Raymond Depardon se stvari brez olepševanja loteva že vso uspešno pot, tudi z Modernim življenjem, tretjim delom serije o gorskih kmetovalcih v Franciji. Depardon se z usihanjem gorskih kmetij ukvarja že od konca osemdesetih let, ko je za dnevnik Libération o tej problematiki spisal serijo prispevkov. Deset let pozneje je s sodelavko Claudine Nougaret posnel prvega iz serije treh dokumentarcev, ki se spreminjanja položaja ne loteva z vidika nepotrebnega dramatiziranja ali nostalgije (tudi sam je odraščal na kmetih), temveč pri vsej stvari gleda v prihodnost. Od tod naslov Moderno življenje; čeprav prihodnost teh kmetovalcev v resnici ni rožnata, je večina teh – v nasprotju s splošnim mnenjem – ne le v stiku s sedanjostjo, temveč še posebej v ekološkem smislu zelo napredna.
»Ko snemaš kmetovalce celo desetletje, bi si lahko mislil, da bodo čez čas manj spontani, da bodo začeli igrati pred kamero. Sploh ne! Ti ljudje ostajajo takšni, kot so. Lahko so molčeči ali zgovorni, žalostni ali veseli, kar koli. A nikoli jih nič ne preseneti in nikoli si ne prizadevajo biti všečni. To navdušuje. Poleg tega povejo, kar imajo povedati, zato se je med snemano osebo in snemalcem razvil odnos, ki sem ga redko izkusil pri drugih svojih dokumentarcih.«
(Raymond Depardon)