Štiri epizode iz Demokratične republike Kongo prikazujejo grozljive razmere v vsakdanjem boju za preživetje tamkajšnjih prebivalcev, ki jih v nasilje in prevaro nemalokrat pahne huda revščina. Prva epizoda govori o ženskah v porodnišnici – povečini samskih ali žrtvah posilstev, ki niso zmožne plačati računov in so posledično ‘ugrabljene’ od birokratskega aparata. Druga prikazuje najrevnejše predele prestolnice, grozljivo prenaseljena območja, v katerih vladajo kaos, silovito onesnaževanje in neprestana grožnja pred epidemijo malarije. ‘Junaki’ tretje epizode so povečini mladoletni posiljevalci ali histerični spolni nasilneži, ki svoja dejanja opravičujejo s strahom pred demoni v ženskah, medtem ko se film v sklepni epizodi preseli na podeželje, kjer so razmere za preživetje – če je to sploh mogoče – še slabše, saj ljudje za mizerno plačilo kopljejo po toksični zemlji in iščejo zlatonosni pesek. Cinéma-vérité v najžlahtnejšem smislu.
»Poglavitni namen filma je pogled na demokracijo v Demokratični republiki Kongo. Večino filmov, posnetih v tej državi, producirajo in režirajo tujci, ki privihrajo za kratko obdobje in naredijo hiter posnetek naše družbe, večinoma se osredotočajo na vojne grozote in pomanjkanje. Ta podoba naše države nas frustrira. Odločili smo se posneti film o običajnih ljudeh ter njihovem boju za preživetje in obstoj. Kako se prebijati v družbi s premnogimi težavami? Kako najti svojo pot, pogosto vsemu navkljub, da se v vsem tem kaosu obdržiš nad gladino?« (Dieudo Hamadi, Kiripi Katembo Siku, Divita Wa Lusala)
As the “Heart of Darkness”, Congo remains to this day a huge space onto which the rest of the world can project certain ideas. With this film, young Congolese directors react to these projections by offering an inside view. Their cameras delve into different microcosms.
Dieudo Hamadi, Kiripi Katembo Siku, Divita Wa Lusala – filmografija:
Dames en attente (2010; kratki); Kongo v štirih dejanjih / Congo in Four Acts (2010)