Danes je blagajna odprta od 09:00 do 21:00 (odpre se čez 24 minut).

Rdeči balon Le ballon rouge

Albert Lamorisse / Francija / 1956 / 34 min / brez dialogov / 3+

Kinobalon je dobil ime prav po filmu Rdeči balon, enem najlepših filmov vseh časov.  

režija in scenarij Albert Lamorisse, fotografija Edmond Séchan, glasba Maurice Leroux, distribucija Demiurg

festivali, nagrade Zlata palma za najboljši kratki film – Cannes 1956. Oskar za najboljši izvirni scenarij – 1957. Posebna nagrada BAFTA – 1956. Nagrada francoskih filmskih kritikov Louis Delluc za najboljši film – 1956. Educational Film Award – najboljši film desetletja, 1968. LIFFe 2009. 

zgodba
Lirična pripoved o dečku Pascalu, ki nekega dne na poti v šolo najde velik rdeč balon. Kaj hitro se izkaže, da ta ni čisto navaden balon, temveč ima svojo voljo in značaj. Kot majhen kužek sledi dečku po mestu, in kadar ga kam ne spustijo, pridno počaka zunaj. Nenavadni par vzbuja začudenje pri odraslih in nevoščljivost med vrstniki. Ko balon prileti v Pascalov razred, nastane trušč in ravnatelj Pascala za kazen zaklene do konca pouka. Nerazdružljiva prijatelja na svojih poteh srečata tudi deklico z modrim balonom, ki je prav tako svojevoljen kot rdeči, njuno druženje pa nasilno prekine skupina pretepačev, ki pokončajo Pascalovega rdečega prijatelja. A dečku prihiti na pomoč cel grozd pisanih balonov s pariških ulic. 

iz prve roke
»Filmske podobe mojega očeta so kot vabilo na pot skozi čas. Cilj je vselej enak, občutiti najpomembnejše, kar nas vodi skozi življenje: čustvo, ljubezen in okus neodvisnosti.«
– Pascal Lamorisse, igralec v obeh filmih

portret avtorja
Albert Lamorisse je bil režiser, scenarist, producent in celo izumitelj družabne igre Risk. Sloves sta mu prinesla prav filma Rdeči balon in Bela griva: divji konj. Ob kratkih filmih je režiral tudi celovečerne, Le Voyage en ballon (1960), Fifi la plume (1965), ter dokumentarne: Djerba (1947), Versailles (1967), Paris jamais vu (1967). Umrl je leta 1970 med snemanjem filma Le Vent des amoureux v helikopterski nesreči v Iranu (med snemanjem prizorov iz zraka). Film sta dokončala njegova žena in sin leta 1978; nominiran je bil za oskarja za najboljši dokumentarec. Za svoje filme je Albert Lamorisse prejel prek 15 nagrad in nominacij. 

kritike
»Kot otrok sem pogrešal dve stvari, ki ju zdaj vidim utelešene v Lamorissovih filmih: prisotnost ljubečega prijatelja in védenje, da čarobno resnično obstaja v svetu. Otroštvo je na različne načine osredotočeno predvsem na učenje o tem, kako se znajti v svetu okoli nas, in na osmišljanje vsega, kar se zdi veliko, celo ogromno. Kadar imaš posebnega spremljevalca, so te izkušnje bolj obvladljive in manj strašne. Otrokom je svet odraslih pogosto tuj, neprevedljiv, zato čarobno postanejo otrokove leče, skozi katere nedoumljivi svet postane razumljiv (kot se je izrazil Einstein).« 
– Brian Selznick, ilustrator, pisatelj, avtor knjige Hugo Cabret: roman Briana Selznicka v besedi in sliki

»Ni mogoče izkazati dovolj hvaležnosti Lamorissu. Bela griva: divji konj in Rdeči balonsta med tistimi lepimi rečmi, o katerih je govoril Keats, ki so »neizmerno osrečujoče«. Skozi oči desetletnika, dovolj odprte za sanje in skozi oči, mokre od solz, sledimo konju v morje ali začaranemu balonu v nebo.«
– Marie Noëlle Tranchant, Le Figaro

»Rdeči balon je redek biser francoske kinematografije, ki preveva film s preprosto zgodbo o otroški nedolžnosti in domišljiji, nezaznamovan z lažno sentimentalnostjo. Čeravno gre za kratki film, ki se večinoma izogne dialogom, pa presenetljivo veliko pove o človeški naravi ter najboljše in najslabše v ljudeh prikaže s skrajno ganljivo minimalistično prodornostjo.« 
– James Travers, Toronto Star

Klub Kinobalon

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo v klubu poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Preprosto super Helt super

Rasmus A. Sivertsen

sreda, 24. 07. 2024 / 10:00 / Dvorana

»Verjetno se nisem rodila kot popolna superjunakinja. Toda mama mi je vedno govorila, naj ne skrbim. Pripravljena bom, ko bo pravi čas za to.« Moramo res biti vsi super – ali pa je dovolj, da smo preprosto to, kar smo? 

Goldmanov proces Le procès Goldman

Cédric Kahn

sreda, 24. 07. 2024 / 18:30 / Dvorana

Cédric Kahn uprizori sojenje francoskemu levičarskemu revolucionarju Pierru Goldmanu, ki je potekalo leta 1975 v Parizu. Film je odprl sekcijo Štirinajst dni režiserjev v Cannesu in osvojil cezarja za najboljšo moško vlogo.

Nadomestna projekcija

Ingeborg Bachmann: potovanje v puščavo Ingeborg Bachmann – Reise in die Wüste

Margarethe von Trotta

sreda, 24. 07. 2024 / 21:00 / Dvorana

Film o burnem razmerju med Ingeborg Bachmann, eno največjih nemško pišočih pesnic 20. stoletja, in slavnim dramatikom Maxom Frischem; zgodba o ženski in njeni neustavljivi želji po svobodi – tako v karieri kot v ljubezni.