Absurdna in drzna parabola o lažni dobrodelnosti. Eden od vrhuncev sodobne iranske kinematografije zadnjih let.
Nenavaden par – moški z roko v mavcu, ki spominja na Napoleona, ter čedna in urejena ženska – se s terenskim vozilom prebija skozi gorsko pokrajino, opustošeno od vojne. V prtljažniku imata plastične vrčke, polne denarja, ki ga nameravata razdeliti revežem v teh odročnih in opustošenih krajih. Pa vendar: sta moški in ženska res na dobrodelni misiji, ali smo zgolj priče sprevrženi igri, polni skušnjav in prevar?
»Strategija za scenarij filma je bila uganiti, kaj si bo občinstvo mislilo (ali uganilo) o nama (paru v filmu), zato sem našel sredstvo za osvetlitev tega predsodka; rečeš si: verjetno bo mislilo, da sva poročena, zato je treba imeti prizor, v katerem izjavim, da je moja sestra. /…/ Moj namen je bil občinstvu stvari ponuditi iz popolnoma druge strani, kot jih pričakuje.« (Mani Haghighi)
Mani Haghighi
Rojen v Teheranu leta 1969. Preden je začel snemati filme, je študiral filozofijo, celovečerni prvenec Abadan pa je posnel leta 2003. Piše tudi scenarije za druge iranske režiserje. Skromen sprejem je njegov četrti celovečerni film.
filmografija
2002 Mandan (Stay) (srednjemetražni/medium-length)
2003 Abadan
2006 Karagaran mashghoole karand (Men at Work/Ljudje pri delu)
2008 Canaan
2009 Hamoonbazha (Hamoon’s Fans) (srednjemetražni/medium-length)
2010 Mehrjui: Karnameye chehel saaleh (Merhjui: 40 Year Report)
2012 Paziraie Sadeh (Modest Reception/Skromnost je lepa čednost)