Danes je blagajna odprta od 09:00 do 20:50 (odprto še 03:36, tel: 01 239 22 17).
od 4. februarja 2013

Marley Marley

Kevin Macdonald / Velika Britanija, ZDA / 2011 / 145 min / angleščina, francoščina

Bob Marley, glasbenik, revolucionar, ikona, pa tudi navdušen nogometaš, ljubimec, mož in oče enajstih otrok. Kevin Macdonald (Whitney) v edinem uradno avtoriziranem filmu o Bobu Marleyju naslika intimen portret človeka za legendo.

režija Kevin Macdonald, fotografija Alwin Küchler, Mike Eley, montaža Dan Glendenning, produkcija Steve Bing, Charles Steel, izvršna produkcija Ziggy Marley, Chris Blackwell, pridružena producenta Neville 'Bunny Wailer' Livington C.D., Suzette Newman, nastopajo Bob Marley, Ziggy Marley, Cedella Marley, Rita Marley, Neville 'Bunny Wailer' Livington, Chris Blackwell, Neville Garrick, Lee 'Scratch' Perry, distribucija Demiurg,

festivali, nagrade Berlin 2012. SXSW 2012. Hot Docs 2012. Karlovi Vari 2012. TIFF 2012. CPHDOX 2012. LIFFe 2012. Nominacija za nagrado britanskega neodvisnega filma 2012.

IMDb

DVD filma je na voljo v naši Knjigarnici.

Fotografije

Bob Marley, glasbenik, revolucionar, legenda, pa tudi navdušen nogometaš, ljubimec, mož in oče enajstih otrok. Preko pogovorov s prijatelji, družinskimi člani in glasbenimi kolegi ter ob nizanju še nikoli videnih arhivskih posnetkov sledimo Marleyjevemu življenju od otroštva v siromašni jamajški vasici, kjer se je rodil kot sin osemnajstletne Jamajčanke in belega britanskega oficirja, prek prvih uspešnic s skupino The Wailers, njegovega vzpona med mednarodne superzvezde, političnega aktivizma, izgnanstva, bolezni, pa vse do zadnjih mesecev njegovega življenja, ki jih je preživel na bavarski kliniki.

Edini film o Bobu Marleyju, ki ga je avtorizirala njegova družina, je ultimativni filmski dokument o življenju, delu in zapuščini enega najvplivnejših glasbenikov 20. stoletja.
Oskarjevec Kevin Macdonald (Whitney, Zadnji škotski kralj, Državniške igre) s pomočjo javnosti doslej neznanega gradiva in skozi pogovore s tistimi, ki so mu bili najbliže, naslika intimen portret človeka za legendo.

iz prve roke
»Prepričati sem jih hotel [Marleyjevo družino], da doslej še niso posneli poštenega dokumentarca o Bobu, in da je to treba storiti zdaj, preden umre še več ljudi. Ko sem prvič srečal Ziggyja, sem mu rekel: ‘Narediti želim čim bolj konvencionalen film, vzeti kamero in intervjuvati tako rekoč vse, ne le tistih, s katerimi so se pogovarjali doslej.’ Težava pri številnih velikih zvezdnikih, še posebno pri Bobu, ki velja skoraj za preroka, je, da jih vsi pozabijo vprašati o zasebnih rečeh. Kakšna je bila njegova družina? Njegov oče? Zakaj je bil tak, kakršen je bil? Zakaj je bil tako zagnan? /…/ S filmom sem želel odgovoriti na vprašanje: zakaj njegova glasba še vedno govori ljudem po vsem svetu in se jih dotakne bolj kot glasba kateregakoli drugega rock ali pop pevca … Želel sem narediti nekaj zelo osebnega. Kdo je ta človek? Zakaj je postal tako uspešen? Kakšno je bilo sporočilo, ki ga je hotel posredovati ljudem? /…/ Mislim, da je Bob tudi po smrti še vedno tako pomemben zato, ker govori zatiranim ljudem po vsem svetu, naj bo to v ZDA, Veliki Britaniji ali Nemčiji. Bolj kot kogarkoli pa se dotakne ljudi v deželah v razvoju, ki čutijo, da so potegnili krajši konec, da jih je Zahod spregledal. Tu je glas, ki jim govori: ‘Vaš čas bo prišel. Zdaj ste na dnu, a tudi vi se boste znašli na vrhu.’«
– Kevin Macdonald, režiser

»Kljub temu da je bilo o Bobu narejenih že veliko stvari, mislim, da je pri tem filmu sijajno predvsem to, da bodo gledalci lahko vzpostavili bolj čustven odnos do Boba kot človeka – ne le kot reggae legende ali mitičnega lika.«
– Ziggy Marley, izvršni producent 

portret avtorja
Kevin Macdonald (Glasgow, 1967) je začel kariero z biografijo svojega starega očeta Emerica Pressburgerja, The Life and Death of a Screenwriter, po kateri je kasneje posnel svoj prvi dokumentarni film The Making of an Englishman (1995). Slavo mu je prinesel z oskarjem nagrajeni One Day in September (1999), dokumentarec o palestinskem terorističnem napadu na izraelske športnike na olimpijskih igrah v Münchnu leta 1972. Sledil je še en dramatiziran dokumentarec, alpinistični Dotik smrti (Touching the Void, 2003), ki je dosegel velik komercialni uspeh in osvojil kopico nagrad, med drugim nagrado BAFTA in nagrado za najboljšo režijo na 8. Festivalu dokumentarnega filma v Ljubljani leta 2006. Njegov prvi igrani celovečerec Zadnji škotski kralj (The Last King of Scotland, 2006) je prejel tri nagrade BAFTA, Forestu Whitakerju pa je za upodobitev zloglasnega ugandskega diktatorja Idija Amina prinesel tudi oskarja za najboljšo glavno vlogo. Sledili so politični triler Državniške igre (State of Play, 2009), zgodovinski ep Zlati orel (The Eagle, 2011) in globalni dokumentarni eksperiment Life in a Day (2011). 

kritike
»Marley je skorajda obvezna literatura vsem, ki se ali bi se radi tako ali drugače ukvarjali z glasbo. /…/ Dokumentarec ponuja odličen vpogled in kronologijo oblikovanja nove glasbene zvrsti /…/.«
– Zdenko Matoz, Delo 

»Marley bo nedvomno postal ultimativni dokumentarec o ljubljenem kralju reggaeja. /…/ ta celovita, precej klasično sestavljena biografija prikaže ganljivo sliko umetnika, ki je mnogo prezgodaj zapustil sceno. /…/ Slikoviti tolkalec benda, Bunny Wailer, poskrbi za nekaj najbolj poučnih in smešnih odlomkov – pred nami je lep primer jamajškega smisla za humor –, bežno in odštekano srečanje z vplivnim producentom Leejem ‘Scratchem’ Perryjem pa prav tako /…/.«
– Jordan Mintzer, The Hollywood Reporter 

»Navdihujoč poklon fascinantnemu umetniku, ki se izogne slepemu malikovanju. Temeljito raziskan in poln fenomenalnih arhivskih posnetkov.«
– Melissa Anderson, The Village Voice 

»Macdonald bi očitno rad ponudil več kot običajno glasbeno biografijo; obširno se loteva Marleyjevih filozofskih in verskih prepričanj, pa tudi njegovega negotovega mesta nad postkolonialnimi političnimi antagonizmi na Jamajki.«
– Andrew Pulver, The Guardian 

»‘Pesem odrešenja’ za vse, ki sanjajo o dobri biografiji glasbenika.«
– Joshua Rothkopf, Time Out New York 

»Če niste seznanjeni z življenjem in delom Boba Marleyja, potem bo Marley razodetje. Če ste že občudovalec, bo to prepričljiv, razsvetljujoč poklon.«
Miami Herald 

»Čeprav je narejen v sodelovanju z Marleyjevo družino, je daleč od hagiografije; in kljub temu da je poln glasbenih sekvenc, to ni koncertni film.«
– Stephen Holden, New York Times

»Film zbere dovolj novih razkritij, da bo zadovoljil najbolj fanatične Marleyjeve poznavalce, pa tudi tisti, ki ne poznajo njegove zgodbe, dobri dve uri in pol ne bodo odvrnili pogleda od platna. /…/ Oglejte si ga v kinu in izberite si sedež, kjer boste imeli dovolj prostora za poplesovanje.«
– Michael Calore, Wired

»Dokumentarec Kevina Macdonalda je ultimativna od-zibke-do-groba biblija o človeku, ki se skriva za fenomenom. /…/ Mojstrski dokumentarec, ki se lahko kosa z Macdonaldovim Dotikom smrti
– Eve Barlow, Empire

»Bob Marley je postal globalna industrija, še preden je leta 1981 umrl pri 36-ih letih. Ta vztrajno rastoča industrija je zdaj dobila svojo navdihujočo uradno filmsko zgodbo.«
– David D’Arcy, Screen Daily

»Marley, ambiciozen in izčrpen film, opravi svoje delo: dokumentirati življenje pomembnega človeka – na po vsej verjetnosti najboljši možen način.«
– Roger Ebert, Chicago Sun-Times

»MacDonald hodi po stopinjah Martina Scorseseja.«
– Thomas Sotinel, Le Monde 

»Vibracije so zelo, zelo dobre.«
Chicago Tribune

»Barvita pripoved o človeku, ki se ga splača spoznati, tudi še niste ljubitelji njegove glasbe.«
– Lucija Šuštar, Planet Siol

»MacDonald pelje pripoved o Marleyjevem življenju kronološko, od rojstva do smrti, in jo napika z injekcijami izbranih poglavij jamajške zgodovine, politike, družbe in kulture, pa tudi s šnelkurzom rastafarijanstva, duhovnega gibanja, v katerem je Marley nazadnje našel smisel svojega življenja in ustvarjanja. Šele ta družbeni kontekst do konca osmisli Marleyjevo življenjsko pot, z njegovo podporo pa dobi Marley tudi poteze, ki ga pomembno odmaknejo od drugih podobno uspešnih glasbenih megaikon. Marley ni bil lačen ne slave ne denarja; bil je človek na misiji, prerok, rastafarijanski pridigar, večni outsider, podžgan z bolečino očetove zavrnitve.«
– Špela Barlič, Ekran

»In tale doku lepo pokaže, zakaj je delal tako, kot da bo živel le 36 let. Ostali so delali tako, kot da bodo živeli devetkrat dlje, zato zdaj nastopajo le kot pričevalci, ki so veseli, da so bili lahko zraven.« ZA+
– Marcel Štefančič, jr., Mladina

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Sosednja soba The Room Next Door

Pedro Almodóvar

sobota, 21. 12. 2024 / 18:30 / Dvorana

Najnovejši film Pedra Almodóvarja je zgodba o lepoti življenja in neizbežnosti smrti, polna barv, svetlobe in humorja. Tankočutna drama s Tildo Swinton in Julianne Moore v glavnih vlogah je osvojila zlatega leva na zadnjem festivalu v Benetkah.

Cent’anni Cent’anni

Maja Doroteja Prelog

sobota, 21. 12. 2024 / 19:45 / Mala dvorana

Snemanje dokumentarnega filma o partnerjevi zmagi nad smrtonosno boleznijo se prevesi v režiserkino odkrivanje nezaceljenih ran njunega dolgoletnega odnosa. Film, ki je med drugim prejel nagrado občinstva za najboljši dokumentarec na festivalu v Trstu, je odprl portoroški Festival slovenskega filma.

Anora Anora

Sean Baker

sobota, 21. 12. 2024 / 20:50 / Dvorana

Dobitnica letošnje zlate palme je svojevrstna pravljica o Pepelki, sodobna screwball komedija, v kateri se Sean Baker (Projekt Florida) na odkrit in neposreden način loteva tem seksa, ljubezni, denarja in moči.