Na stadionu sredi Montreala po obilnih padavinah med nogometno tekmo nenadoma zazeva luknja. Prizorišče je evakuirano in le nekaj ur kasneje zaščiteno kot arheološko območje. V večplastnem portretu bogate, 750-letne zgodovine Montreala se arheolog in staroselec Baptiste Asigny poda na sled svojih irokeških prednikov in ostankov vasi Hochelaga, kjer so se leta 1535 srečali s francoskim raziskovalcem Jacquesom Cartierom. Kanadski kandidat za tujejezičnega oskarja.
»Kadar stojim na vogalu kakšne ulice v Londonu ali pa v svoji dnevni sobi, se včasih zalotim pri razmišljanju, kdo je tu stal pred mano, kdo je tu živel pred sto, dvesto leti. Iz svojega podstrešnega stanovanja vidim Mont Royal in stadion Percival-Molson. /…/ Sprašujem se, kdo so bili ljudje, ki so gledali isto goro pred tisoč leti, stali pod istim nebom, v ravno takšni zimi. In prav to prostorsko vez sem hotel raziskati. Ko se ozremo k tistim, ki so bili tu pred nami, lažje razumemo lastno pot.«
– François Girard
»François Girard, eden najuspešnejših kanadskih filmskih ustvarjalcev, se je z zgodovino in epskimi zgodbami ukvarjal že v filmih 32 kratkih filmov o Glennu Gouldu, Rdeča violina in Svila. Hochelaga, dežela duš je njegov najbolj ambiciozen projekt do danes – velika freska zgodovine Montreala, ki se razteza čez 750 let. /…/ Girardov široki filmski spekter spremljata natančnost in intimnost njegove mizanscene. Kot pripovedovalec zgodb ponuja kalejdoskopski pogled na zgodovino, ki sproža refleksijo o vlogi izvora, identitete in prostora pri oblikovanju narodove duše.«
– Mednarodni filmski festival v Torontu