Danes je blagajna odprta od 10:00 do 21:15 (odprto še 09:59, tel: 01 239 22 17).

Na pokopališču filma Au cimetière de la pellicule

Thierno Souleymane Diallo / Francija, Senegal, Savdska Arabija, Gvineja / 2023 / 93 min / francoščina

Lov za izgubljenim afriškim filmom preraste v ganljivo odo filmski umetnosti: tisti, ki jo gledamo, in tisti, ki jo ustvarjamo.

režija Thierno Souleymane Diallo, fotografija Leïla Chaïbi, Thierno Souleymane Diallo, montaža Aurélie Jourdan, Marianne Haroche, glasba Dom Peter, zvok Ophélie Boully, Jean-Marie Salque, produkcija L’image d’après, JPL Productions, Lagune Productions, Le Grenier des ombres

festivali, nagrade Berlinale (sekcija Panorama); Fespaco; CPH:DOX; Jeonju; Hot Docs; DocLisboa; IDFA; Kino Otok

IMDb

Fotografije

zgodba
Članek v časopisu Le Monde iz leta 1955 poroča o »prvem filmu, ki so ga zasnovali, realizirali in interpretirali temnopolti Afričani iz Francoske unije«: film Mouramani je zrežiral dvaindvajsetletni gvinejski režiser Mamadou Touré. Toda razen nekaj vrstic v francoskem časopisu je za tem 23-minutnim delom iz leta 1953, posnetim na 16-milimetrski trak, ostalo le malo sledi.
Thierno Souleymane Diallo se z videokamero, mikrofonom in slušalkami poda na cesto, da bi o skrivnostnem filmu izvedel več. Bosih nog in na oslovem hrbtu potuje po državi, obiskuje stare kinodvorane in se pogovarja z ljudmi iz filmskega sveta. Večina za Mouramanija še ni slišala, tisti redki, ki vedo zanj, pa ga niso nikoli videli. Po nekaterih virih pripoveduje o islamizaciji ljudstva Malinke, drugi pa ga opisujejo kot zgodbo o kralju in njegovem psu …
Morda pa bo edino ohranjeno filmsko kopijo našel v Parizu?

iz prve roke
»V Gvineji večina ljudi meni, da je snemanje filmov zapravljanje časa. Zato bom ‘zapravljal čas’ v mestu, kjer je nastal Mouramani. Na oslovem hrbtu in s kamero v roki bom iskal prizorišča, kjer bi bil film lahko posnet. Bosih nog se bom podal na ulice Conakryja in svojo kamero soočil z besom ljudi, ki so ji vedno pripravljeni zaupati svojo jezo. Snemal bom tudi otroke, ki mislijo, da snemanje filmov pomeni uprizarjanje nasilja … S transparentom na hrbtu se bom odpravil v Afriško kinoteko v Parizu in zahteval, da se Mouramani vrne domov. Toda – ali je res tam? Če ga najdem, ga bom prinesel nazaj in ga predvajal v edinem še delujočem kinu v Conakryju. Če pa se vrnem praznih rok, nič hudega; potem bom posnel čisto svojega Mouramanija
– Thierno Souleymane Diallo

kritike
»Čudovita zamisel dokumentarca je način, kako Diallo igra samega sebe. Njegov lik Kandida, dozdevnega naivneža, še bolj poudarja absurdnost situacij, s katerimi se včasih sooča. Kmalu namreč ugotovimo, da je iskanje filma le pretveza, hitchcockovski macguffin, namenjen odpiranju veliko bolj perečih vprašanj, povezanih z zgodovino in spominom.«
– Robin Berthelot, aVoir-aLire.com

»Za iskanjem izgubljenega filma, katerega vse bolj neuspešni potek močno spominja na pretvezo, se skriva veliko večja zgodba. Zgodba o polju ruševin, kjer je bila Gvineja, država brez arhivov, v preteklosti prisiljena opazovati umiranje svoje kinematografije – ta se je po portugalski invaziji leta 1970 in izgonu filmskih ustvarjalcev sesula v pepel.«
– Sandra Onana, Libération 

»Prevzemajoč, topel in ganljiv film.«
L’Obs

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

LIFFe / Panorama

Hanami Hanami

Denise Fernandes

četrtek, 21. 11. 2024 / 14:30 / Dvorana

Očarljivo preprost in z miti prepleten portret življenja na Zelenortskih otokih je režiserkino osebno pričevanje o navezanosti na ta delček zemeljske oble.

LIFFe / Jadranska mreža

Mleko Melk

Stefanie Kolk

četrtek, 21. 11. 2024 / 16:40 / Dvorana

Intimna drama, ki temelji na režiserkini osebni izkušnji in dilemi, kako darovati izčrpano materino mleko, dokazuje, da je tudi najsilovitejša čustva mogoče prikazati brez velikih besed.

LIFFe / Panorama

Ravno obratno Volveréis

Jonás Trueba

četrtek, 21. 11. 2024 / 18:50 / Dvorana

Je popoln razhod mogoč? Dolgoletna partnerja se v duhoviti, klepetavi in ekscentrični neromantični komediji, postavljeni v režiserjev rojstni Madrid, odločita za ločitev – in priredita »ločitveno« zabavo.