Moje mesto Budimpešta / My City Budapest
Budimpeški klub A38 Hajó s serijo festivalov My City v prvi vrsti poskuša na svojevrsten način predstaviti kulture znamenitih evropskih mest. Pri sestavljanju programa, ki obiskovalcem predstavlja kulturo, umetnike in tipične kotičke določenega mesta, klubu A38 Hajó stoji ob strani ugledna osebnost, znan prebivalec mesta. Serija festivalov poskuša gledalcu in poslušalcu približati mesta skozi oči njihovih znamenitih predstavnikov, kar daje predstavitvi posebno osebno noto.
Glavni ambasador festivala My City Budapest v Ljubljani je režiser Ferenc Török.
zgodba
April 1989, predvečer padca tako imenovanega »liberalnega socializma«. Osemnajstletnemu Petyi je malo mar za politiko, veliko bolj ga zanimajo lastne težave – zaključni izpiti, prvi zmenki in lahek zaslužek. S prijatelji preživlja večere ob druženju na Moskovskem trgu, medtem ko se vsenaokoli krha in ruši stari režim. V zraku vsi čutijo nastop neizbežnega preloma. Vprašanje pa je, ali bodo v njem sodelovali ali le čakali na tisto, kar prihaja.
zanimivosti
Režiser Ferenc Török je za film Moszkva tér izbral neznano igralsko zasedbo naturščikov, dijakov lokalnih srednjih šol in študentov gledališke akademije.
portret režiserja in scenarista
Ferenc Török (letnik 1971) pripada – skupaj z režiserji, kot sta Kornél Mudruczó (Szép napok / Prijetni dnevi) in György Pálfi (Taksidermija) – tisti generaciji madžarskih filmarjev, ki začnejo svoje kariere konec devetdesetih let preteklega stoletja. Čeprav njihovih filmov ne moremo klasificirati pod enim imenovalcem, je vsem skupen nekakšen »surovi realizem«. Török svoja dela pogosto prepleta z lastnimi izkušnjami. Te so posebej prisotne v njegovi trilogiji o prvi postsocialistični madžarski generaciji, ki se na neki način začenja že v letu 1989, Moszkva tér pa predstavlja njen prvi del (v letih 2004 in 2007 sta sledila filma Szezon in Overnight).
kritike
»Törökov film se vzdrži preočitne stilizacije in nostalgičnega moraliziranja tematsko sorodnih Zbogom, Lenin! (Good Bye Lenin!) Wolfganga Beckerja in Pupendo Jana Hřebejka.«
Praški mednarodni filmski festival Febiofest
»Režijski prvenec Ferenca Töröka, kot vse kaže, napoveduje nastop neke nove senzibilnosti v madžarski kinematografiji. Senzibilnosti generacije, ki je že v celoti odrasla v postkomunistični eri. /…/ Malo filmom uspe tako dobro ujeti tisto sliko vsakdana na predvečer velike politične in družbene preobrazbe – strašljivo kombinacijo pijanega optimizma spričo prihodnosti in rastočega strahu pred neznanim.«
Film Society of Lincoln Center