Danes je blagajna odprta od 15:00 do 20:15 (za danes zaprto).

Denar sveta grobar Let's Make Money

Erwin Wagenhofer / Avstrija / 2008 / 110 min

režija Erwin Wagenhofer, scenarij Erwin Wagenhofer, fotografija Erwin Wagenhofer, montaža Paul M. Sedlacek, Erwin Wagenhofer, Lisa Ganser, glasba Helmut Neugeber, zvok Lisa Ganser, Nina Statosch, Thomas Kathriner, produkcija Helmut Grasser, distribucija v sloveniji Demiurg

festivali, nagrade Nominacija za veliko nagrado žirije na festivalu Sundance v kategoriji svetovni dokumentarni film; Hot Docs Toronto.

IMDb Uradna stran

sinopsis

Denar, ki smo ga zaupali bankam, se gotovo ne nahaja tam: Denar, sveta grobar je šokanten dokumentarec o trgovini z denarjem, ki razkriva globalne finančne špekulacije, malverzacije, pranje denarja, utaje davkov in korupcijo, kar je družno privedlo do zloma svetovne ekonomije. V davčnih oazah se nahaja 11,5 trilijonov(!) ameriških dolarjev, za katere ni plačan noben davek. Države in davkoplačevalci so tako ogoljufani za 250 bilijonov dolarjev. Film, posnet na različnih lokacijah sveta, razkriva mehanizme dereguliranega svetovnega finančnega trga, ki se odvija daleč od oči javnosti, onkraj bleščečih ponudb skladov, zavarovalnic in bank, vključno s Svetovno banko.

Nadvse aktualen, angažiran preiskovalni dokumentarec o globalnih finančnih špekulacijah in krizi (našega) denarja.

portret režiserja

Erwin Wagenhofer se rodi leta 1961 in od leta 1980 živi na Dunaju, kjer leta 1987 diplomira iz filmske režije. V domači Avstriji je znan kot ustvarjalec ostrih, brezkompromisnih, vendar publiki dostopnih dokumentarcih, v katerih se loteva perečih problemov globalnega vsakdana. Največ uspeha je zaenkrat dosegel s filmom We Feed the World, v katerem je razgaljal neetična ozadja industrije pridelovanja in predelovanja hrane.

kritike

»Denar sveta grobar je film, ki strezni. Razteza se vsevprek zemeljske oble, od Burkine Faso prek Jerseyja do Šanghaja, ter pod drobnogled vzame filozofije in prakse neoliberalnega sistema, da bi pokazal, kako so vodile do današnjega globalnega ekonomskega razsula. Kar se je še pred letom dni zdelo zgolj informativne narave, je danes pridobilo na pomenu kot poročilo o avtopsiji. Filmarjem je – osupljivo – uspelo priti do nekaterih ključnih akterjev mednarodnega finančnega sistema, ekonomske teorije in vladnih politik, kar se naposled sestavi v številne fascinantne vpoglede, še zlasti fascinantne v luči nedavnih tektonskih premikov v globalni ekonomiji. Denar sveta grobar je luciden in neovrgljiv; gledamo ga lahko tudi kot neke vrste časovno kapsulo zgrešenega ekonomskega modela ali pa kot portret kanibalskega kapitalizma in mafijskih državnih praks.«
Iz kataloga festivala Hot Docs, Toronto

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Substanca The Substance

Coralie Fargeat

petek, 24. 01. 2025 / 14:40 / Dvorana

Ekstravagantna in spektakularno krvava telesna grozljivka z neustrašno Demi Moore v vlogi odcvetele hollywoodske zvezde. Francoska režiserka Carolie Fargeat vrača udarec družbi, obsedeni z lepoto, mladostjo in slavo. Nagrada za najboljši scenarij v Cannesu.

Vsi odtenki svetlobe All We Imagine as Light

Payal Kapadia

petek, 24. 01. 2025 / 17:30 / Dvorana

Igrani prvenec Payal Kapadia, dobitnik velike nagrade žirije v Cannesu, je prvi indijski film v tridesetih letih, ki se je uvrstil v tekmovalni program festivala.

Cent’anni Cent’anni

Maja Doroteja Prelog

petek, 24. 01. 2025 / 19:00 / Mala dvorana

Snemanje dokumentarnega filma o partnerjevi zmagi nad smrtonosno boleznijo se prevesi v režiserkino odkrivanje nezaceljenih ran njunega dolgoletnega odnosa. Film, ki je med drugim prejel nagrado občinstva za najboljši dokumentarec na festivalu v Trstu, je odprl portoroški Festival slovenskega filma.