Danes je blagajna odprta od 15:00 do 20:30 (odpre se čez 07:31).
od 20. februarja 2019

Šepet nežne ulice If Beale Street Could Talk

Barry Jenkins / ZDA / 2018 / 119 min / angleščina

Z oskarjem nagrajeni režiser Barry Jenkins (Mesečina) je s priredbo istoimenskega romana Jamesa Baldwina ustvaril še en pretanjen in presunljiv portret temnopolte Amerike, tokrat umeščen na ulice Harlema sedemdesetih let.

režija Barry Jenkins, scenarij Barry Jenkins (po istoimenskem romanu Jamesa Baldwina), fotografija James Laxton, montaža Joi McMillon, Nat Sanders, glasba Nicholas Britell, produkcija Megan Ellison, Barry Jenkins, Adele Romanski, Sara Murphy, Jeremy Kleiner, Dede Gardner, igrajo KiKi Layne, Stephan James, Regina King, Colman Domingo, Teyonah Parris, Brian Tyree Henry, Michael Beach, Ed Skrein, Diego Luna, Dave Franco, Pedro Pascal, distribucija Con film

festivali, nagrade Zlati globus za najboljšo stransko žensko vlogo (Regina King) in nominaciji za najboljši film v kategoriji drama ter najboljši scenarij. Nagrada AFI za film leta. Mar del Plata (nagrada občinstva). Toronto. New York. London. Oskar za stransko žensko vlogo in nominaciji za prirejeni scenarij ter izvirno glasbo.

IMDb Uradna stran

Fotografije

zgodba
Tish in Fonny sta mlad in zaljubljen temnopolti par v Harlemu sredi sedemdesetih let. Sveže sta zaročena in pričakujeta prvega otroka, ko je Fonny nenadoma obtožen posilstva in pristane za zapahi.

iz prve roke
»V romanu Šepet nežne ulice sem odkril Baldwina, ki ga v pisateljevih drugih delih ne najdemo zlahka. Da ne bo pomote, tudi to je besno literarno delo, ki poka po šivih od razburkane energije dobe, v kateri ga je avtor ustvaril, ves obkrožen s smrtjo: ko so kmečke fante in otroke geta na ukaz in željo opitih oblasti pošiljali v Vietnam, voditelji držav in gibanj za državljanske pravice pa so padali pod kroglami ostrostrelcev. /…/ Vendar redko najdemo protestni roman, ki bi nosil v sebi tako vzvišeno ljubezen, kot je ta, ki jo delita Tish in Fonny. Enostavno povedano, ljubezenska zgodba v jedru tega dela je tako čista in pristna, da je skoraj osladna. Nič čudnega, da je med Baldwinovimi bolj akademskimi bralci roman manj cenjen od drugih. Toda celo to je testament pisateljevemu čarovniškemu triku in ključni razlog za ton naše priredbe. Nihče ne pričakuje, da bi kdo prikazoval črnsko življenje in duha z ekstatično estetiko. Zaradi predpostavke, da boj za življenje, za goli dih in obstoj, tako temeljno zaznamuje črnska življenja, mora biti naša bit sama vselej ovita v patos bolečine in trpljenja. Toda prav to, ta želja vselej slikati črnsko realnost v odtenkih groze in bridkosti, je tisto, kar vodi v zavračanje ekstatičnih, radostnih prikazov črnskega življenja kot neavtentičnih. /…/ Šepet nežne ulice sem izbral, ker menim, da ta roman bolj kot katerokoli drugo delo predstavlja popolno mešanico Baldwinove dvojne obsesije z romantično ljubeznijo in družbeno kritiko; ker gre za prikaz ljubezni, ki je tako čuten, kot je ostra njegova kritika sistemske krivice.«
– Barry Jenkins

»Beale Street je ulica v New Orleansu, kjer so se rodili moj oče, Louis Armstrong in jazz. Vsak črn človek, ki se je kdaj rodil v Ameriki, se je rodil na ulici Beale, v črnski soseski tega ali onega ameriškega mesta, pa naj bo to Jackson v Misisipiju ali Harlem v New Yorku. Ulica Beale je naša zapuščina. Moj roman se spopada z nezmožnostjo in hkrati možnostjo, absolutno nujnostjo, da tej zapuščini podelimo glas. Ulica Beale je glasna ulica. Na bralcu je, da iz udarjanja bobnov razbere pomen.«
– James Baldwin

portret avtorja
Scenarist in režiser Barry Jenkins se je rodil leta 1979 v Miamiju na Floridi. Nase je opozoril že s celovečernim prvencem, bistroumno romantično dramo Medicine for Melancholy (2008). Je avtor več kratkih filmov in soustanovitelj agencije Strike Anywhere, med drugim je bil tudi scenarist za HBO-jevo televizijsko serijo Ostali (The Leftovers, 2014–). Z drugim celovečercem Mesečina (2016), dobitnikom oskarja za najboljši film, se je Jenkins dodobra uveljavil kot eden pomembnejših ustvarjalnih glasov svoje generacije. Po pripovedi o odraščanju temnopoltega dečka v revnem predelu Miamija se režiser tudi s tretjim celovečernim filmom, tokrat umeščenim v newyorški Harlem, vrača k upodabljanju afroameriške realnosti. Šepet nežne ulice je že prejel zlati globus za najboljšo stransko igralko (Regina King) ter nominaciji za najboljši film in scenarij, napovedi pa ga uvrščajo tudi med glavne neuradne kandidate za oskarje.

zanimivosti
James Baldwin (1924–1987) je bil ameriški romanopisec, esejist, dramatik, pesnik in družbeni kritik. V slovenščino so prevedena njegova dela Pojdi in povej na gori, Druga dežela, Drugič ogenj in Šepet nežne ulice / Pesem črnske ulice (If Beale Street Could Talk). Slednji je prvo filmsko priredbo doživel že leta 1998 s filmom À la place du coeur francoskega režiserja Roberta Guédiguiana. Po Baldwinovem neobjavljenem rokopisu je nato svoj izjemen filmski esej in dokumentarni portret Amerike Nisem tvoj zamorec (I Am Not Your Negro, 2016) posnel Raoul Peck. Zmagovalca ljubljanskega Festivala dokumentarnega filma in nominiranca za oskarja za najboljši dokumentarec smo si lahko leta 2017 ogledali na rednem sporedu Kinodvora. Film Barryja Jenkinsa, ki za svojo predlogo ponovno vzame roman Šepet nežne ulice, predstavlja prvo priredbo pisateljevega objavljenega dela v angleškem jeziku.

kritike
»Baldwinov roman Šepet nežne ulice iz leta 1974 prikaže doživljanje noseče temnopolte najstnice v Harlemu na tako filmski način, da se praktično bere kot scenarij. Nič čudnega torej, da se režiser-scenarist Barry Jenkins zgleduje po predlogi in Baldwinovo ganljivo vizijo mladih zaljubljencev, ki se spopadata z vprašanji rase in razreda, pretvori v mojstrsko poetično ljubezensko zgodbo, kakršno si je avtor tudi zamislil. Toda Jenkinsov prvi film po Mesečini hkrati ohranja njegovo lastno, poglobljeno in ekspresionistično estetiko, polno razkošnih barv in presunljivih obrazov, ki s peščico besed povedo ogromno, in rezultat je fascinantno hibridno doživetje – srečanje dveh izjemnih avtorskih glasov preteklosti in sedanjosti, ki se spojita v hipnotičnem izbruhu ustvarjalne strasti.«
– Eric Kohn, IndieWire

»Kot je nepozabno dokazal že z Mesečino, je Barry Jenkins osupljiv vizualni stilist in hkrati pripovedovalec omamne čustvene silovitosti, ki je zmožen svojim likom podeliti brezdanjo globino, nič manjkrat z nemim pogledom kot z besedami. Z enakimi vrlinami se ponaša tudi sijajna priredba romana Šepet nežne ulice /…/, intimna evokacija afroameriških življenj, uničenih spričo krivice, ki je skoraj bolestno zvesta edinstvenemu glasu svojega avtorja, Jamesa Baldwina. /…/ Kar počne Jenkins, nima nič skupnega z žgočim prikazom črnske zgodovine, ki je uspel Raoulu Pecku leta 2016 s fascinantnim dokumentarcem Nisem tvoj zamorec, posnetim po Baldwinovem rokopisu. Jenkinsova predloga pripada bolj poetični, humanistični plati Baldwinovega pisanja, in čeprav se zgodba vrti okoli rasne diskriminacije in krivičnega priprtja, kar ji podeljuje sodobno aktualnost, je fokus prej oseben kot političen. To je film o dostojanstvu in upornosti temnopoltega človeka pred obličjem bolečine, a tudi film o združevalni moči ljubezni kot mehanizmu za preživetje.«
– David Rooney, The Hollywood Reporter

»Čeprav Barry Jenkins z vsakim novim filmom še bolj razgrne svoje platno, nikoli ne izgubi izostrenega občutka za čutna, intimna sanjarjenja, ki predstavljajo temelj njegovih vizualno čudovitih dram. /…/ Priredba romana Jamesa Baldwina morda res ni tako brezšivna kot z oskarjem nagrajena Mesečina, toda še vedno gre za ganljivo in omamno izkušnjo, ki uspe ubesediti nekaj neizrekljivega o vsakdanjem življenju.«
– Tim Grierson, Screen Daily

»Čudovit, radikalno sočuten naslednik Mesečine. /…/ Drama Tarella Alvina McCraneyja je v Jenkinsovih rokah postala z dušo prežeta filmska sonata, študija identitete v treh kronoloških potezah. V sanjskem, zanosno nelinearnem Šepetu nežne ulice Jenkins opusti razvoj zgodbe v imenu potopitve vanjo. Čeprav se bosta Tish in Fonny kmalu znašla v primežu morastih okoliščin, jima Jenkins dovoli, da v zgodbi, v kateri se preteklost in sedanjost stapljata tako vešče, kot se prepletata politično in osebno, svobodno potujeta skozi čas. Refleksivno zgradbo filma, polno časovnih preskokov, je navdihnil Baldwinov roman, ki ga Jenkins v dialogih izdatno citira, medtem ko iz še ene literarne predloge izvabi njeno lastno, živo utripajočo filmsko formo.«
– Justin Chang, Los Angeles Times

»Šepetu nežne ulice, zasanjano skalpelski biografiji ulice Beale, posneti po romanu Jamesa Baldwina, se nikamor ne mudi. Ziblje se počasi, v ritmu resigniranega cigaretnega dima, šepeta ustavljenega življenja, slow-motiona praznin uradne zgodovine, polzenja zaporniškega časa, melanholije ljubimcev, ki se – sicer razpoložena za ljubezen – ne moreta več objeti /…/, in lahnega, pritajenega, hipnotičnega nočnega jazza /…/, kot veliki plan “začaranega” črnskega trpljenja, črnske deprivilegiranosti in črnskega stoičnega shajanja s kruto nadišavljenim belskim statusom quo, ki ga Trump imenuje »spet velika Amerika«. Barry Jenkins, režiser oskarjevske Mesečine, najde igralca, KiKi Layne in Stephana Jamesa, ki sta tako briljantno samoumevna in precizna, kot da igrata v svoji avtobiografiji.« ZELO ZA
– Marcel Štefančič, jr., Mladina

ponedeljek, 29. 07. 2024

Baldwin100! Nisem tvoj zamorec in Šepet nežne ulice

Ob 100. obletnici rojstva ameriškega pisatelja in aktivista za državljanske pravice Jamesa Baldwina smo v avgustu na spored uvrstili dva filma. Prvi, dokumentarec Nisem tvoj zamorec, je globoko oseben, ganljiv in poetičen, a kot britev oster filmski esej, ki prikaže Ameriko skozi Baldwinove oči. Drugi, Šepet nežne ulice, pa je igrani film, posnet po njegovi knjižni predlogi, še en pretanjen in presunljiv portret temnopolte Amerike, umeščen na ulice Harlema sedemdesetih let.

Oskarji 2019: Zelena knjiga in Šepet nežne ulice

Zelena knjiga, dobitnik oskarjev za najboljši film, stransko moško vlogo in izvirni scenarij, bo od četrtka dalje na sporedu vsakodnevno. Šepet nežne ulice v režiji Barryja Jenkinsa (Mesečina), ki je Regini King prinesel oskarja za najboljšo žensko stransko vlogo, pa si lahko v zadnjem tednu predvajanja v Ljubljani ogledate samo v Kinodvoru!

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Novo na sporedu

Julie molči Julie zwijgt

Leonardo van Dijl

ponedeljek, 25. 11. 2024 / 16:00 / Dvorana

Juliejino življenje se vrti okoli tenisa. Potem se njen trener znajde v preiskavi in klub spodbuja igralce, da spregovorijo. Julie pa se odloči molčati.

Novo na sporedu

Cent’anni Cent’anni

Maja Doroteja Prelog

ponedeljek, 25. 11. 2024 / 17:15 / Mala dvorana

Snemanje dokumentarnega filma o partnerjevi zmagi nad smrtonosno boleznijo se prevesi v režiserkino odkrivanje nezaceljenih ran njunega dolgoletnega odnosa. Film, ki je med drugim prejel nagrado občinstva za najboljši dokumentarec na festivalu v Trstu, je odprl portoroški Festival slovenskega filma.

Potovanje v Italijo Viaggio in Italia

Roberto Rossellini

ponedeljek, 25. 11. 2024 / 18:15 / Dvorana

Angleška zakonca Alexander in Katherine Joyce prispeta v Neapelj, da bi prodala posestvo, ki sta ga nedavno podedovala po stricu. Vse bolj jasno postaja, da je njun zakon v krizi. Alexander je hladen in sarkastičen, Katherine občutljiva in kritična. Medtem ko ona obiskuje muzeje in si ogleduje ruševine, on pohajkuje po Capriju in išče avanturo …