Danes je blagajna odprta od 14:10 do 20:45 (odprto še 05:51, tel: 01 239 22 17).

Izdajalec Il Traditore

Marco Bellocchio / Italija, Nemčija, Francija, Brazilija / 2019 / 145 min / angleščina, italijanščina, sicilijanščina

Ko v zgodnjih osemdesetih divja med siciljanskimi mafijskimi šefi vojna za prevlado, nekdanji mafijec Busceta iz skrivališča opazuje, kako mu pobijajo sorodnike. Vedoč, da bo morda naslednji, se odloči za srečanje s sodnikom Falconejem.

igrajo Pierfrancesco Favino, Maria Fernanda Candido, Luigi Lo Cascio, distribucija FIVIA – Vojnik

IMDb

Fotografije

Zgodnja osemdeseta. Med sicilijanskimi mafijskimi šefi divja vojna za nadzor nad trgovino s heroinom. Iz skrivališča v Braziliji mafijec Tommaso Buscetta opazuje, kako doma pobijajo njegove sorodnike, vedoč, da bo sam morda naslednji. Ko ga brazilska policija aretira in pošlje v Italijo, Buscetta sprejme odločitev, ki bo za vedno spremenila zgodovino mafije: srečal se bo s sodnikom Giovannijem Falconejem in prelomil prisego, ki jo je dal cosi nostri.

iz prve roke
»Izdajalec je bolj zgodba o Tommasu Buscetti kot o mafiji. /…/ [Buscetta] se izkaže za največjo skrivnost cose nostre: nihče ne ve, zakaj je postal ovaduh. Zdi se, da ga ženeta maščevanje in želja uničiti mafijo, ki ne deluje več v skladu z njegovimi vrednotami. Buscetta je izdajalec, ker je prestopil na stran sovražnika, a sam sebe ne vidi na tak način. V pričevanjih ves čas poudarja razkol med ‘svojo’ in Corleonejevo mafijo. S svojim dejanjem hoče izkazati pravico ‘pravi’ cosi nostri. Kot največjega izdajalca zgodbe prikaže Totòja Riino.
Izdajstvo je tako pogosta in neizčrpna filmska tema prav zato, ker ponuja razmislek o spremembi. Ali se lahko človek v svojem življenju resnično in korenito spremeni ali pa je to le utvara? Je sprememba del procesa zdravljenja, kesanja? Je Buscetta, ki je vse življenje zavračal oznako ‘skesanec’, stopil na to pot zdravljenja, odrešenja, da bi postal nov človek? Ali pa je le ustvaril svojo lastno pravico?«
– Marco Bellocchio

kritike
»Izdajalec je kritika kapitalizma – pravna država je cirkus, mafijci, vojščaki neodvisnega podjetniškega duha, ki ga tako slavijo gospodarske zbornice in neoliberalni think tanki (in ki so videti tako, kot da so pobegnili iz Gomore ali Suburre), so med sojenji v živalskih kletkah, v katerih kričijo in norijo in blaznijo in psujejo in grozijo, ko pa Buscetta razkrinkava skrivno delovanje Cose Nostre, se zdi, kot da razkrinkava skrivno delovanje neoliberalnega kapitalizma, ki slavi deregulacijo in privatizacijo. In prav res: z nečloveškim kapitalizmom, ki prisega na dobrodelnost, lahko tekmujejo le pošastni mafijci, ki prisegajo na čast.« ZA
– Marcel Štefančič, jr., Mladina

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Substanca The Substance

Coralie Fargeat

petek, 10. 01. 2025 / 15:10 / Dvorana

Ekstravagantna in spektakularno krvava telesna grozljivka z neustrašno Demi Moore v vlogi odcvetele hollywoodske zvezde. Francoska režiserka Carolie Fargeat vrača udarec družbi, obsedeni z lepoto, mladostjo in slavo. Nagrada za najboljši scenarij v Cannesu.

Cent’anni Cent’anni

Maja Doroteja Prelog

petek, 10. 01. 2025 / 17:00 / Mala dvorana

Snemanje dokumentarnega filma o partnerjevi zmagi nad smrtonosno boleznijo se prevesi v režiserkino odkrivanje nezaceljenih ran njunega dolgoletnega odnosa. Film, ki je med drugim prejel nagrado občinstva za najboljši dokumentarec na festivalu v Trstu, je odprl portoroški Festival slovenskega filma.

Nosferatu Nosferatu

Robert Eggers

petek, 10. 01. 2025 / 18:00 / Dvorana

Septembra leta 1924 so v kinu na Kolodvorski predvajali eno največjih mojstrovin nemega obdobja, film F. W. Murnaua Nosferatu – simfonija groze. Sto let pozneje Kinodvor prikazuje novo različico ekspresionistične klasike, kot si jo je zamislil Robert Eggers (Čarovnica, Svetilnik).