Danes je blagajna odprta od 09:00 do 21:30 (odprto še 03:13, tel: 01 239 22 17).

Ko sem bil mrtev Als ich tot war

Ernst Lubitsch / Nemčija / 1916 / 36 min / brez dialogov

Senzacionalno odkritje edine kopije najstarejšega ohranjenega celovečernega filma Ernsta Lubitscha, briljantne komedije Ko sem bil mrtev, ki je ustanavljajočo se Slovensko kinoteko dobesedno izstrelilo na svetovni zemljevid filmskih arhivov in kinotek.

režija Ernst Lubitsch
igralci Ernst Lubitsch, Louise Schenrich, Helene Voss, Julius Falkenstein
izvirna glasba Urban Koder, 1995
producent Projections AG Union, Berlin
distribucija Slovenska kinoteka
 

IMDb
Tašča in žena spravita moža od hiše, ker se ni pripravljen odreči uživaškemu življenju in ponočevanju v šahovskem klubu. Ob odhodu mož pusti ženi sporočilo, da se bo ubil, v resnici pa zaživi še bolj svobodno. Žena se nikakor ne more potolažiti, zato ji mati sklene poiskati drugega soproga. Mož pa tega ni pripravljen dopustiti in skrivaj pride v hišo za služabnika. Prva ohranjena in najbrž najboljša Lubitscheva komedija iz nemškega nemega obdobja, s katere najdbo je v svetu zaslovela Slovenska kinoteka. Film bo predvajan z izvirno glasbo Urbana Kodra.
 
zanimivosti
»Veliko bolj zanimivo in senzacionalno pa je bilo odkritje druge kopije – celovečernega filma v treh dejanjih z naslovom Als ich tot war. Ugotovili smo, da gre za prvi celovečerni film Ernsta Lubitscha, ki je veljal za izgubljenega. O odkritju sva obvestila Livia Jacoba, direktorja Dni nemega filma v Pordenonu, in nemškega filmskega zgodovinarja Enna Patalasa, ki je naše odkritje tudi predstavil svetovni javnosti.«
– Lilijana Nedič in Silvan Furlan v zborniku Ko sem bil mrtev 
 
»Vsekakor pa naj piše Lubitscha zrela skladateljska osebnost, sem vztrajal, saj se, glede na prvo mednarodno možnost, ki jo ima mlada Kinoteka, vendarle spodobi, da se izognemo eksperimentiranju. … Osnovni kriteriji za izbiro primernega človeka so bili tokrat tile: 1) močna filmskoglasbena izkušnja, 2) kar najširša glasbena izobrazba, 3) pristno poznavanje kulturnega okolja, v katerem se odvija zgodba, in 4) hitrost, spretnost in zanesljivost v pisanju
– Miha Zadnikar v zborniku Ko sem bil mrtev o izbiri skladatelja, ki bi napisal glasbo za film 

sreda, 17. 12. 2014

Filmska srečanja ob kavi: pogovor po projekciji filma Ko sem bil mrtev

Po projekciji filma smo se pogovarjali z gostoma, filmsko kustosinjo in dolgoletno direktorico muzejskega oddelka Slovenske kinoteke Lilijano Nedič ter skladateljem in glasbenikom Urbanom Kodrom.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

20.000 vrst čebel 20.000 especies de abejas

Estibaliz Urresola Solaguren

sreda, 03. 07. 2024 / 18:15 / Dvorana

Tankočutna, s soncem obsijana zgodba o otroku, ki išče svoje ime. Prvenec baskovske režiserke je devetletni igralki prinesel nagrado za najboljšo vlogo na lanskem Berlinalu.

Joan Baez: Jaz sem hrušč Joan Baez: I Am a Noise

Miri Navasky, Maeve O’Boyle, Karen O’Connor

sreda, 03. 07. 2024 / 19:00 / Mala dvorana

Intimen dokumentarni portret, v katerem legendarna pevka in aktivistka neobičajno odkrito spregovori o svojem življenju na odru in za njim.

Motoristi The Bikeriders

Jeff Nichols

sreda, 03. 07. 2024 / 21:30 / Kinodvorišče

Film Jeffa Nicholsa (Zaklonišče, Mud, Loving), navdihnjen s fotografsko študijo chicaških motoristov Dannyja Lyona iz leta 1968, je portret testosteronske, mačistične, z bencinom zapacane in v usnje odete subkulture ameriškega Srednjega zahoda, hkrati pa univerzalna zgodba o iskanju identitete in pripadnosti.