Danes je blagajna odprta od 09:00 do 20:50 (odprto še 03:54, tel: 01 239 22 17).

Šanghajsko cvetje Hai shang hua

Hou Hsiao-hsien / Tajvan / 1998 / 113 min / kantonščina

Šanghaj konec 19. stoletja. Ker državnim uradnikom ni dovoljeno obiskovati bordelov v kitajskih delih mesta, se moška elita srečuje v razkošnih »hišah cvetja« v britanski enklavi. Te hiše so postale samozadosten svet z lastnimi obredi, tradicijami in celo lastnim jezikom. Moški ne prihajajo le zaradi kurtizan, temveč tudi zato, da bi povečerjali, kadili opij, igrali mahjong in se sprostili. Ženske, ki tam delajo, so znane kot »šanghajsko cvetje«.

režija Hou Hsiao-hsien, scenarij Chu Tien-wen po romanu Han Ziyuna, fotografija Mark Lee Ping-bing, montaža Liao Ching-sung, glasba Yoshihiro Hanno, zvok Tu Duu-chih, scenografija Hwarng Wern-ying, produkcija Hou Hsiao-hsien, Shozo Ichiyama, igrajo Tony Leung, Michiko Hada, Michelle Reis, Carina Lau, Jack Kao, Rebecca Pan, Vicky Wei, Simon Chang, Hsuan Fang, Luo Tsai-erh, Annie Shizuka Inoh, Hsu Ming

IMDb

Fotografije

iz prve roke
»Film ni zgodovinski v smislu, da bi šli skozi roman in preučili vse podrobnosti; to bi bilo nemogoče. Želeli smo le ujeti tisto vzdušje in ga poustvariti v skladu z našim videnjem knjige, pa tudi vseh drugih zgodnjih vernakularnih romanov. To je bil najtežji del. Zato smo morali vsak prizor posneti večkrat. Prve posnetke bi bilo nemogoče uporabiti, saj smo igralcem pustili, da se počasi privajajo na okolje in vzdušje javne hiše v poznem obdobju dinastije Qing. /…/ V filmu je le devetintrideset posnetkov. V bistvu gre za en posnetek na prizor.«
– Hou Hsiao-hsien

kritike
»Film se začne s sijajnim sedemminutnim posnetkom: lenobni, a natančni premiki kamere ga od začetka do konca napolnijo z zapeljivo močjo opijskih sanj.« 
– Berenice Reynaud, Chicago Reader

»Houjevo formalno najbolj drzno delo ni toliko priredba stoletje starega romana Han Ziyuna kot destilacija izgubljenega sveta, ki ga knjiga opisuje. /…/ Presunljivo žalostni film elegantno zamaje gledalčev občutek za čas: ta na videz nespremenljivi svet v resnici pretresajo dogodki, ki se dogajajo zunaj platna – in ti spremenijo vse.«
– Tony Rayns, Time Out

»Čas ne mineva, ampak bolj ‘izgublja zavest’; prizori – morda kot odsev brezsramnega kajenja opija v filmu – nepričakovano preidejo v temo, nato pa se nekaj minut ali mesecev kasneje ‘prebudijo’ v istem sijočem, s filtrirano svetlobo prežetem interjerju – ali pa v drugem, zelo podobnem.«
– Peter Keough, The Boston Phoenix, 2000

»Vsak prizor v filmu Šanghajsko cvetje si zasluži podrobno analizo, saj je prav vsak slogovna in dramaturška mojstrovina.«
– David Bordwell, Figures Traced in Light

»‘To je nekaj novega v filmu,’ je dejal prijatelj, s katerim sem si ogledal Šanghajsko cvetje. In prav ima: poleg Dreyerja ni veliko režiserjev, ki bi znali na tako popoln način zabeležiti vsak gib, vsako gesto in vsako spremembo perspektive. Všeč mi je primerjava [kritičarke] Kathleen Murphy s Henryjem Jamesom /…/. V nasprotju z Dreyerjevimi izpraznjenimi posnetki imajo podobe v Šanghajskem cvetju jamesovski posluh za svet predmetov, njihov pomen za like: tako kot pri Jamesu ne gre toliko za vprašanje vrednosti, ki jo pripisujemo predmetom, kot za fantazijo o predanosti, ki jo projiciramo vanje. /…/ V tem trenutku težko najdemo kaj boljšega od Hou Hsiao-hsiena.«
– Kent Jones, Film Comment, 1999

»Šanghajsko cvetje Hou Hsiao-hsiena je film, zgrajen kot noben drug: ne sledi konvencijam postopnega in načrtnega razvijanja pripovedi, ne spreminja bistveno scenografije in ne razlikuje likov na posebej očitne načine. Gre za uganko, ki skoraj izključno uporablja omejeno tretjeosebno pripovedno oko in uho, skozi katera gledalec vsrka informacije o zgodbi – nato pa je prisiljen tuhtati o njihovem pomenu in posledicah.«
– Christopher Lupke, Senses of Cinema

»/…/ devetdeseta leta je zaznamovala nova pozornost zahodne filmske kulture do osupljivih dosežkov azijske kinematografije. Filmi devetdesetih, ki so jih na primer posneli Darežan Omirbajev, Mohsen Makhmalbaf, Abbas Kiarostami, Wong Kar-wai, Takeshi Kitano, Tsai Ming-liang in Hou Hsiao-hsien, sodijo med velike dosežke svetovne kinematografije – in Houjevo Šanghajsko cvetje je opijska kadilnica, kjer bi se morali vsi našteti srečati. (Če pomislim, bi bil tudi hribček z drevesom, luknjo in mobilnim telefonom v Kiarostamijevem filmu Veter nas bo odnesel s seboj popoln kraj.)«
– Alexander Horwath, Najboljši filmi devetdesetih, Film Comment

»Tajvanski mojster se je s Šanghajskim cvetjem uveljavil kot pravi, brezkompromisni dedič Carla Dreyerja. Film je zaznamoval devetdeseta leta na podoben način kot Gertrud šestdeseta: to je delo tako sijoče lepote in tako edinstvenega sloga, da obstaja zunaj časa, v katerem je bilo posneto.«
– Christian Blauvelt, 100 najboljših filmov devetdesetih, IndieWire

»Kamera se fluidno giblje od ene čudovite kompozicije do naslednje ter ustvarja občutek suspenza, kakšne podobe bodo sledile.«
– Ryusuke Hamaguchi, 10 najljubših, Criterion

»Popoln /…/. Eden najlepših filmov vseh časov.«
– Phillip Lopate, The New York Times

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Sosednja soba The Room Next Door

Pedro Almodóvar

sobota, 21. 12. 2024 / 18:30 / Dvorana

Najnovejši film Pedra Almodóvarja je zgodba o lepoti življenja in neizbežnosti smrti, polna barv, svetlobe in humorja. Tankočutna drama s Tildo Swinton in Julianne Moore v glavnih vlogah je osvojila zlatega leva na zadnjem festivalu v Benetkah.

Cent’anni Cent’anni

Maja Doroteja Prelog

sobota, 21. 12. 2024 / 19:45 / Mala dvorana

Snemanje dokumentarnega filma o partnerjevi zmagi nad smrtonosno boleznijo se prevesi v režiserkino odkrivanje nezaceljenih ran njunega dolgoletnega odnosa. Film, ki je med drugim prejel nagrado občinstva za najboljši dokumentarec na festivalu v Trstu, je odprl portoroški Festival slovenskega filma.

Anora Anora

Sean Baker

sobota, 21. 12. 2024 / 20:50 / Dvorana

Dobitnica letošnje zlate palme je svojevrstna pravljica o Pepelki, sodobna screwball komedija, v kateri se Sean Baker (Projekt Florida) na odkrit in neposreden način loteva tem seksa, ljubezni, denarja in moči.