Friedkinov ultimativni film maudit je ob premiernem predvajanju naletel na tako porazen odziv kritike in publike, da je režiserja na višku malodane stal kariere. Jezen, mračen in eksploziven akcijski triler Plačilo za strah, s katerim se William Friedkin po Henri-Georgesu Clouzotu vrača k romanu Le Salaire de la peur Georgesa Arnauda, danes velja za nesporno mojstrovino novega Hollywooda. Friedkinov najljubši film je tudi naš Friedkinov najljubši film.
»Dolgo časa sem bil prepričan, da je film mrtev in pokopan. Nato pa je počasi spet vstal od mrtvih, kot Lazar. Plačilo za strah je eden tistih pustolovskih filmov, ki so bili posneti brez uporabe računalnikov in kjer so akcija, eksplozije in nevarnost zelo resnični. /…/ Ponosen sem nanj, gre za moj daleč najljubši film; njegov neuspeh me je močno prizadel, saj sem bil prepričan, da sem posnel svoj najboljši možen film, ki ga ne bom nikoli presegel.«
– William Friedkin
»Friedkinov film kljub ogorčenju takratne kritike (češ, kako si drzne posneti rimejk Plačila za strah) v resnici prekaša tako svoj filmski zgled kot literarno predlogo, po kateri sta oba ohlapno posneta. /…/ Friedkin je poet frustracije, kar je pokazal že v Francoski zvezi, toda obup in ničevost zdaj zadobita osupljivo fizično manifestacijo v moških, ki se prebijajo, brazdajo, razbijajo in krčijo svojo pot skozi divjino.«
– D. K. Holm, Film Soleil