Avtobiografski prvenec osvetljuje kontrast med melanholičnim ozračjem kitajskih privatizacijskih reform z začetka devetdesetih let ter neobremenjenim otroškim svetom, polnim filmskih podob in brezskrbnosti.
Zaspano podeželsko mesto na severu Kitajske v zgodnjih devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Šjaolej je pravkar končal osnovno šolo. Čaka ga dolgo, vroče poletje, ki ga namerava preživeti med obiski tamkajšnjega kina in oprezanjem za dekleti. A v zraku so drastične politično-gospodarske spremembe, zaradi katerih lahko brez službe ostane tudi Šjaolejev oče. Mama pa še vedno načrtuje, da se bo njen sin vpisal na prestižno srednjo šolo …
»O tem filmu nikoli nisem razmišljal kot o realističnem. Pravzaprav se kot sanjarija odlično prilega mojemu spominu, še zlasti doživetjem iz osemdesetih in devetdesetih let. Pravi ali varljivi, virtualni ali resnični, vedno jih je težko ločevati. Dokler nisem dokončal filma, jih nisem mogel videti ločeno. Vendar sem želel oblikovati prav to – zabrisano, brezmejno občutje.« (Zhang Dalei)
Zhang Dalei
Rojen leta 1982 na Kitajskem. Odraščal je tesno povezan s filmom, saj je bil njegov oče zaposlen kot montažer v filmskem studiu. Filmsko režijo je študiral na državni univerzi v Sankt Peterburgu, kjer se je pozneje zaposlil kot pomočnik režiserja in posnel nekaj kratkih filmov. Konec poletja je njegov celovečerni prvenec, ki je bil letos nagrajen z zlatim konjem za najboljši film v kitajskem jeziku.