnih tem, kot so potrošništvo, absurdnost sodobnega dela in izkoriščanje. Odločil sem se slediti zbiralcem plastičnih steklenic, saj je plastika eden večjih problemov današnjega časa, prihajajoča katastrofa, ki preplavlja naša mesta, oceane in vodne poti, za katero nimamo dolgoročne rešitve.«
– Nemanja Vojinović

kritike
»Vojinović skozi različne letne čase upodablja to postapokaliptično scenografijo s slikarsko pretanjenostjo, ki ujame vso njeno veličastno tujost in nepričakovano vizualno poetiko. Ko natrgani plastični trakovi plapolajo v poletnem vetriču, je ta kraj videti kot nadrealna znanstvenofantastična umetniška instalacija. Ko pozimi zapade sneg, se peklenska gora smrdljivih smeti prelevi v umetno narejeno alpsko pravljico. Še en močan motiv so vrtinčaste množice galebov, ki pogosto zapolnijo ves kader s svojimi kriki in strmoglavljenji ter nas občasno neizogibno spomnijo na Hitchcockove Ptiče (1963). Tu so grozote, že res, a tudi nezemeljska lepota.«
– Stephen Dalton, The Film Verdict

»Smeti so lukrativna tržna niša. Mnogi živijo od njih. Tudi galebi. Zato ne preseneča, da naj bi neka francosko-japonska smetarska korporacija to deponijo v kratkem privatizirala in »modernizirala«. Kapitalizem ustvarja smeti, potem jih pa še bajno trži. ZA«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Cent’anni Cent’anni

Maja Doroteja Prelog

nedelja, 22. 12. 2024 / 18:00 / Mala dvorana

Snemanje dokumentarnega filma o partnerjevi zmagi nad smrtonosno boleznijo se prevesi v režiserkino odkrivanje nezaceljenih ran njunega dolgoletnega odnosa. Film, ki je med drugim prejel nagrado občinstva za najboljši dokumentarec na festivalu v Trstu, je odprl portoroški Festival slovenskega filma.

Pankrt Bastarden

Nikolaj Arcel

nedelja, 22. 12. 2024 / 19:00 / Dvorana

Mads Mikkelsen in Nikolaj Arcel se deset let po Kraljevski aferi vračata s Pankrtom, mogočnim zgodovinskim epom o osvajanju danske divjine, hkrati pa intimno, brezčasno zgodbo o življenju, ki se zgodi, medtem ko delamo druge načrte.

Megalopolis Megalopolis

Francis Ford Coppola

ponedeljek, 23. 12. 2024 / 17:10 / Dvorana

Film, o katerem je Francis Ford Coppola sanjal štiri desetletja, je vizualno razkošen in intelektualno ambiciozen rimski ep, postavljen v domišljijsko verzijo sodobne Amerike. Zgodba o ljubezni, času, ustvarjalnosti in krhkosti imperijev.