Danes je blagajna odprta od 15:00 do 20:15 (odpre se čez 07:04).

In kralj reče, kako fantastičen stroj And the King Said, What a Fantastic Machine

Axel Danielson, Maximilien Van Aertryck / Švedska, Danska / 2023 / 88 min / podnapisi, nemščina, švedščina, angleščina, arabščina, francoščina

Duhoviti vrtiljak podob, od camere obscure pa do youtube posnetkov, obrača pogled kamere nazaj v družbo, da bi raziskal, kako obsedenost s podobo spreminja naše doživljanje in vedenje.  Ali kot pravita avtorja: »Sposobnost krmarjenja po medijski krajini je postala vprašanje demokracije.«

režija Axel Danielson, Maximilien Van Aertryck, fotografija Axel Danielson, Maximilien Van Aertryck, montaža Mikel Cee Karlsson, Axel Danielson, Maximilien Van Aertryck, zvok Anne Gry Kristiansen, VFX Peter Toggeth Karlsson, izvršna producenta Erik Hemmendorff, Ruben Östlund, produkcija Plattform Produktion, koprodukcija SVT, Film i Vast, Bullitt Film, distribucija Beldocs

festivali, nagrade Berlinale 2023 – nagrada AG Kino Gilde – Cinema Vision 14plus; Sundance 2023 – posebna nagrada žirije za ustvarjalno vizijo za svetovni dokumentarni film, Cleveland 2023 IFF, Seattle 2023 – nagrada mladinske žirije za najboljši celovečerni film v programu »Val prihodnosti«, Visions du Réel 2023, Jerusalem 2023, Thessaloniki Doc IFF 2023, Transilvania IFF Bukarešta 2023, Fest IFF Espinho 2023, München CFF 2023, Galway Film Fleadh 2023, Haugesund IFF 2023, Buster CFF København 2023, Rejkjavik IFF 2023, ...

IMDb

Fotografije

In kralj reče, kako fantastičen stroj
In kralj reče, kako fantastičen stroj

vebina
Prve fotografske in filmske podobe so spremenile naše doživljanje sveta – prvič v zgodovini je bilo podobo moč ujeti, jo »zamrzniti v času« in reproducirati znova in znova. Ni dolgo tega, manj kot 200 let. Danes pa se 45 milijard kamer srečuje z zaljubljenostjo človeka vase in neomejenim prostim trgom.

Filmska ustvarjalca kamere usmerita v družbo, da bi raziskala, kako se je razvila naša nenadzorovana obsedenost s podobo in kako spreminja naše človeško doživljanje in vedenje. Od camere obscure in bratov Lumière, prek arhivskih in domačih posnetkov, pa do YouTuba in sveta družabnih omrežij, ki so postala več milijard evrov vredna industrija vsebin. Film se potaplja v ocean medijske kulture in nam z izzivalno duhovitostjo zastavlja vprašanja o podobah, ki nas obdajajo.

beseda avtorjev
»Sladkor je v prehrani že dolgo; vsi se strinjamo, da bi morali imeti pravila za urejanje njegove uporabe: hranilne tabele za živila, informacije o delovanju telesa, uravnotežene prehrane itd. Družba bo morala podoben trud vložiti v izobraževanje o podobi in naših potrošniških vzorcih. … Sposobnost krmarjenja po medijski krajini je postala vprašanje demokracije«
– Axel Danielson, Maximilien Van Aertryck

avtorja
Axel Danielson je rojen leta 1976 v Vittskövleju na Švedskem. Študiral je film na akademiji Valand v Göteborgu in se leta 2013 pridružil švedski produkcijski hiši Plattform Produktion. Od takrat tesno sodeluje z Maximilienom Van Aertryckom; pri njunih kratkih filmih je sodeloval kot režiser/producent in snemalec/montažer. Njun kratki film Hopptornet je bil prikazan na Berlinale Shorts leta 2016. In kralj reče, kako fantastičen stroj je njun celovečerni prvenec.

Maximilien Van Aertryck je rojen leta 1989 v Parizu v Franciji. Od leta 2013 sodeluje z Axelom Danielsonom v okviru švedske produkcijske hiše Plattform Produktion. Par je skupaj posnel več kratkih filmov, ki so bili premierno prikazani na festivalih, vključno s Cannesom, Torontom, Aspnom in Sundanceom. Njun film Hopptornet, ki je bil leta 2016 prikazan na Berlinale Shorts, je prejel več kot 30 mednarodnih nagrad, bil leta 2017 v ožjem izboru za oskarja in nominiran za nagrado emmy. Danielson in Van Aertryck tesno sodelujeta s strateginjo za oblikovanje občinstva Kathleen McInnis.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Brutalist The Brutalist

Brady Corbet

četrtek, 23. 01. 2025 / 16:00 / Dvorana

Monumentalen ep o judovskem arhitektu, ki v času po drugi svetovni vojni spoznava temno plat ameriških sanj. Srebrni lev za najboljšo režijo v Benetkah.

Razprodano

Gram srca Gram srca

Jan Cvitkovič

četrtek, 23. 01. 2025 / 17:30 / Mala dvorana

»Globoko ganljiv dokumentarec, ki surovo in iskreno prikaže težo odvisnosti. Še posebej te zadene, če si sam kdaj občutil to resničnost v družini – pomaga razumeti, sočutiti in videti človeka za odvisnostjo.« – Danijel Toplak, gledalec

Cent’anni Cent’anni

Maja Doroteja Prelog

četrtek, 23. 01. 2025 / 19:15 / Mala dvorana

Snemanje dokumentarnega filma o partnerjevi zmagi nad smrtonosno boleznijo se prevesi v režiserkino odkrivanje nezaceljenih ran njunega dolgoletnega odnosa. Film, ki je med drugim prejel nagrado občinstva za najboljši dokumentarec na festivalu v Trstu, je odprl portoroški Festival slovenskega filma.