Danes je blagajna odprta od 09:00 do 21:30 (odprto še 02:06, tel: 01 239 22 17).

Ljubimki Two Lovers

James Gray / ZDA / 2008 / 110 min / angleščina

režija James Gray, scenarij James Gray, Richard Menello (po motivih Belih noči Dostojevskega), fotografija Joaquín Baca-Asay, montaža John Axelrad, produkcija Donna Gigliotti, James Gray, Anthony Katagas, igrajo Joaquin Phoenix, Vinessa Shaw, Gwyneth Paltrow, Moni Moshonov, Isabella Rossellini, Elias Koteas, Bob Ari, distribucija v Sloveniji Cinemania

festivali, nagrade Premiera v glavnem tekmovalnem programu Cannesa 2008. Nominacija za cezarja (francosko različico oskarja) v kategoriji najboljši tujejezični film.

IMDb Uradna stran

zgodba
Mladi Leonard se po boleči razvezi in krajšem postanku v psihiatrični bolnišnici vrne v rodni Brooklyn, kjer ga zaskrbljena starša v upanju, da bo prebolel staro in našel novo ljubezen, predstavita simpatični družinski prijateljici Sandri. Leonard se medtem seznani z zapeljivo sosedo Michelle in se vanjo zagleda, a Michelle tudi sama trpi za posledicami neuslišanega ljubezenskega hrepenenja. Tako vznikne dramatičen ljubezenski trikotnik, v katerem trčijo, se premešajo in znova razločijo zaljubljenost, ljubezen, tradicija in modernost.

kritike
» /…/ depresivni, shizofreni, patološko rahločutni in asocialni Leonard je kot takšen popolna preslikava brezimnega pripovedovalca iz Belih noči Dostojevskega, ki so Grayu služile kot (resda ohlapna) literarna predloga, kar je še ena novost v opusu našega avtorja. In če pogledamo spisek filmov režiserjev, ki so se v preteklosti lotili iste zgodbe – to so predvsem Bele noči Luchina Viscontija (Le notti bianche, 1957) in Roberta Bressona (Quatre nuits d’un réveur, 1971) – zlahka ugotovimo, da gre natanko tu, zlasti pri Bressonu, iskati ključ za interpretacijo Ljubimk. In ne več v zadušljivih družinskih razmerah, konfliktu med željo in dolžnostjo ali avtentičnim portretom manjšinskih socialnih okolij, kot to površno ugotavlja večina kritik filma. V ospredju je skratka samo eno, motiv ljubezni, obdelan skozi optiko skorajda klasične melodrame, predvsem pa z zrelostjo, lastno največjim (naveza Dostojevski, Visconti, Bresson), kakršna je dandanes, vsaj v industrijskem filmu, popolnoma izkoreninjena in nadomeščena s produkcijo fantazem. Gray seveda ustvarja v radikalno drugačnem okolju in časih, da bi se po navdih zatekal k večnim omahovanjem Dostojevskega, malomeščanskemu svetobolju Viscontija in religiozni tesnobi Bressona, zato pa je njegova disertacija o ljubezni še vedno smrtno resna, formalno rigorozna, predvsem pa zaključena z iskreno vero v človeka in možnost ljubezni. Če se pri starih mojstrih Gray napaja s humanizmom stare šole, evropsko tradicijo pesimizma nato po avguštinovsko presega s povsem lastnim izmislekom. Kjer se je namreč sanjač Dostojevskega trpinčil z zatajevanim hrepenenjem, tudi zaljubljenostjo v napol vilinsko figuro skrivnostne ženske, ki sama hrepeni po nekom drugem (nedvomno doslej najboljša vloga Gwyneth Paltrow) in kot takšna predstavlja simbol po definiciji slepe, iracionalne zaljubljenosti, Gray v film podtakne še eno žensko, simbol pristne ljubezni, do katere pa se je treba prek izkušenj najprej dokopati in se nato zanjo zavestno odločiti.«
Jurij Meden, Ekran

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Motoristi The Bikeriders

Jeff Nichols

sreda, 03. 07. 2024 / 21:30 / Kinodvorišče

Film Jeffa Nicholsa (Zaklonišče, Mud, Loving), navdihnjen s fotografsko študijo chicaških motoristov Dannyja Lyona iz leta 1968, je portret testosteronske, mačistične, z bencinom zapacane in v usnje odete subkulture ameriškega Srednjega zahoda, hkrati pa univerzalna zgodba o iskanju identitete in pripadnosti.

Dodatna projekcija

Samsara Samsara

Lois Patiño

četrtek, 04. 07. 2024 / 18:30 / Dvorana

Duša potuje med Laosom in Tanzanijo, iz enega telesa v drugo. Samsara nas povabi, da zapremo oči in se ji pridružimo … V meditativnem popotovanju, imenovanem po budističnem ciklu življenja, smrti in reinkarnacije, Lois Patiño nadaljuje z raziskovanjem filma kot potopitvene izkušnje.

Joan Baez: Jaz sem hrušč Joan Baez: I Am a Noise

Miri Navasky, Maeve O’Boyle, Karen O’Connor

četrtek, 04. 07. 2024 / 19:00 / Mala dvorana

Intimen dokumentarni portret, v katerem legendarna pevka in aktivistka neobičajno odkrito spregovori o svojem življenju na odru in za njim.