Wiseman se je z značilno potrpežljivostjo in občutkom za nadrobno lotil francoske institucije za ples, baletnega oddelka pariške operne hiše, ki domuje v mogočni Palais Garnier. Kot vedno ga ne zanima zgolj »zunanja podoba« hiše – v tem primeru baletna predstava za občinstvo, temveč živo tkivo ustanove za fasado, dolgotrajne vaje, sodelovanje med koreografi in plesalci, komuniciranje z umetniško direktorico hiše, težave z gmotno podporo, spori glede statusa plesalcev in pokojninske reforme, pa celotno ozadje hiše: od tehnikov, asistentov, računovodij, delavcev v menzi, scenografov … Skratka profesionalni in socialni vidik slovite umetniške ustanove, ki se steka v posnetkih sedmih baletnih predstav.
»Ne maram raziskovanja – vendar je snemanje filma raziskovanje, saj nobeden od dogodkov v filmu ni insceniran. Nikoli nikogar ne prosim, da nekaj naredi posebej zame. Vse, o čemer se moram vnaprej prepričati, sta razporeditev prostora in redni postopek dela. Pri baletnem ansamblu Pariške opere je bilo to zelo preprosto, saj vsak teden objavi urnik vaj in predstav.« (Frederick Wiseman)
The Paris Opera Ballet is one of the world’s great ballet companies. The film follows the rehearsals and performances of seven ballets. Additionally, it shows the work involved in administering the company and the coordinated and collaborative work of choreographers, ballet masters, dancers, musicians, as well as costume, set, and lighting designers.
Frederick Wiseman – filmografija (izbor/selection)
Titicut Follies (1967); Welfare (1975); Missile (1987); Public Housing (1997); Domestic Violence (2001); Državna zakonodaja/State Legislature (2007); La danse – Balet Pariške opere/La danse – Le ballet de l’Opéra de Paris (2009)