Kako združiti Hitchcocka, hladno vojno, širjenje televizije in reklame za kavo? Je našteto mogoče združiti v povezano celoto? Hitchcock in hladna vojna je eksperimentalni dokumentarni film, ki iz razburljivega obdobja okrog leta 1960 ustvari posebno filmsko izkušnjo. Hitchcock je bil na vrhuncu ustvarjalnih moči. Castro je zasedel Kubo in Američane izgnal iz Prašičjega zaliva; Rusi so Američane prehiteli v vesoljskem programu, Gagarin je šel kot prvi v vesolje; podpredsednik Nixon je obiskal Moskvo; televizija je osvajala svet. In reklame za kavo, v kateri je tako užival tudi Hitch, so bile modni hit. Hitchcock (in njegov dvojnik!) z Grimonprezovo manipulacijo nastopa kot paranoični profesor, čigar teze zrcalijo mednarodne spletke. Soodgovoren je tudi za svetovno politično nestabilnost, za kar so krivi tudi njegovi filmi, predvsem Ptiči kot univerzalna metafora konca sveta.
»Ptiči je metafora za katastrofo televizijskega vdora v domove, potem je tu še zgodovinsko ozadje kubanske raketne krize in hladne vojne. To je metafora za dvojnike – dvojnika Vzhoda in Zahoda, politična dvojnika eden drugega, ki oba izražata strah, a sta ujeta v isto paradigmo … Povezana je z nečim zelo sodobnim – celotno zadevo terorističnega spektakla, vojno v Iraku in tekmo z Iranom v širjenju atomskega orožja. To so stvari, ki vedno migotajo v ozadju.« (Johan Grimonprez)
Johan Grimonprez – filmografija
Dial H-I-S-T-O-R-Y (1998)
Looking for Alfred (2005)
Hitchcock in hladna vojna/Double Take (2009)