Ko ‘slab dan za izlet’ dobi povsem nove razsežnosti … Lewis (Burt Reynolds), mož divjine, mačo »survivalist« in izurjen lokostrelec, povabi prijatelje Bobbyja, Drewa in Eda (Ned Beatty, Ronny Cox, Jon Voight) na vožnjo s kanuji, ki je poslovneži iz Atlante ne bodo nikoli pozabili. Tako kot brutalno nasilnega in tesnobnega tripa skozi ameriški »Deep South« ne bodo pozabile (in prebolele) cele generacije filmskih gledalcev. In tako kot bo v zvokih bendža na veke vekov slišati »Squeal like a pig«.
Čeprav Boormanova velika filmska klasika per se presega zamejeni milje žanrskega filma, je hkrati prav počelo tradicije »urbanoidne« grozljivke (od ruralnih slasher klavnic do »rape-and-revenge« filmov sedemdesetih), ki se v tematizaciji urbanega strahu pred grožnjo podivjanega podeželja (karkoli že ta ravno simbolizira) ne ustavi pred nobeno obliko nasilja človeka nad človekom. Kot pravi Carol J. Clover: Odrešitev je »influential granddaddy« te tradicije.
»Ker gradijo jez na reki Cahulawasse. Celo dolino bodo poplavili, Bobby. Za vraga, utopili bodo to reko … Še zadnjo divjo, neukročeno, neonesnaženo, nezafukano reko na Jugu. Kaj ne razumete? … Nobene reke ne bo več. Samo še veliko mrtvo jezero … Atlanta bo dobila malo več energije, malo več klimatskih naprav za vaše lično predmestje – in veš, kaj se bo zgodilo? Vso prekleto pokrajino bomo posilili. Posilili jo bomo.«
– Lewis (Burt Reynolds)
»Najbolj učinkovita sekvenca v Odrešitvi je duet ‘Feudin’ Banjos’, glasbeni dvoboj med mestno srajco Ronnyjem Coxom in neverjetno nadarjenim, shiranim dečkom iz južnjaškega zakotja. Ko je tesnoben občutek nelagodja enkrat vzpostavljen, postane film lucidna analiza pomena heroizma znotraj ameriške kulture.«
– Kim Newman, Nightmare Movies