Danes je blagajna odprta od 09:00 do 21:20 (odprto še 11:38, tel: 01 239 22 17).
od 13. decembra 2017

Ljubezen na prvo bolezen The Big Sick

Michael Showalter / ZDA / 2017 / 120 min / angleščina

Film, v katerem priljubljeni stand-up komik Kumail Nanjiani odigra epizodo iz lastnega življenja, je očaral občinstvo in kritike na festivalih v Sundanceu in Locarnu.

režija Michael Showalter, scenarij Emily V. Gordon, Kumail Nanjiani, fotografija Brian Burgoyne, montaža Robert Nassau, glasba Michael Andrews, produkcija Judd Apatow, Barry Mendel, igrajo Kumail Nanjiani, Zoe Kazan, Holly Hunter, Ray Romano, Anupam Kher, distribucija v Sloveniji Cinemania group

festivali, nagrade Svetovna premiera – Sundance. Nagrada občinstva – Locarno. Nagrada občinstva – South by Southwest. Nagrada občinstva – Nantucket. Seattle. Los Angeles. München. Sarajevo. Helsinki. Donostia-San Sebastián.

IMDb Uradna stran

DVD filma je na voljo v naši Knjigarnici.

Fotografije

zgodba
Chicago. Stand-up komik Kumail, po rodu iz Pakistana, se po enem svojih nastopov zaplete s študentko Emily. Čeprav oba vztrajata, da gre le za bežno avanturo, se med njima kmalu splete resno razmerje. Kumail se znajde v kočljivem položaju, saj mu njegovi nič hudega sluteči starši medtem neutrudno iščejo pakistansko nevesto. Zgodba pa se šele zares začne, ko Emily zaradi skrivnostne bolezni pristane v bolnišnici …

iz prve roke
»Scenarij me je navdušil. Dotakne se toliko različnih tem: kulturne identitete, ljubezenskih razmerij, družine, kariere, prijateljstva, bolezni. /…/ In vse to v neverjetni resnični zgodbi.«
– Michael Showalter

»To je najboljši film o pakistanskem stand-up komiku in dekletu v komi, kar jih boste videli.«
– Kumail Nanjiani

portret avtorjev
Kumail Nanjiani (rojen leta 1978) je stand-up komik in igralec, znan predvsem po vlogi v priljubljeni in večkrat nagrajeni televizijski seriji Silicijeva dolina (Silicon Valley). V Ljubezni na prvo bolezen je prvič odigral glavno vlogo, pod film pa se je skupaj z ženo Emily V. Gordon podpisal tudi kot soscenarist.

Michael Showalter (rojen leta 1970) je kot igralec, komik, scenarist in režiser sodeloval pri številnih televizijskih in filmskih projektih. Med drugim je zrežiral film Hello, My Name Is Doris s Sally Field v glavni vlogi, Ljubezen na prvo bolezen pa je njegov tretji celovečerec.

kritike
»Film /…/ je predvsem strašansko smešen – redka odlika, ki je ni mogoče preceniti.«
– Justin Stewart, Filmmaker

»Nova zvezda romantične komedije je rojena. /…/ Nanjiani je pravo odkritje; svojo vlogo odigra s pogumom, eleganco in ganljivo predanostjo. Vsakdo, ki je komika videl v Silicijevi dolini ali kateri izmed stranskih vlog, ve, da je smešen, a čustvena globina, ki jo razkrije tu, daje slutiti, da se je njegova igralska kariera šele dobro začela. /…/ Ljubezen na prvo bolezen je najbolj iskren in zabaven film za zmenek daleč naokoli – a naj vas opozorim: smejali se boste, dokler vas ne bo bolelo. /…/ To ni le najbolj smešna romantična komedija po dolgem času, ampak tudi eden najboljših filmov leta 2017.«
– Peter Travers, Rolling Stone

»Najboljše sodobne komedije – od Annie Hall do Ko je Harry srečal Sally (When Harry Met Sally…), od Štirih porok in pogreba (Four Weddings and a Funeral) do 500 dni s Summer (500 Days of Summer) – ostanejo z nami, ker vse trenutke glasnega smeha, absurdne zaplete in vsem dobro znana romantična srečanja, ločitve in sprave prežema pristnost režije, scenarija in seveda igralskih nastopov. Film Ljubezen na prvo bolezen uspe v vseh pogledih. Je smešen, inteligenten, moder in prismojen; romantičen, prisrčen in ravno prav ciničen – in brez dvoma ena najboljših romantičnih komedij v dolgem času.«
– Richard Roeper, Chicago Sun-Times

»/…/ avtentičnost in iskrenost sta dve izmed odlik, zaradi katerih Ljubezen na prvo bolezen tako očara: film zaznamujeta prisrčna domačnost in domiselni humor najboljših del Jamesa L. Brooksa, kakršni sta Čas nežnosti (Terms of Endearment) ali TV dnevnik (Broadcast News).«
– Jason Bailey, Flavorwire

»Te očarljive komedije si ne bi bilo mogoče izmisliti. Resnična narava medkulturne romance med stand-up komikom pakistanskega rodu in njegovo ameriško punco – ter njunima družinama – povzdigne film v prvo ligo.«
Fionnuala Halligan, Screen Daily

»Veliko se je govorilo o nedavni smrti ameriške romantične komedije, a potreben je en sam odličen film, da jo spet obudi v življenje.«
– David Sims, The Atlantic

»/…/ nepozabna komedija, ustvarjena za generacijo /…/, ki ponovno odkriva, kaj pomeni intimnost.«
– Paula Mejia, Film Comment

»Ljubezen na prvo bolezen /…/ osveži formulo Judda Apatowa – in pravzaprav ves žanr – z ostro študijo medrasnih odnosov in vezi, ki povezujejo priseljenske družine vpričo vse globljega generacijskega prepada.«
– Justin Chang, Variety

»Film se začne kot lahkotna, brezskrbna romantična komedija na temo ‘nasprotja se privlačijo’, potem pa se poda na presenetljivo mračen teren – ne da bi za trenutek izgubil svoj odštekani smisel za humor.«
– Bilge Ebiri, The Village Voice

»V delno avtobiografskem filmu Kumaila Nanjianija in Emily V. Gordon je rasno mešano razmerje vir smeha in solz ter prinaša dobrodošlo sporočilo o strpnosti.«
– Naman Ramachandran, Sight & Sound

»Sliši se kot recept za klišejsko romantično komedijo, vendar Ljubezen na prvo bolezen (The Big Sick) preseneti. Nepredvidljivost ni njena največja vrlina, kajti stvari se praktično ne morejo izteči drugače, kot se. A dveurni ogled ponuja dosti več od prežvečenih šal in neznosne osladnosti, česar smo od žanra po večini vajeni. /…/ Širši družbeni problemi, kot so dogovorjene poroke, so le neopredeljen okvir, v katerem se odvija intimna zgodba nesojenega para. Trk kultur je bolj podoben srečanju otroških vozičkov kot nesreči na avtocesti. A film se “teženju” zavestno odpove, saj dovolj tragike vlije že v siceršnje dogajanje. Morda tudi za načrtno aktiviranje solzovodov, a mu je ob vsej njegovi energiji to težko zameriti.«
– Sergej Hvala, Stop

»Film sledi formuli romantične zgodbe, toda velike trenutke pomete pod preprogo – namesto tega skorajda nenehno z dialogom ali s sceno zbuja vsaj rahel nasmešek, da bi potem salva smeha eksplodirala v najbolj stranskem trenutku, z mimovrstičnico. Še kamera je izredno nevsiljiva – želi nam dati občutek, da ne obstaja. Pri vsem tem se film vsaj dotakne vprašanj tuje kulture v Ameriki in izzivov, ki jih stik sproži; nikoli nasilno, temveč spet naravno, sproti, tako kot ji ponudi življenje. Komedija leta.«
– Peter Zupanc, TV Okno

»Absurdna zgodba temelji na resničnih dogodkih iz Nanjianijevega življenja, a kar ga povzdigne nad večino žanra, je mojstrska kombinacija pristno čustvenih scen in humorja. K uspešnosti prepletanja humorja v zgodbo veliko pripomore Nanjiani, saj “igra” sebe, medtem ko so izkušeni igrala okrog njega vešči komičnih in dramskih vlog. Posledično film trdno stoji kot drama, komedija in romanca hkrati in je tudi resen kandidat za globuse in oskarje.«
– Igor Harb, Vikend

Paket Okus po ljubezni

Predvajanje filma Fotograf na spletnem Kinodvoru spremljajo filmi Okus po ljubezni, Ljubezen na prvo bolezen in Ljubezen na prvi pretep. Na voljo do 23. junija.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

LIFFe / Kinobalon na LIFFu

Kdo je kdo? Vem är vem?

Linda Hambäck, Stina Wirsén

sobota, 23. 11. 2024 / 10:00 / Dvorana

Spoznajte prikupne živalske like švedske serije Kdo. Mali Medvedek, Mačka, Ptiček in Zajček so zdaj odrasli. So veliki, z dlakami pod pazduho in mobilnimi telefoni. Nekateri od njih imajo celo svoje otroke, ki odkrivajo svet po svoje. Raziskujte prisrčne zgodbe o velikih občutkih v vsakodnevnem dogajanju najmlajših.

Bojevita kraljica noči Bojevita kraljica noči

Matej Vranič

sobota, 23. 11. 2024 / 11:30 / Dvorana

Dinamična naravoslovno-raziskovalna zgodba o skrivnostnem življenju ene največjih evropskih sov – sove kozače.

LIFFe / Kralji in kraljice

Ustavljeni čas Hors du temps

Olivier Assayas

sobota, 23. 11. 2024 / 14:45 / Dvorana

Olivier Assayas se v najbolj osebnem filmu doslej, posnetem v hiši, kjer je preživljal otroštvo, skozi zgodbo dveh bratov, ki se med pandemijo zatečeta na francosko podeželje, spominja lastne preteklosti.