Danes je blagajna odprta od 09:00 do 20:50 (odpre se čez 03:19).
Animateka 2008

Program Regine Pessoa Program Regine Pessoa

razno

 KAKŠNA SPOKOJNOST / OH QUE CALMA Abi Feijó (National Film Board of Canada) Kanada, 1985, 16mm (BetaSP), 3’08’’

Pesek, pinscreen animacija, plastelin, pasteli, fotokopije, risba, izrezljanka in praskanka na filmskem traku.

Pred tem filmom sem poznala samo TV risanke in animirane serije za otroke. Beseda ‘animacija’ mi ni veliko pomenila. To je bilo moje prvo srečanje z ‘drugo platjo’ animacije: bilo je nekaj popolnoma drugačnega od animiranih filmov, kakršnih sem bila vajena. Ta majhen, preprost film me je presenetil, saj je pokazal, da lahko v animaciji izrazimo tudi svoje umetniške predstave. Prepoznala sem se v njem in tako mi je odprl vrata novega medija, v katerem lahko govorimo s svojim lastnim jezikom.

OBLIKE DIALOGA / MOŽNOSTI DIALOGU Jan Švankmajer (KF a.s. – Jiří Trnka Studio) Češka, 1982, 35mm, 12’

Dejanja, strasti, uničenje – pretresljiv triptih, resničen prikaz stanja človeštva. Mojstrovina češkega avtorja Jana Švankmajerja, v kateri so prisotne vse njegove obsesije in aluzije. Film je bil v Annecyju proglašen za najboljši animirani film vseh časov (Grand Prix 1983).

Ko sem začela z delom kot animatorka pri studiu Filmografo, sem ponoči delala še v nekem baru. Včasih, ko smo okoli štirih, petih zjutraj zapirali, sem bila čisto preveč ‘budna’, da bi šla domov, in tako sem se ustavila še v studiu (imela sem ključ), kjer sem gledala kratke animacije. Tako sem naletela na Oblike dialoga. Film me je presunil in pogosto sem ga gledala tudi pozneje. Čeprav sem ga videla pred petnajstimi leti, je to zame še danes eden najbolj osupljivih filmov.

FRANZ KAFKA Piotr Dumała (Studio Miniatur Filmowych) Poljska, 1991, 35mm, 16’

Fiktivna biografija Franza Kafke po navdihu pisateljevega osebnega dnevnika in fotografij, narejena v tehniki praskanja slike na mavčne plošče.

Film sem videla na svojem prvem festivalu Cinanima leta 1992, kjer je prejel posebno nagrado žirije. Tekstura, kontrast med svetlobo in senco ter posebna atmosfera filma so naredili name velik vtis. Vtisnil se mi je v spomin in kasneje sem svoj prvi film Noč naredila s praskanjem na mavec.

VASICA / THE VILLAGE Mark Baker (Pizazz Pictures) VB, 1993, 35mm, 14’

V zakotni vasici vsak kaj skriva. Vaščani porabijo polovico svojega časa, da bi odkrili sosedove skrivnosti, drugo polovico pa, da bi zavarovali svoje lastne.

Odraščala sem na vasi in res je bilo tako: v takšni majhni skupnosti so življenja tako povezana in tako malo zanimivega se pripeti, da ljudje ves čas opazujejo drug drugega in pogosto postanejo nesramni. Ta film sijajno prikaže to resničnost, s humorjem, poetiko ter odlično preprostostjo, eleganco in lepoto svojih vizualnih podob, animacije in zvoka.

BANDITI / OS SALTEADORES Abi Feijó (Filmógrafo) Portugalska, 1993, 35mm, 14’14’’

Notranjost avtomobila. Noč. Po portugalskih cestah sredi petdesetih let potuje avto. Potniki govorijo o skupini moških, ki so jih pred leti, proti koncu španske državljanske vojne, zajeli in usmrtili. Trije pogledi se srečujejo v pogovoru, ki razkriva družbeni položaj vsakega izmed govorcev in ideološke predsodke portugalskega fašizma.

Sodelovanje pri tem filmu je bila moja prva zaposlitev v animaciji, zato mi veliko pomeni. Veliko pa pomeni tudi za portugalsko animacijo: to je bil prvi kratki animirani film, narejen s podporo Portugalskega filmskega sklada, in pomeni začetek nove epohe znotraj portugalske umetniške animacije. Hkrati pa je to tudi prepričljiv zgodovinski portret temačnega obdobja portugalske diktature.

MOŽ S PRELEPIMI OČMI / THE MAN WITH THE BEAUTIFUL EYES Jonathan Hodgson (Sherbet) VB, 1999, 35mm, 6’

Skupina otrok se igra na zaraščenem vrtu zapuščene hiše. In le enkrat srečajo veselega in svobodnega pijanca, ki v njej živi.

Film idealno združuje animacijo, vizualne podobe in pripoved z uporabo pripovedne poezije, ki ni nikoli odveč, niti v eni sami sličici. Brezhibno se prilega. Navdušena sem nad surovim, skeptičnim portretom človeške narave, ki ga slika pesem, in nad tem, kako podobe plovejo okoli naracije.

NOČ / A NOITE Regina Pessoa (Filmógrafo/RTP) Portugalska, 1999, 35mm, 6’35’’

Praskanka male deklice spričo neznanih pokrajin noči in materine odtujenosti.

TRAGIČNA ZGODBA S SREČNIM KONCEM / HISTÓRIA TRÁGICA COM FINAL FELIZ Regina Pessoa (Ciclope Filmes/Folimage/NFB/Arte France) Portugalska, Francija, Kanada, 2005, 35mm, 7’46’’

Nekateri ljudje so drugačni, pa čeprav proti svoji volji. Nočejo biti podobni ostalim, ne želijo se neopazno izgubiti v množici. Spet drugi si vse življenje prizadevajo, da ne bi zlezli iz nje, zanikajo in skrivajo svojo drugačnost. So pa še tretji, ki se trudijo, da bi našli svoje mesto med drugimi … v njihovih srcih … in ti so zares veliki.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Slastne medvedje zgodbe: Pot na severni tečaj Mlsné medvědí příběhy: Vzhůru na pól!

Kateřina Karhánková, Alexandra Májová

sobota, 28. 12. 2024 / 10:00 / Dvorana

Dogodivščin polno potovanje na severni tečaj, kjer poteka sejem ledenih lučk.

Zimske prigode iz živalskega sveta Le Grand Noël des animaux

več avtoric

sobota, 28. 12. 2024 / 11:30 / Dvorana

Pet poetičnih živalskih pravljic, prepletenih z razigranimi snežinkami, vabi na očarljiva potovanja od Francije do Japonske in daleč na sever, kjer sije severni sij in božična čarovnija ne pozna meja. Vsaka zgodba je čarobna in ganljiva dogodivščina, ki razkriva pomen medsebojne pomoči, velikodušnosti in neprecenljive lepote narave v zimskem času.

Superbožiček SuperKlaus

Steve Majaury, Andrea Sebastiá

sobota, 28. 12. 2024 / 15:15 / Mala dvorana

Božiček se zaleti v glavo in začne verjeti, da je Superbožiček.