Mi smo priseljenci/We are the Immigrants, Catalina Matamoros, ZDA, 2016, kratki animirani film, 6′, bd
napovednik
Kratki animirani film je poetičen portret o stiskah manjše skupine priseljencev, ki poskušajo prestopiti mejo. Gre za niz paradoksnih podob, ki jih ustvarja kombinacija črne teme in belina stiliziranih otroških podob. Trpljenje in zatiranje avtorica skozi animirane ilustracije stopnjuje tudi s spogledovanjem s prijemi dokumentarnega filma.
portret avtorice
Catalina Matamoros je oblikovalka in animatorka iz Bogote, Kolumbija. V času študija industrijskega oblikovanja je odkrila strast do vizualnega in komunikacijskega oblikovanja in se osredotočila na razvijanje lastnega stila. Začela je kot pomočnica pri animaciji filma Little Voices, ki ga je režiral Jairo Carrillo. Takrat je odkrila, da lahko združi oblikovanje in gibanje ter se odločila za kariero vizualne umetnice, ki sedaj združuje dizajnerske izkušnje z animacijo in ustvarja zgodbe za širše občinstvo. Pred kratkim je končala magistrski študij animacije na univerzi v južni Kaliforniji, trenutno živi v Los Angelesu. Filmografija: Mi smo priseljenci/We are the immigrants (2016, režija in produkcija), A theory of everything (2015, režija in produkcija), Out of line (2014, režija in produkcija).
festivali
Official Latino Short Film Festival, United States, 2016
Ukradena pomlad/Stolen Spring, Elyor Nematov, Kirgizistan, 2016, kratki dokumentarni film, 7′, sp
jezik uzbeščina
Film govori o Anarbeku iz Kirgizije, ki je kot petnajstletnik odšel v Kazahstan, kjer je postal žrtev trgovine z ljudmi in devet let preživel kot suženj. Domov se mu je uspelo vrniti šele pri skoraj 26 letih. Družina je poskušala doseči pravico na sodišču, vendar neuspešno.
portret avtorja
Elyor Nematov se je rodil v Bukhari, v Uzbekistanu. Trenutno dela kot neodvisni fotoreporter in vodi delavnice dokumentarne fotografije, na katerih poučuje o pripravljanju zgodb, pomembnih za Srednjo Azijo. Prej je delal kot urednik fotografije, kot fotograf in kot novinar za poslovne in športne časopise v Rusiji, Uzbekistanu in Kirgiziji. Sodeloval je na številnih nacionalnih in mednarodnih tekmovanjih in razstavah po vsem svetu ter je prejemnik mnogih nagrad. Filmografija: I am a Foreigner − Labour Migration From Central Asia (2013), Herders&Lamentations (2014), Water For Life (2015), My Name Is Woman (2016), Stolen Spring (2016), Unbreakable Waves (2016).
Ena minuta/One Minute, Dina Naser, Belgija/Jordanija, 2015, kratki dokumentarno-igrani film, 11′, sp
napovednik
jezik arabski
Film Ena minuta, ki temelji na resničnih dogodkih, gledalcu približa realnost vojne v Palestini. V poletnih mesecih leta 2014 se sedemintridesetletna Salma s svojo hčerko Alio skriva pred bombnim napadom v svojem domu, v soseski Shujaiya v Gazi. Brez elektrike in medtem ko v bližini odzvanjajo zvoki bomb in streljanja, je Salmin edini vir informacij njen mobilni telefon. Režiserka nas popelje na pot od trenutka, ko od prijateljice prejme šaljiva sporočila, do trenutka, ko od izraelske vojske prejme sporočilo o prihajajočem bombardiranju in svoji neizbežni usodi.
portret avtorice
Dina Naser je diplomirala iz grafičnega oblikovanja; sledila je svoji strasti do filmov in opravila dvoletni magistrski program v Lizboni, Budimpešti in Bruslju. Sodelovala je pri različnih filmskih in televizijskih produkcijah, pozneje pa je postala neodvisna režiserka in producentka. Pri ustvarjanju filmov jo navdihujejo zgodbe, ki jim je bila priča na terenu. Filmografija: Shamieh (2011), Tiny Souls, Ena minuta/One minute (2015).
festivali
Female Eye Film Festival 2015, BBC Arabic Film Festival, PerSo-Perugia Social Film Festival, 5th Malmo Arab Film Festival, Doclisboa 2015, Middle East: What Cinema Can Do, Boston Palestine Film Festival 2015, Ann Arbor Palestine Film Festival 2016, Red Carpet Human Rights Film Festival 2016, Toronto Palestine Film Festival 2016, The 14th Festival of Mediterranean Short Film Tangier.
Kalimeri 56/Kalimeri 56, Photini Papahatzi, Grčija, 2016, kratki dokumentarni film, 11′, sp
jezik arabski, grški
Kalimeri 56 v Prevezi je naslov hiše, v kateri je Pela Kalogirou maja 2016 uredila zatočišče za noseče begunke pred porodom in po njem. Od maja 2016 do septembra 2016 je v njej živelo pet žensk s petimi novorojenčki. Projekt je nastal izključno na pobudo Solidarnostne iniciative za begunce – Preveza in prebivalcev Preveze. Film Kalimeri 56 je za Grški begunski forum (Greek Forum of Refugees) ustvarila Photini Papahatzi kot nadaljevanje usposabljanja Obrazi ulice Zavoda Apis.
portret avtorice
Photini Papahatzi je grška umetnica, kulturna menedžerka in pedagoginja. Redno sodeluje z Grškim begunskim forumom. Med številnimi umetniškimi in družbeno angažiranimi projekti je sodelovala tudi z Amako pri fotografskih delavnicah Art Emergency, ki so potekale v begunskem kampu v Filippiadi v Epirusu v Grčiji. Organizirala in sodelovala je na mnogih fotografskih razstavah v New Yorku, na Kubi, v Veliki Britaniji, v Nemčiji, v Makedoniji, v Rusiji in na Hrvaškem. Njena dela so v zasebnih zbirkah, v Grčiji in tujini.
Moč izbire/Facing the Road, Viviana Corvaia, Laura Pasini, Dārta Vijgrieze, Slovenija, 2016, kratki dokumentarni film, 10′, sp
jezik angleški
Boj za prepričanja zahteva trdne odločitve. Poleg tega je za soočanje s posledicami, ki nam lahko spremenijo življenje, potreben nepredstavljiv pogum. Hakim Asnabla iz Maroka je odrasel v veri v svobodo, demokracijo in enakost. Zaradi teh prepričanj se je priključil študentskemu gibanju, ki se je zavzemalo za brezplačno izobraževanje, zaradi česar so mu bile odvzete državljanske pravice in je dvakrat pristal v zaporu. Novo življenje je našel v Sloveniji.
Film je nastal v okviru projekta Obrazi ulice – Digitalne zgodbe v mladinskem delu z ranljivimi skupinami. Produkcija Zavod APIS.
portret avtoric
Vse tri avtorice delajo z mladimi, Viviana Corvaia in Dārta Vijgieze sta tudi fotografinji. Hakima so spoznale v Sloveniji, živijo pa v Italiji in Latviji. To je njihov prvi dokumentarni film; nastal je v okviru nadzorovanega video usposabljanja pod okriljem programa Erasmus + YIA.
Belle Ville/Belle Ville, Won-hee Jung, Francija, 2016, igrani film, 26′, sp
jezik korejski
Film skozi osebno zgodbo fikcijskega lika Sun-hwa prikaže brezizhodnost položaja, v katerem se mnogi delavci brez papirjev znajdejo. Sun-hwa je namreč kitajsko-korejska delavka, ki dela v hostlu v pariškem okrožju Belleville. Nestrpno pričakuje sestro dvojčico, s katero se namerava zamenjati in obiskati svojega bolnega sina, ki je ostal na Kitajskem. Čeprav je sama na to že dolgo pripravljena, na dan odhoda nič ne gre po načrtu.
portret avtorice
Jung Won-hee se je rodila v Seulu (1981), zadnja leta živi in dela v Parizu. V Koreji je delala kot kontrolorka scenarijev in scenaristka, nato pa je na Sorbonni v Franciji študirala kinematografijo. Filmografija: Belle Ville (2016), François (2013), An ordinary Woman (2009), The Blue Smile (2008).
festivali
IndieCork (irska) – Best World Film; Paris Courts Devant (France); Festival Combat (Francija), Thai Short Film Festival (tajska)