Danes je blagajna odprta od 16:10 do 20:00 (odpre se čez 02:12).
od 20. junija 2024

Motoristi The Bikeriders

Jeff Nichols / ZDA / 2023 / 116 min / angleščina

Film Jeffa Nicholsa (Zaklonišče, Mud, Loving), navdihnjen s fotografsko študijo chicaških motoristov Dannyja Lyona iz leta 1968, je portret testosteronske, mačistične, z bencinom zapacane in v usnje odete subkulture ameriškega Srednjega zahoda, hkrati pa univerzalna zgodba o iskanju identitete in pripadnosti.

režija Jeff Nichols, igrajo Jodie Comer, Austin Butler, Tom Hardy, Michael Shannon, Mike Faist, Norman Reedus, distribucija Karantanija cinemas

IMDb

Fotografije

zgodba
Chicago šestdesetih let. Ob naključnem srečanju v lokalnem baru se Kathy usodno zaljubi v Bennyja, najnovejšega člana motoristične tolpe, ki ga vodi karizmatični Johnny. Toda v času burnih političnih, gospodarskih in družbenih preobratov se spreminja tudi klub, ki se iz zbirališča za obstrance prelevi v nevarno kriminalno združbo …

iz prve roke
»Gre predvsem za ameriško, moško identiteto, a če o filmu razmišljamo le v teh okvirih, zgrešimo večjo idejo. Vsi si obupno prizadevamo, da bi našli in zgradili svojo identiteto. Mislim, da je to ena najmočnejših gonilnih sil v naši družbi. Ljudi ne opredeljuje več samo njihovo delo ali kraj študija. V iskanju globlje in bolj izpolnjujoče identitete se obračamo k spolu, rasi, kulturi in zgodovini. Zanimivo se mi zdi, da svojo identiteto zelo pogosto iščemo v raznih skupinah. /…/ Če to univerzalno misel povežemo s subkulturo, tako zapleteno, slikovito, nevarno in privlačno kot ameriška kultura motoristov, dobimo recept za film, ki bo po mojem mnenju nagovoril veliko ljudi. Knjigo Dannyja Lyona sem odkril pred dvajsetimi leti in od takrat sem z njo naravnost obseden. Osvetlila mi je zgoraj omenjene teme, poleg tega pa je bila preprosto najbolj kul knjiga, kar sem jih kdaj videl. Upam, da film ujame ta občutek in – kar je še pomembnejše – da ga bo prenesel na širše filmsko občinstvo. To je moja želja za Motoriste
– Jeff Nichols

kritike
»Motoristi – atraktivno avtodestruktivni, avtodestruktivno atraktivni – so simptom nasilja, ki družbo – njen status quo – drži skupaj, zato je tudi povsem logično, da se zlagoma oprimejo kriminala /…/. To je njihov način vključitve v kapitalizem – in v kontrakulturno leto ’68. /…/ Kajti Motoristi – posneti po neorealistični fotomonografiji The Bikeriders /…/ izrišejo nastanek in razpad skupnosti, stilizirano kriminalizacijo tovarištva, transgresivni potencial družbenih gibanj, inspirativno spodletelost kolektivne emancipacije, brutalno toksičnost nostalgije, kinetičnost socialnega nihilizma. ZA+
– Marcel Štefančič, jr., Mladina

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Megalopolis Megalopolis

Francis Ford Coppola

ponedeljek, 23. 12. 2024 / 17:10 / Dvorana

Film, o katerem je Francis Ford Coppola sanjal štiri desetletja, je vizualno razkošen in intelektualno ambiciozen rimski ep, postavljen v domišljijsko verzijo sodobne Amerike. Zgodba o ljubezni, času, ustvarjalnosti in krhkosti imperijev.

Cent’anni Cent’anni

Maja Doroteja Prelog

ponedeljek, 23. 12. 2024 / 19:00 / Mala dvorana

Snemanje dokumentarnega filma o partnerjevi zmagi nad smrtonosno boleznijo se prevesi v režiserkino odkrivanje nezaceljenih ran njunega dolgoletnega odnosa. Film, ki je med drugim prejel nagrado občinstva za najboljši dokumentarec na festivalu v Trstu, je odprl portoroški Festival slovenskega filma.

Sosednja soba The Room Next Door

Pedro Almodóvar

ponedeljek, 23. 12. 2024 / 20:00 / Dvorana

Najnovejši film Pedra Almodóvarja je zgodba o lepoti življenja in neizbežnosti smrti, polna barv, svetlobe in humorja. Tankočutna drama s Tildo Swinton in Julianne Moore v glavnih vlogah je osvojila zlatega leva na zadnjem festivalu v Benetkah.