zgodba
Marc, profesor književnosti na univerzi v Lozani, slovi kot serijski zapeljivec. Živi na relaciji med predavalnico, polno voljnih študentk, in odmaknjeno gorsko kočo, ki si jo deli z dominantno, ekscentrično sestro. Njegovo življenje pa se zaplete, ko se nekaj dni po izginotju ene izmed študentk na univerzi pojavi privlačna dekletova mačeha Anna …
S snegom pobeljene švicarske Alpe so prizorišče skrivnostnega zločina v tej nenavadni mešanici hitchcockovske kriminalke, črne komedije in zgodbe o nori ljubezni z izvrstnim Mathieujem Amalricom v glavni vlogi.
zanimivosti
Po romanih Philippa Djiana so bili doslej posneti štirje filmi, med njimi Betty Blue (37°2 le matin, 1986) Jean-Jacquesa Beineixa in Neodpustljivi (Impardonnables, 2011) Andréja Téchinéja.
iz prve roke
»Že dolgo sva si želela posneti kriminalko, ki bi se dogajala v gorah, natančneje v Švici. Potem sva naletela na roman Philippa Djiana. /…/ Takoj ko sva ga prebrala, sva vedela, da hočeva po njem posneti film: osebe so bile že izoblikovane, imel je dobro zgodbo, elemente, kakršni so močna prisotnost narave /…/, univerzitetno okolje, lik nekoliko trčenega intelektualca … /…/ Najin pristop k žanru je morda malce neobičajen. Film je zmes meščanske, chabrolovske drame /…/, mračne komedije /…/ in skrivne ljubezenske zgodbe /…/. Rada ga definirava kot ‘ljubezenski triler’. Ima značilnosti kriminalke, ki pa sva se je lotila skozi prizmo ljubezni.«
– Jean-Marie in Arnaud Larrieu
portret avtorjev
Brata Jean-Marie in Arnaud Larrieu sta se rodila sredi šestdesetih let v Lurdu ob vznožju Pirenejev, kamor sta se v svojih filmih kasneje večkrat vračala. Študirala sta filozofijo in film v Parizu ter skupaj posnela številne kratke in celovečerne filme ter dokumentarce. Leta 2005 sta se s celovečercem Slikati ali se ljubiti (Peindre ou faire l ‘amour) uvrstila v uradni spored festivala v Cannesu. Ljubezen je popolni zločin je že četrti film, v katerem sta glavno vlogo zaupala Mathieuju Amalricu.
kritike
»Ljubezen je popolni zločin se lahko pohvali z izvrstno tehnično izvedbo, odličnimi igralci, pokloni in pomežiki Hitchcocku ter poštenim odmerkom mračnih zasukov in skrivnostnih fatalk.«
– Fionnuala Halligan, Screen Daily
»Osvežujoče je videti, kako Amalricova zbegana in kaotična pojava deluje na Chabrolovem oz. Hitchcockovem teritoriju, obarvana z značilnim ekscentričnim pristopom bratov Larrieu. Film hodi po sila prijetni meji med komičnostjo in strogo nadzorovano, počasi stopnjujočo se napetostjo.«
– Gavin Smith, Film Comment
»Že mogoče, da ta napeti in elegantni psihološki triler mežika Hitchcocku in Chabrolu, a le v znak priznanja, saj gre konec koncev za tipičen izdelek bratov Larrieu. Izvrstno posneto, srh zbujajočo zgodbo, ki čudovito zimsko pokrajino švicarskih Alp uporabi kot kontrapunkt svojemu mračnemu tonu, poleg tega zaznamuje čudovito oster občutek za morbiden humor, ki zvarek naredi še bolj nepozaben.«
– Piers Handling, Mednarodni filmski festival v Torontu
»Ljubezen je popolni zločin se poigrava z različnimi žanri, vključno z romantičnim trilerjem, detektivsko zgodbo, filmom o amneziji in satirično črno komedijo.«
– Girish Shambu, LOLA
»Bratoma Larrieu je uspelo posneti izvirno erotično-literarno kriminalko z domiselno sprevrženim zapletom in prefinjeno mizansceno.«
– Marie-Noëlle Tranchant, Le Figaroscope
»Neidentificiran filmski objekt obrne na glavo pravila kriminalnega žanra in postreže z navdušujočo refleksijo o nagonih, ki pretresajo človeško bitje. Vse to v čudnem, z negotovostjo prežetem vzdušju.«
– Virgile Dumez, A voir à lire
/…/ sentimentalen, presenetljiv, brezmejno romantičen ter ravno tako temačen kot sončen triler.«
– Télérama
»Ljubezen je popolni zločin se odvije kot triler, pomešan z melodramo, črno komedijo in nekaj twinpeaksovske čudaškosti. /…/ Ljubezen je popolni zločin ni film, ki bi se človeka dotaknil, zna pa navdušiti z načinom, kako avtorja skozi sliko in zvok v zgodbo elegantno dovajata informacije, ki gledalcu pomagajo začutiti mentalno sliko glavnega junaka. Eros tega filma ne leži v poglobljeni psihologiji in realizmu, ampak v obilju sugestij, s katerimi režiserja na kvintesenčno filmičen način nagovarjata naše čute in razum.«
– Špela Barlič, Pogledi
»Francoski triler Ljubezen je popolni zločin, posnet po romanu Philippa Djiana, je kalvarija moškega, ki misli, daje seks le igra, a sam tega ne vzame resno. Seks je igra, le dajo igrajo tudi tisti, kijih ni zraven – igra, od katere se ne moreš odlepiti.«
– Marcel Štefančič, jr, Mladina
»Policijski triler, v katerem se policija praktično ne pojavi, drama strasti, v kateri nikoli ni jasno, na kateri strani zakona stojijo protagonisti, in skrajno erotičen film, v katerem je gole kože v njem manj kot v povprečnem hollywoodskem izdelku.«
– Ana Jurc, MMC RTV SLO