zgodba
Dansko dekle je navdihnila resnična zgodba Lili Elbe, danske slikarke iz dvajsetih let 19. stoletja (v filmu jo upodablja Eddie Redmayne iz Teorije vsega), ki so ji kot eni prvih ljudi na svetu kirurško spremenili spol. Alicia Vikander je za vlogo njene razumevajoče žene, prav tako uspešne slikarke, prejela oskarja za stransko vlogo. Film je po besedah režiserja Toma Hooperja (Kraljev govor) predvsem »epska ljubezenska zgodba«.
iz prve roke
»Nisem želel posneti filma, ki bi govoril le o bolečini /…/ Nisem hotel, da bi Lili v gledalcu vzbujala usmiljenje. Želel sem, da bi ljudje razumeli radost in svobodo, ki ji ju je prineslo to potovanje. Ne gre za moškega, ki se spremeni v žensko, ampak za žensko, ki je prej živela kot moški.«
– Tom Hooper
kritike
»Dansko dekle je nepopoln in mestoma osladen, a na svojstven način tudi čudovit in iskren film. Njegovo sporočilo, da bi moral imeti vsak človek pravico in pogum, da se bori za svojo srečo, se iz današnje perspektive zdi morda naivno, a je kljub vsemu prepričljivo in univerzalno.«
– Diana Dabrowska, Cinema Scope
»Čeprav bo skrajno spoštljiv pristop povzročil alergično reakcijo pri tistih, ki bi raje gledali manj polikan in bolj realističen portret (nekaj v slogu sijajne Amazonove serije Transparent) /…/, pa ni dvoma, da sta Hooper in scenaristka Lucinda Coxon ustvarila filmski mejnik, katerega klasični slog vse prej kot prikrije, kako kontroverzna ostaja tematika še dandanes.«
– Peter Debruge, Variety
»/…/ film Dansko dekle – eleganten, kostumski, mehak, intimen, agoničen, precizen – je tudi film o ženski, Gerdi, ki bo ostala ujeta v ženskem telesu, pa čeravno je imela tedaj, ko sta se z Einarjem prvič poljubila, občutek, da se poljublja sama s sabo. ZA«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina
»Alicia Vikander je odlična, Redmaynov nastop /…/ pa je ravno tako subtilen in silovit kot v Teoriji vsega.«
– Piers Handling, Mednarodni filmski festival v Torontu
»Čudovita, človečna in ganljiva biografija.«
– Robbie Collin, The Telegraph
»Eddie Redmayne /…/ postaja Daniel Day Lewis svoje generacije.«
– Demetrios Matheou, Thompson on Hollywood